Ik zit nog na te bibberen. Het is voertijd, dus hondjes mee naar buiten om de pony's hooi te geven. Ze staan bij mij buiten, dus met een hoofdlampje voeren geven. Net als ik bij de schuilstal sta, hoor ik de honden spelen, met erna ineens een keihard gejank. Beide honden pleitte. Hond 1 staat geschrokken te kijken. Hond 2 is niet te vinden, maar zie ik bij de struiken van ons huis. Eerst meen ik dat ze ergens aan zat te knagen, maar haar houding liet wel zien dat er meer aan de hand was. Op dr neus zie ik een oppervlakkig wondje. Eerst denk ik nog dat hond 1 hond 2 op zn plek gezet had.
Tot ik binnen zie dat ze toch wel erg bloed. Ik trek dr bek open... Nou... ik ben wel wat gewend, maar poeh, dit was toch niet fijn. Ze is overduidelijk vol tegen een van de weidepalen aangeknald.
Ik heb per direct de DA gebeld. De kleine boventandjes liggen eruit, goddank heb ik pijnstillers liggen welke ze mag hebben. De DA gaf al aan nu niets te kunnen doen voor haar. Morgenochtend bel ik mijm eigen praktijk. Op advies van deze DA, hou ik gaar nuchter.
Gelukkig is ze nu helemaal rustig, pijnstillers lijken haar werk ook wel te helpen.
Zou ook even een fotootje laten maken, of op zijn minst een onderzoekje...werd je gewoon afgeserveerd aan de telefoon?
Faruba
Geplaatst: 04-11-16 22:49
Ik zou haar op z'n minst even na laten kijken door een D.A.,er kan misschien iets ontwricht zijn. Met dat soort dingen zou ik pers. direct bij een D.A. zitten,ongeacht welke.
Ik ben niet zo heel erg van het direct naar de dierenarts gaan, soms kun je dingen best even aanzien. Maar in dit geval zou ik toch naar de dierenarts gaan. Als deze je niet wil helpen is er vast wel een ander.
Hond heeft n goede nacht gehad, ik houd haar nuchter, mijn eigen DA gaat om 8.00 open en dan bel ik gelijk.
Ik heb overigens nog wel weer contact gehad en aangezien de tanden weg zijn, zei ze op dat moment niets te kunnen doen. Ik heb zelf een enorme rot nacht gehad. Had denk ik toch beter meer aan moeten dringen, ze reageert erg goed op de pijnstillers gelukkig, maar ben toch bang voor de schade.
Het is zo'n enorme brokkenpiloot, dat haar kostenpotje onderhand wel leeg aan het raken is.
Er is nu niets meer aan te veranderen maar pers.zou ik me nooit door een D.A. laten zeggen dat ik niet langs hoef te komen terwijl ik dat wel wil. Ik zou idd. flink aandringen en blijft hij weigeren zou ik een andere D.A. opzoeken. Ik ga niet zo snel naar een D.A. maar bij bloed of open wonden wil ik dat ze even kijken,dan mogen ze me evt. wegsturen zonder dat ze iets eraan gedaan te hebben maar dan hebben ze het tenminste wel gezien.
Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het er erger uitzag dan dat het feitelijk is en dat je hond er niet teveel pijn aan heeft,arm ding. Voor jouw sterkte,niet fijn om je hond zo te zien.
Jennyj01
Geplaatst: 05-11-16 10:55
Als ik bel voor overleg zeggen ze altijd dat ik langs moet komen. Heb ze ooit eens gevraagd waarom en toen vertelde ze me dat ze zich op dat moment verantwoordlijk voelen voor de situatie.
Nou inderdaad, dit zijn niet de momenten om te bezuinigen op je dierenartskosten. ..leeg potje of niet
MissBmx
Geplaatst: 05-11-16 11:06
Wat goed dat jij ook ingeschat hebt dat ze zo de nacht wel door kon met pijnstilling. Zo kan de hond even rustig bij komen en niet gelijk in de stress van de kliniek. Hopelijk kan de eigen dierarts nu goed bekijken hoe het is
En altijd die opmerkingen over leeg potje enz. Je kan en mag niet in iemand portemonnee kijken, dat gaat niemand wat aan.
Volgens mij was de opmerking over haar potje dat leeg aan het raken was puur om de benadrukken dat de hond een brokkenpiloot is, niet om te zeggen dat er geen geld is. Vrrijdagavond tarief of weekendtarief maakt vaak ook niet veel uit.
Klopt ik heb geld zat voor ze, maar t houdt n keer op. Zit nu bij de DA te wachten
Faruba
Geplaatst: 05-11-16 11:51
Ik denk dat een D.A.dat altijd nog beter kan inschatten,liever een keer voor niks dan dat er echt schade is. Ook TS heeft m.i. ook geen röntgenogen. Maargoed nogmaals,ik hoop dat alles mee valt.
Oh wat zul je geschrokken zijn, hopelijk is er geen blijvende schade!
Pluizebolpum
Geplaatst: 05-11-16 12:04
Sterkte, ik hoop zo dat het 'meevalt'. Moet wel een beste rotknal geweest zijn dan. Gut, wat zullen jullie geschrokken zijn.
Trouwens, je weet ook maar niet wat iemand precies tegen een DA zegt en wat de DA terug zegt, hé? Misschien heeft ze wel uitgebreid verteld hoe de hond er precies bij stond, alertheid, tandvlees enz. en heeft de DA gezegd 'als ie dit of dat doet moet je alsnog komen'.
Tiffany
Geplaatst: 05-11-16 12:37
CarinaR schreef:
Klopt ik heb geld zat voor ze, maar t houdt n keer op. Zit nu bij de DA te wachten
Dus de volgende x dat je hond brokken maakt houd het op?