Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xdniesje schreef:https://www.youtube.com/watch?v=3lzU2eCtTgI
Dit is een linkje van een filmpje van de hondenbescherming met waar je op moet letten als je een puppy koopt. Als je op Google zoekt naar checklist puppy dan vind je de geschreven variant.
Met zulke jonge kinderen zou ik voor een kleiner ras gaan, zodat ze er over een tijd zelf ook mee kunnen lopen (uiteraard onder begeleiding) Een labrador is dan veel te sterk.
Op bokt heb je ook een topic die gaat over het vinden van een ras die goed bij je past.
Ik vind zelf een Schipperke geweldig, ze zijn klein, dapper en leergierig/trainbaar. Buiten zijn ze actief, ze hebben zeker hun beweging nodig (maar welke hond niet?) en zijn binnen vervolgens heerlijk rustig. Vachtverzorging valt ook heel erg mee.
Rebel_Jits schreef:Er bestaan online heel wat testen om te zien welk hondenras het beste zou passen bij jouw gezinssituatie. Zoek vooral ook even in het Engels!
Wij hebben destijds een grote hondenatlas gekocht en zijn daar in gaan bladeren. Alles opschrijven wat interessant was, toen verder gaan lezen op internet. Ervaringen, beschikbaarheid (sommige rassen zijn bijna niet te krijgen in Nederland), gezondheidskwaaltjes..
En alhoewel mijn hart meer bij de Stabijhoun ligt, past die niet in ons gezin (te actieve hond). Daarom hebben wij Keeshonden. Slimme beestjes die al zielsgelukkig zijn met dagelijks een lange wandeling door de velden of het bos (naast de poep-en-plas-rondjes). En als voordeel dat hun vacht zelfreinigend is, er ligt geen zand in huis na een modder-wandeling (ze lopen zichzelf droog op 100m, dan valt al het zand eruit). Ze ruiken absoluut niet naar hond, wel naar de wasverzachter van hun mandHet zijn goede wakers en heerlijke knuffelkonten. En ze zijn natuurlijk ontzettend knap
Kentaro schreef:Een labrador/golden kan weer met minder beweging af.
Palmera schreef:Wat Palousa-boy zegt: gewoon naar een asiel gaan. Dan kun je eerst op gemak de hond leren kennen, misschien mag je wel een keer gaan wandelen met de hond en de kinderen, en sommigen zijn ook niet moeilijk over een proeftijd.
Zo speel je meer op safe voor iedereen, en je geeft een asielhond een tweede kans.
Succes met je zoektocht.