Hond gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 13:07

Hoi bokkers,

Mijn vader is weer op zoek naar een hond. Wij hebben thuis altijd honden gehad dus we weten welke verantwoordelijkheid een dier met zich mee brengt.

Mijn vader is erg gecharmeerd van de poolachtigen. We hebben 12 jaar een middelgrote Keeshond gehad en daarna 15 jaar lang een Shiba Inu.

Onze Kees was een echte goedzak, met een super lief karakter. Zij had eigenlijk alles wat we zoeken in een ras. Kan goed met kinderen en andere dieren. Was graag bij de baas maar kon ook prima alleen zijn.

Onze karaktervolle Shiba was anders. Zij was erg onafhankelijk, dominant en niet te vertrouwen bij vreemden en kinderen. Dit is dus ook iets wat we niet weer willen. Hoe gek we ook met haar zijn geweest.

Wat zoeken we dus in een hond: prettig karakter, loyaal aan de baas, moet ook een paar uur alleen kunnen zijn. Mag een hond zijn die er graag op uit gaat. Hoeft ook niet perse los te kunnen.

We hebben al gekeken naar de Finse Spits, deze valt af vanwege ook weer het eigenzinnige karakter (vergelijkbaar met de Shiba) en naar de IJslandse hond. De IJslander heeft moeite met het alleen zijn. Ondanks dat mijn vader met pensioen is zal de hond toch wel eens een paar uurtjes alleen moeten kunnen zijn en dit schijnt wel echt een ding te zijn bij dit ras.

Het mogen ook Japanners zijn :) Ik ben benieuwd waar jullie mee komen! Uiteraard zullen wij na jullie advies eerst langs gaan bij een erkende fokker van het ras ;)

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:10

kijk eens op Dog rescue greece

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 13:18

Mijn vader wil echt graag een poolachtige en staat (nog) niet open voor andere rassen.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:20

Of op ikzoekbaas.nl daar staan ook leuke honden op. Soms denken mensen dat in asiel alleen valse honden zitten, maar dat is helemaal niet waar :-)

Daar staan ook pool-achtigen bij.

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:23

Het verschilt per ras, maar ook per hond. Al denk ik dag Inu's over het algemeen wel wat moeilijker zijn. Ze lijken me erg op de baas bericht.

Een Kees is een prachtige hond maar die zijn wat "sloom" (vergeleken met bijvoorbeeld een husky) dus ik denk dat je vader er niet hele lange stukken mee wil lopen? Want dan vallen herder types eigenlijk ook af. Over het algemeen zijn poolhonden echte werkhonden. Vind je vader dat fijn?

Bijvoorbeeld de Alaska Malamute. Prachtig dier. Erg loyaal naar de baas. Sterk hondenras. Maar heel aanhankelijk en lief voor kinderen. Puppy's zijn net mini teddybeertjes.

Of een Samojeed? Die zitten ook nog wel eens in het asiel. Zijn wel wat moeilijker. Moet je consequent zijn als baas.

Even wat autocorrect fouten verwijderd :'). (Poolonderzoeker _O- )

Shayla

Berichten: 3896
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Vuren

Re: Hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:29

Waarom niet weer gewoon een kees ? ;)

daisyjazz

Berichten: 953
Geregistreerd: 17-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:29

Wil hij nu al een hond of op welk termijn? Wij fokken namelijk af en toe een nestje IJslandse honden ( Zie profiel) gewoon hobbymatig en die van ons zijn ook wel gewoon op regelmatige basis een tijdje alleen. Het is gewoon heel belangrijk dat ze ze goed opvoed ook wat betreft het blaffen. EN: Ik ga mensen tegen de schenen schoppen nu, ze worden vaak verpest gefokt ! Ze horen familie te zijn van de spitsen en helaas zie je dat bij sommige IJslanders totaal niet meer terug, erg zonde, en maar blijven fokken met blaffend bloed en honden die verlatingsangst hebben.... :(

We hebben net een nestje gehad dus wat dat betreft ben je net iets te laat hihi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ababe

Berichten: 982
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:31

Chow chow <3 !
Oke ja, ik ben bevooroordeeld omdat ik er twee heb, maarik vind het heerlijke honden! Afgelopen zomer hebben we op een Shiba Inu gepast, die is inderdaad een stuk eigenwijzer dan die van mij zijn hahaha.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 13:39

Onze Kees ging ruim 2 uur mee wandelen hoor :) En onze Shiba kon de hele dag wel mee op pad. Het zal inderdaad per hond verschillen maar ik heb inmiddels 3 shiba's meegemaakt die hetzelfde karakter vertonen. De 1 meer dan de ander maar het zit er wel in.

Mijn vader wil gewoon een lieve hond die graag mee gaat wandelen. Mijn vader zal er niet mee gaan 'werken' alsin op verschillende cursussen.

Mijn vader is niet het type man dat duidelijk op zijn strepen staat en heel consequent is. Vandaar dat ik me er ook wel een klein beetje mee bemoei ;) Onze Shiba zocht dan ook vaak de grens op (gelukkig wel op een leuke en eerlijke manier). Maar daarom wil ik de gok niet nemen met een dominant ras. En daarom liever ook een pup dan een hond die al het eea heeft meegemaakt.

Het liefst zou ik gewoon een labrador voor hem kopen maar dat krijg ik er nog niet in helaas.

@Daisjazz, hij heeft de tijd, wil ook zeker niet over 1 nacht ijs gaan. Ik ga je zo even PBén

@Shayla, goede vraag, heb ik hem ook al voorgelegd. Wellicht nog eens opperen :)

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:44

Een labrador was ook mijn eerste gedachte. Maar als hij zo dol is op poolhonden is dat enorm wennen. Maar wie weet :).

Mooi dat jullie er zo goed over nadenken!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Re: Hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:45


RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Hond gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:26

Omdat hier een Centraal Topic voor is (zie bericht hierboven) sluit ik dit topic. Veel succes met de zoektocht!