Als het me morgen lukt staat er zoiezo een bezoek aan de dierenarts gepland. M'n Jackie heeft de laatste paar dagen dat ze helemaal trilt. Ik begin me een beetje zorgen te maken omdat ze maar 1 voorpootje heeft. Ze is vandeweek gevallen maar aangezien ik haar niet in de mand kreeg besloot ik het aan te kijken. Wat kan dit zijn?
JorineV
Geplaatst: 06-11-16 10:28
Kun je haar met wat eten in het mandje lokken? Als ze echt niet wil, kun je de mand met de opening naar boven zetten. Dan de kat oppakken (in een handdoek wikkelen) en met de kont eerst er in laten zakken.
Klinkt wel alsof het een bezoekje naar de dierenarts waard is! Misschien is het iets onschuldigs als een griepje (je kent het wel, rillen van de koorts) en kan de DA daar wat ondersteuning voor geven. Het zou ook een ernstig neurologisch probleem kunnen zijn.
Als het nou echt niet lukt om haar in het mandje te krijgen, zou ik even bellen of de DA naar jou kan komen, en anders laten ophalen door de dierenambulance. Veel succes en beterschap!
Op wat voor manier trilt ze? Is dat constant? Sinds de val? Eet en drinkr ze verder goed? Goede ontlasting?
purny
Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-16 10:44
Eet en drinkt goed. Niet constant trillen. Morgen moet ik zoiezo erheen gezien haar nageltjes geknipt moeten worden. Ze is een wilde dame af en toe. Ontlasting is ook goed.
Als het een griepje was geweest had je ook wel andere dingen gezien. Wat diarree, wellicht wat braken, weinig eetlust. Misschien dat ze 'gewoon' een klap heeft gehad en nu wat spierpijn heeft. Dan heb je vaak wat spiertrillingen. Als ze verder alles normaal doet, zou ik me direct niet heel veel zorgen maken, katten kunnen heel wat hebben.