Hond plast altijd in schone mand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Hond plast altijd in schone mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 16:22

Mijn hond is nog al van zichzelf dingen toe-eigenen door op iets te plassen. Gelukkig doet ze dat niet meer op mijn spullen, maar wel op haar eigen kussens en dekens. Vannacht had ze een ongelukje gehad, en dat kussen is in de was gegaan. Ik heb haar andere schone kussen in de bench gelegd, wel met een deken die afgelopen nacht ook in de bench heeft gelegen. Net kom ik thuis en mevrouw heeft weer in de bench geplast.

Iemand tips hoe ik hier het beste mee kan omgaan? Is het beter om het kussen waar ze op heeft geplast meteen weg te halen en een schone neer te leggen? Of juist gewoon laten liggen? Al moet die dan na een paar dagen alsnog in de was, want het gaat op een gegeven moment stinken. Ik was haar spullen met Neutral.

Ze is een dwergteckel van 15 maanden oud.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Re: Hond plast altijd in schone mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:15

Zit ze dan -als je thuiskomt- in een dichte bench? Kan het zijn dat ze dan erin plast doordat ze bv. te enthousiast wordt als ze de deur hoort? Hondje van een kennis van mij deed dat ook een poos zo..
Hoe lang zit ze er dan in, misschien zijn het te lange tussenpozen om het "op te houden"? Of weet je zeker dat het om toe-eigenen van spullen gaat en doet ze het niet uit enthousiasme of misschien wel verlatingsangst?

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond plast altijd in schone mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:42

Weet je zeker dat ze met opzet ergens gaat zitten plassen?
Mijn hond overkomt het ook wel eens namelijk, maar die is al ouder en bleek gewoon niet zoveel controle meer te hebben over het ophouden van haar plas. Sinds ze medicatie krijgt gaat dit prima en komt het nog zelden voor.
je zou dus ook even langs de dierenarts kunnen gaan voor een onderzoekje.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 17:52

_l_amanda_l_ schreef:
Zit ze dan -als je thuiskomt- in een dichte bench? Kan het zijn dat ze dan erin plast doordat ze bv. te enthousiast wordt als ze de deur hoort? Hondje van een kennis van mij deed dat ook een poos zo..
Hoe lang zit ze er dan in, misschien zijn het te lange tussenpozen om het "op te houden"? Of weet je zeker dat het om toe-eigenen van spullen gaat en doet ze het niet uit enthousiasme of misschien wel verlatingsangst?

Nee, de bench staat gewoon open. Ze doet dit ook als ik thuis ben en als ze net uit is geweest. Ze loopt zelf de bench in, loopt dan even rond en gaat plassen (als ik niet kijk). Als de bench eenmaal weer 'goed' ruikt plast ze er ook niet meer in. Pas is ze uit logeren geweest en heeft daar op alle slaapplekken van de andere dieren ook geplast. Uit enthousiasme plassen doet ze bijna nooit. 'S nachts zit de bench wel dicht, en als ze het echt niet meer op kan houden gaat ze blaffen. Dan laat ik haar even uit de bench zodat ze buiten kan plassen.

Goof schreef:
Weet je zeker dat ze met opzet ergens gaat zitten plassen?
Mijn hond overkomt het ook wel eens namelijk, maar die is al ouder en bleek gewoon niet zoveel controle meer te hebben over het ophouden van haar plas. Sinds ze medicatie krijgt gaat dit prima en komt het nog zelden voor.
je zou dus ook even langs de dierenarts kunnen gaan voor een onderzoekje.

Zou ze dan ook niet op andere plekken gaan plassen?

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:54

Meert schreef:
Goof schreef:
Weet je zeker dat ze met opzet ergens gaat zitten plassen?
Mijn hond overkomt het ook wel eens namelijk, maar die is al ouder en bleek gewoon niet zoveel controle meer te hebben over het ophouden van haar plas. Sinds ze medicatie krijgt gaat dit prima en komt het nog zelden voor.
je zou dus ook even langs de dierenarts kunnen gaan voor een onderzoekje.

Zou ze dan ook niet op andere plekken gaan plassen?


Nee, juist op plekken waar ze ligt en ontspannen is, want dan laat ze het dus (onbewust!) lopen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110701
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hond plast altijd in schone mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:55

Maak je toevallig schoon met bleekmiddel of chloor?

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 17:56

Goof schreef:
Meert schreef:

Zou ze dan ook niet op andere plekken gaan plassen?


Nee, juist op plekken waar ze ligt en ontspannen is, want dan laat ze het dus (onbewust!) lopen.

Ik heb het weleens met een videobabyfoon in de gaten gehouden, en ze loopt het hok in om te snuffelen, en gaat dan in de plashouding zitten.

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond plast altijd in schone mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:57

Ja dan doet ze het wel bewust ja :+

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 17:58

Cayenne schreef:
Maak je toevallig schoon met bleekmiddel of chloor?

Nee, het hok niet. Ik was de kussens en dekens met Neutral.

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:04

Puur territorium afbakenen denk ik. Is ze gesteriliseerd? Zo niet zou ik dat overwegen, dan zou dat wel eens kunnen helpen.

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Re: Hond plast altijd in schone mand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 18:08

Ze is gesteriliseerd.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Hond plast altijd in schone mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:19

Is ze heel onzeker?

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 18:23

GDG schreef:
Is ze heel onzeker?

Binnen niet. Van grote honden is ze geen fan en zo wil ze ook niet geaaid worden door vreemde mensen. Het is zeker geen allemansvriend.

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:43

Ze is gestereliseerd he, als het komt op plekken waar ze ontspannen is en ze het laat lopen kan dat ook een vorm van incontinentie zijn.
Ik weet de precieze naam zo niet,maar het komt vaker voor bij gestereliseerde teefjes.
De oudere hond van mijn moeder deed het ook en haar hebben we speciale hondenbroekjes aan gedaan zodat de plas niet overal lag.

Zou dus zeker kijken of dat een optie is en haar desnoods een broekje aanhrekken, er zijn dus speciale honden luierbroekjes, even kijken op google voor bestel adressen.
Mocht het geen incontinentie zijn dan is zo een broekje misschien sowieso een idee?

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:06

ellepel schreef:
Ze is gestereliseerd he, als het komt op plekken waar ze ontspannen is en ze het laat lopen kan dat ook een vorm van incontinentie zijn.
Ik weet de precieze naam zo niet,maar het komt vaker voor bij gestereliseerde teefjes.
De oudere hond van mijn moeder deed het ook en haar hebben we speciale hondenbroekjes aan gedaan zodat de plas niet overal lag.

Zou dus zeker kijken of dat een optie is en haar desnoods een broekje aanhrekken, er zijn dus speciale honden luierbroekjes, even kijken op google voor bestel adressen.
Mocht het geen incontinentie zijn dan is zo een broekje misschien sowieso een idee?


Ik had exact hetzelfde voorgelegd en TS had al gereageerd dat de hond bewust gaat zitten om te plassen ;)

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:12

:o heb ik het dus niet goed begrepen.
Maar in dat geval kan zo een broekje dus ook handig zijn...mocht er dus verder geen oplossing gevonden worden :)

Meert
Berichten: 3415
Geregistreerd: 25-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 19:24

ellepel schreef:
Ze is gestereliseerd he, als het komt op plekken waar ze ontspannen is en ze het laat lopen kan dat ook een vorm van incontinentie zijn.
Ik weet de precieze naam zo niet,maar het komt vaker voor bij gestereliseerde teefjes.
De oudere hond van mijn moeder deed het ook en haar hebben we speciale hondenbroekjes aan gedaan zodat de plas niet overal lag.

Zou dus zeker kijken of dat een optie is en haar desnoods een broekje aanhrekken, er zijn dus speciale honden luierbroekjes, even kijken op google voor bestel adressen.
Mocht het geen incontinentie zijn dan is zo een broekje misschien sowieso een idee?

Dan zou ze ook op haar andere slaapplekken haar plas moeten laten lopen en dat doet ze niet. Ze loopt echt de bench in en gaat dan plassen.