Kat heeft het koud? Wie kent dat?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:21

Hier een Pers die het in de winter eigenlijk te koud vindt met de verwarming op 19. Ik vind het vrij absurd, maar hij voelt ook echt koud, vooral zijn voetjes.. Bij zijn fokker was het 25 graden toen ik hem daar ophaalde, hij was toen 3, nu 9,5 maar dus nog steeds niet gewend. Ik ga niet voor hem stoken, hij zoekt zelf plekjes op die warmer zijn. Dus zijn overdekte mandjes, op een stoel die onder de tafel geschoven staat of bij mij op schoot. De hele zomer heeft hij zijn haai niet bekeken, nu ligt hij daarin als we hem niet kunnen vinden. Vanavond lag hij bij mij en toen ik opstond heb ik hem er zelf ingelegd, met als gevolg dat hij er een rondje in draaide en zijn oogjes weer sloot om verder te tukken. :=
Afbeelding

KPet
Berichten: 828
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:26

Schoonmama heeft een devon rex. Heel ielig katje en altijd koud. Ze heeft een dekentje op de bank liggen. Ze ligt onder die deken of op/in de radiator. Ook zit ze graag in vesten van mensen. Echte koukleum. Herken het rillen ook heel erg van die kat.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:49

Kat hier trilt ook weleens. Als ze vanuit een 'warm' huis naar buiten wandelt en dan op de tuintafel zit, dan zie je ze gewoon even bibberen. Ziet er wel wat sneu uit maar goed, dat doet ze zelf. Ze mag ook gewoon lekker binnen op de vensterbank, in haar doos, boven de kachel bakken.
En ondanks dat ze een lekker dikke vacht heeft (de DA vraagt elk jaar trouw of ze wel binnen komt waarop ik dan trouw antwoord dat ze amper buiten komt maar dat dat niet zoveel uitmaakt omdat het raam toch vaak open staat :') ) mag ze in de winter toch graag onder dekentjes, kussens, mij of ronddwalende vesten liggen als de kachel niet aan staat.
Heb ook regelmatig dat als ik dan thuiskom, de kat op de stoel naast de deur zit, snuivend en met een wel heel zuur koppie. Waarschijnlijk kats voor 'Je bent laat, er is geen eten meer, het is koud en wees nou eens niet zo'n vermaledijde vrek en knal die kachel aan'.