Mijn hond heeft op dit moment een hotspot en ik dacht dat het misschien wel interessant was om er een topic over bij te houden. Er zullen vast ook andere bokkers zijn met ervaringen hotspots, ik ben benieuwd!
Ze begon vorige week te likken aan een plekje op haar kont, daardoor ontstond er een hotspot helaas. Ze heeft het al 2 keer eerder gehad en toen ging het vaak over door een kap op te doen en het in de gaten te houden. De kap hebben we direct op gedaan en ik heb de wond schoongemaakt en het haar rond de wond weg geknipt.

Helaas heeft ze het voor elkaar gekregen om de kap snachts een keer af te krijgen en toen was de hele wond weer open gegaan.

Omdat het nu voor de derde keer op dezelfde plek terug kwam zijn we naar de dierenarts gegaan om het te laten behandelen.
De dierenarts gaf aan dat een onbehandelde hotspot vaak wel kan genezen met alleen een kap op, maar dat de kans bestaat dat de kiem onder de huid blijft zitten die dan na verloop van tijd opnieuw gaat irriteren. Dat is wat waarschijnlijk gebeurd is.
Ze heeft de vacht rond de wond helemaal weg geschoren en het verder behandeld met zalf

We hebben nu antibiotica mee gekregen om de kiem van binnenuit te bestrijden. Daarnaast hebben we prednison mee gekregen tegen de jeuk en behandelen we haar dagelijks 2 keer met de zalf.
Voorlopig moet ze nog even met de kap op, maar over 3 dagen kunnen we het volgende de dierenarts gaan proberen zonder kap.

Ik hoop dat het haar een beetje snel aangroeit, aangezien ze volgende maand ons bruidsmeisje is