Ik zit met enkele vraagjes over kattenvoer.
Sinds een klein jaar hebben wij een kat in huis, Boo. We hebben haar bij het asiel gehaald en momenteel is ze anderhalf jaar oud. Toen wij haar adopteerden had ze een enorm doffe, niet-ruivende vacht en woog ze 1.100 kg. Beestje zat vol met wormen en was zo klein dat ze gewoon op de hand van mijn vriend paste, ik had nog nooit zo'n klein poesje gezien van zes maanden

Inmiddels zijn we wat dierenartsenbezoeken en ontwormingskuren verder en is Boo een gezond jong poesje van 2.8 kg met een zwarte vacht die glanst als een spiegel, boordevol energie en bijhorend kattenkwaad. Wij voeren haar brokjes naar behoeven (ik wissel tussen de iets duurdere merken uit de supermarkt) en meestal eet ze een bakje op twee dagen op. Elke avond krijgt ze een doosje natvoer (paté, zonder saus) van Sheba. Als snacks voor ik haar wel eens een plakje kippenwit, een poezensnoepje/stick en heel soms een theelepeltje magere kwark (had gelezen dat dit geen kwaad kan en zelfs gezond is, mits ze er geen diarree oid van krijgen, waar zij dus geen last van heeft). Ik let er strikt op dat zij nooit iets zouts te snoepen krijgt.
Aangezien we het nu financieel iets ruimer hebben, wil ik graag de overstap maken naar Orijen droogvoer en (misschien?) ook duurder natvoer. Qua natvoer zat ik te denken aan Lily's Kitchen. Maar ik heb enkele vraagjes:
- Bootje maakt mooi regelmatig stoelgang, heeft nooit diarree oid, heeft altijd een gezonde appetijt, dus ik wil haar ingewanden niet danig overstuur maken door plots de overstap te maken naar 'zwaardere' gezonde kattenvoeding. Hoe doseer ik dit het beste? Gewoon half om half met haar gewone brokken?
- Mag ik het Orijen voer ook naar behoeven voederen? Ze is nu net mooi op gewicht, heeft heel lang 2.600 kg gewogen en heeft nu met haar 2.850 een klein vetlaagje hier en daar, wat ik prima vind. Maar ik wil ook niet dat ze zich zo vol zou vreten dat ze plots overgewicht zou krijgen, omdat het nieuwe voer zoveel lekkerder is

- Is het nodig om ook qua natvoer over te schakelen? Of voldoet een bakje Sheba voer eigenlijk best aan de natvoer vereisten? Indien ik toch Lily's Kitchen voer, mag zij dan nog gewoon zo één plat doosje per dag, of wordt dat dan te zwaar voor haar?
Een hele hoop vragen over het voerbeleid van zo'n klein poesje, maar jullie begrijpen natuurlijk dat ik een overbezorgde poezenmama ben geworden

Ik waardeer alle reacties, maar ben er wel al 100% zeker van dat ik niet de overstap ga maken naar het voeren van rauw vlees oid.