Ik ken het alleen bij paarden, maar voor katten is dit voor mij helemaal nieuw.
De kat laat overigens weinig merken, ze wilde liever niet meer hoog springen en met optillen kreunt ze erbij alsof ze fijn geknepen wordt. Maar verder speelt ze lekker, eet goed, behoefte is goed etc.
Mijn dierenarts heeft ons nu metacam mee gegeven, om op een lage dosis een aantal dagen te geven. Daarnaast hebben we het wel over glucosamine gehad en hebben zij een behoorlijk kostbaar laserapparaat staan, die je dus ook kan gebruiken bij artrose.
Omdat ik metacam als laatste redmiddel zie, heb ik me verdiept in supplementen met glucosamine, msm, hyaluronzuur, chondroitine en serequin. Wel even de kanttekening erbij dat mijn kat vreselijk gevoelig is op de maag en we in 8 jaar met moeite iets hebben gevonden waarvan ze niet aan de dunne raakt.. metacam wil ik dus ook niet lang geven, vraag is hoe goed het gaat met supplementen.
En er is dus nog dat laseren.. Is het vooral heel duur en een tijdelijke oplossing?
Kortom, ik zie door de bomen het bos niet. Wat zijn jullie ervaringen vwb het behandelen van artrose bij katten?