Organisatie 'borderline collie' ervaringen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Organisatie 'borderline collie' ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 09:28

hoi bokkers
Wij overwegen thuis ene derde hond te nemen (2e border collie). We hebben al een malteser teef van 13 en een border collie teef van 5 maanden (geadopteerd uit lokale asiel).
We willen graag een reu van boven het jaar, maar onder de 5.Hij moet met katten kunnen en gezond zijn (geen hond die op die leeftijd al vergevorderde HD of dergelijke heeft bijvoorbeeld).
Nu hebben we via borderline collie een prachtige reu gezien. hij zit echter in een pleeggezin in zuid frankrijk, dus even kennismaken zit er niet ik. We hebben thuis ruime ervaring met verschillende types honden (ikzelf heb ook ervaring met bange mishandelde honden). Dus in principe maakt het niet zoveel uit hoe hij is. zolang hij vriendelijk en leergierig is is alles prima.

Nu vroegen we ons af of er mensen zijn met ervaringen met de betreffende organisatie en er zelf (of viavia gehoord) een hond hebben geadopteerd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-11-16 19:46, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Anoniem

Re: borderline collie ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:30

Pas je de titel even aan? :p

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 09:31

pimaude schreef:

waarom? de titel klopt gewoon?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:33

Zoe_97 schreef:
pimaude schreef:

waarom? de titel klopt gewoon?

Borderline collie {:}

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 09:34

Nee. je vraagt geen ervaringen over bordercollies, je vraagt ervaringen over de organisatie en het adopteren van een hond. dat staat los van een ervaring over bordercollies, en aangezien je die zelf hebt :=

edit: Ooh de organisatie heet zo. Dan zou ik er ff bijzetten 'Organisatie Borderline Collie' ipv zo _O-

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 09:35

de organisatie noemt borderline collie he mensen :p daar vraag ik ervaringen naar :p niet naar het ras hihi. Het is dus geen tikfout. google maar eventjes

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:17

Haha deze woord-verwarringen ;) Ik ken iemand die via Borderline Collie een hele leuke bordercollie heeft.
Borederline collie was heel open over het karakter van de hond (niet de makkelijkste) en het valt achteraf alles mee.

Ken je de groep Bordercollie herplaatsing op facebook? Daar worden zo veel bordercollies aangeboden en daar zijn ook veel mensen met verstand van zaken. Soms zijn het ook advertenties van Bordeline Collie trouwens :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 12:26

Er zijn er zat in Nederland/ Belgie zou daar eerst voor gaan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 15:48

ik dacht ook al dat het een typefout was :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 17:03

kohtje schreef:
Er zijn er zat in Nederland/ Belgie zou daar eerst voor gaan.

Het gaat me niet om een buitenlandse hond redden hoor. Mijn andere komt gewoon uit België. We zijn verliefd geworden door zijn uitstraling op de foto's en zijn verhaal. Daarbij denken we dat hij goed in ons gezin zou passen aangezien we ervaring hebben met mishandelde honden en doordat hij in een opvanggezin leeft weten we dat hij bij katten kan wat echt een must is.

Komt er hier in het asiel weer eentje binnen zou ik zo die nemen als ik op de snoet verliefd wordt hoor.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 17:04

Simbaa schreef:
Haha deze woord-verwarringen ;) Ik ken iemand die via Borderline Collie een hele leuke bordercollie heeft.
Borederline collie was heel open over het karakter van de hond (niet de makkelijkste) en het valt achteraf alles mee.

Ken je de groep Bordercollie herplaatsing op facebook? Daar worden zo veel bordercollies aangeboden en daar zijn ook veel mensen met verstand van zaken. Soms zijn het ook advertenties van Bordeline Collie trouwens :)

Dankje voor de info! Via die groep kwam ik inderdaad op deze hond uit.

Sansevieria

Re: Organisatie 'borderline collie' ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 12:26

Kennis van ons vangt voor hun heel af en toe een hondje op, als gastgezin.
Dat contact loopt blijkbaar goed.

Zelf vond ik het contact nogal moeizaam met die stichting, heb ooit bij een hond noodopvang (waar men zelf aangaf dat het heel urgent was, en de hond dringend opvang nodig had) aangeboden, maar kreeg geen enkele reactie per mail of op pb's. Nogal vreemd...