Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 22:29

Hallo! :D

1. Afbeelding

Dit is Maylin! Een lavendel merle Chihuahua teefje. En wij zijn dolverliefd op haar! <3

Iemand uit het behendigheid wedstrijdteam waar ik bij hoor heeft een geweldige Chihuahua. Mijn beeld was eerder niet zo positief, van die truttige hondjes. Maar toen ik dat hondje leerde kennen werd ik eigenlijk een beetje verliefd op het ras. Ze traint ook behendigheid met dat hondje en het hondje is nergens bang voor en speelt met grote honden en is helemaal niet zo truttig dan wat mijn vooroordeel was. Dit werd mijn lievelings Chihuahua en mijn lievelings Chihuahua kwam een aantal keren bij ons logeren. En toen kregen wij te horen dat ze dit geweldige hondje wilden laten dekken en toen heb ik bij mijn vriend gesmeekt of ik daar een pupje van mocht. Vorig jaar op mijn verjaardag (9 december ben ik jarig, dus al bijna een jaar geleden) was onder andere mijn kado de toezegging op een pup uit het nest van mijn lievelings Chihuahua!

En afgelopen maandag was het zo ver. Helaas beviel mijn lievelings Chihuahua via een keizersnede, maar wát heeft ze een mooi nestje op de wereld gezet! Er was alleen een probleempje. Wij wilden graag een teefje en de eigenaren wilden het misschien ook een teefje houden. En het nestje bestond uit één teefje en drie reutjes. Dinsdagavond kregen wij, na veel spanning, het verlossende berichtje dat dit prachtige prinsesje bij ons mag komen wonen als ze oud genoeg is om op eigen pootjes te staan!


Maylin | Chihuahua | lavendel merle | 21.11.2016




Dit zijn de papa (links) en de mama (rechts) van Maylin!
2. Afbeelding


Kijk en geniet van deze lieve baby('s)! <3
3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

Gisteren hebben we (heel kort, ivm rust mams) ons knappe meisje voor het eerst mogen bewonderen. En wat is ze KLEIN en MOOI en GEWELDIG!!! Wij zijn in loveeee!!! <3
14. Afbeelding

15. Afbeelding

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:32

Ah wat leuk!! Veeeeel plezier ermee!!

Mayasfrenk

Berichten: 1402
Geregistreerd: 23-09-10
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:34

Wat een schatje! !! Bijzondere kleur ook! ! Ik ga zeker volgen om te kijken hoe ze uit groeit! !

M_aris

Berichten: 545
Geregistreerd: 07-11-09
Woonplaats: Emmen

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:43

Wauw!! Die is prachtig! :) <3

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:47

Wat leuk!!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:54

Acht wat schattig, een handvol hond of een hand vol hond...

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 22:56

Oooh hoe ieniemienie <3 . Heel mooie kleur!
Ik heb ooit een volledig lavendel gekleurde chihuahua gezien. Erg apart. Wordt deze ook zo of is zij gevlekt?

MarjoleinS

Berichten: 1194
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Roodeschool

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 00:57

Oh wat een mini baby's!! <3 Heel erg lief!!

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 01:05

Wat een knap kind heb je daar! Herken je enorm in je verhaal. Zelf ook verliefd geworden op een "stoere" Chi en heb deze zomer stiekem (na een soort van goedkeuring) mn eigen "stoere" Chi opgehaald. Was het huis eerst niet zo blij mee, maar iedereen is nu zelf ook verliefd op Reus en moet er bijna om vechten. Zo zie je maar...

Blijf je ons op de hoogte houden van deze kleine lieverd? :)

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:52

Omdat dit een fototopic is verplaats ik het topic naar BB-ITP

Anoniem

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:55

Dit is echt geweldig. <3 <3

Wat een heerlijke Chi hebben jullie! Ben enorm benieuwd hoe ze uitgroeit! :+:

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 20:25

Wat een super leuke reacties!!! Leuk om te lezen dat meer mensen haar zo leuk vinden! :D
Ik zal vaker topic's maken en tussendoor als ik nieuwe foto's krijg ze hier plaatsen! :))

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 22:20

Ik heb net nieuwe foto's ontvangen!! *\o/*
Ooooh wat is ze toch leeuuuk!! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:28

Ah wat leuk!

En nog gefeliciteerd met je plaatsing met Siepie :D

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 22:36

Wat een lief klein glimwormpje.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 23:03

JesdaJinn schreef:
Ah wat leuk!

En nog gefeliciteerd met je plaatsing met Siepie :D

Hey wat leuk! Dankjewel! Had je me op het podium zien staan? Vond het verschrikkelijk al die kijkende mensen. :o :')

Dankje Maflinger_S! Ze is inderdaad echt een glimworm! <3 Alle pups uit het nest overigens! :))

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:14

Ja. Er werden er ook 2 van ons gehuldigd (C65 en A65) vandaar en zag je toen staan :)

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, België

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 23:27

Ooh zo'n schatje!
Chihuahua's zijn echt super!

SofieHavan

Berichten: 1882
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:16

Hoe gaat het met de puppy's? Benieuwd hoe jullie meisje er nu uit ziet!

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 21:22

Ahh wat een scheetje!
(Zelf ook Chihuahua eigenaresse hihi)
Ik dacht alleen dat Merle niet toegestaan is in de Chihuahua fokkerij? Omdat er bij merle ook vaak gezondheidsproblemen voorkomen begreep ik?
Maar correct me if i'm wrong natuurlijk!
Veel plezier met het lieve prulletje, ze zijn zo leuk 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:07

Merle chihuahua's of pups uit een merle ouder krijgen geen stamboom, dus wat betreft t fci fokken is het niet toegestaan. Met merle fokken hoeft geen problemen te geven, je moet alleen wel heel goed weten wat je doet en de enige veilige kleur om een merle mee te laten dekken is choco. Sommige andere kleuren kunnen helemaal niet, en bij anderen alleen als je de lijnen weet, bij chi's zonder stamboom weet je dit niet dus dat is wel een risico.

Het is een mooi hondje ts, ik vind de combi niet verstandig maar dat is niet jou keuze geweest en ik hoop dat ze mooi en gezond mag opgroeien :)

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:58

dees_daan schreef:
Merle chihuahua's of pups uit een merle ouder krijgen geen stamboom, dus wat betreft t fci fokken is het niet toegestaan. Met merle fokken hoeft geen problemen te geven, je moet alleen wel heel goed weten wat je doet en de enige veilige kleur om een merle mee te laten dekken is choco. Sommige andere kleuren kunnen helemaal niet, en bij anderen alleen als je de lijnen weet, bij chi's zonder stamboom weet je dit niet dus dat is wel een risico.

Het is een mooi hondje ts, ik vind de combi niet verstandig maar dat is niet jou keuze geweest en ik hoop dat ze mooi en gezond mag opgroeien :)


Ja zoiets stond mij ook bij inderdaad.
Ik zou het daarom niet aandurven, meen dat er kans is op doofheid en blindheid?
Mijnes heeft een fci stamboom, maar helaas alsnog op 10 maanden PL gekregen dus dat zegt ook niet alles helaas.

Gelukkig zijn die merle problemen jouw pupje niet aan de orde zo te merken TS +:)+ . Houdt de knietjes wel heeel goed in de gaten is mijn advies.

Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 20:57

Hoi hoi! Leuk dat jullie graag nieuwe foto's zien. Ik heb afgelopen woensdag nieuwe foto's gekregen en we zijn tot nu toe elke week nog geweest. Ze zijn zó ontzettend gegroeid en beginnen nu al te spelen en te lopen en te grommen haha. Ze hebben ook al vlees gegeten en dat vonden ze erg lekker. Gaat super goed dus!

Over de merle discussie. Ik heb daar zelf vrij weinig verstand van. Ik vind het alleen een geweldige kleur. De fokker heeft zelf twee blue merle Aussie's waar zij volgens het stamboek mee fokt. Zij zorgt er altijd voor dat de belangrijke testen zijn gedaan, en dat heeft zij bij haar Chihuahua ook gedaan voordat zij gedekt werd. Ik ga er vanuit dat zij genoeg kennis heeft van kleuren en dus ook van het merle gen. Ook al zijn deze beide Chihuahua's zonder stamboom, ze heeft wel contact gehad met de fokker van haar teef en ook onderzoek gedaan naar de familie van de reu. Ze is dus op de hoogte van de kleuren die in beide lijnen voorkomen.


Nou, hierbij de nieuwe foto's van onze knappe Maylin. Geniet! :D <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Re: Eindelijk ons eigen Chihuahua meisje!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:08

Aahh poepie, wat een lieve oogjes.
Ze veranderen echt per week hè.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 22:33

De enige veilige kleur met merle fokken is net als met lavendel niet mee fokken. Het is niet voor niks niet toegestaan binnen het fci. Maar dat is met veel kleuren alleen brindle is met alle kleuren te kruisen. Ja sorry mn moeder fokt chi's dus ben best fanatiek en kon dit even niet laten. Ik vind merle hondjes mooi om te zien maar vind het erg jammer dat ze nu gefokt worden zonder dat veel mensen verstand ervan hebben. Merle hondjes hebben vaak gezondheidsproblemen. En ja ook stamboomhonden hebben wel problemen zoals pl maar ook daarbij is het goed kijken naar de ouderdieren. Ik ben absoluut niet voor of tegen stambomen maar vind het jammer dat er zoveel mensen nu alleen een merle nemen omdat het een leuk kleurtje is. Lavendel bijv kan wel met brindle maar niet met bijv choco.

Wbt jouw chi, goed opvoeden. Het is gewoon een hond. 4 pootjes om op te lopen. Kan gewoon zitten en af en luisteren. Dan krijg je een goed opgevoede chihuahua en niet zo'n keffer :')

Ze is wel erg leuk hoor, is niet om jouw hondje, neem het niet persoonlijk op :=

Afbeelding
Teefje creme net twee weken oud
Afbeelding
De mama is een choco brindle