Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
http://www.veterinary-neurologist.co.uk/part2.htmCitaat:What breeds are affected with CM/SM?
The Cavalier is overwhelmingly overrepresented for cases of CM/SM. There is no colour or sex predisposition. As shortened skull is a risk factor, any breed with a degree of brachycephalism and/or miniaturization could potentially be predisposed to CM/SM. To date the condition has been also reported in King Charles spaniels, Griffon Bruxellois, Chihuahuas, Yorkshire terriers, Maltese terriers, Miniature dachshunds, Miniature/toy poodles, Bichon Frisé, Pugs, Shih Tzus, Pomeranians, Staffordshire bull terriers, Boston terriers, French bulldogs a Pekingese, a miniature Pinscher and a couple of cats.
Marjoleine schreef:kbr is de tweede van K, de derde en meest recessieve is ky.
Als je die tweemaal hebt kan A-locus tot uiting komen en krijg je dus fauve/geel/charbonne en hoe het allemaal genoemd wordt.
Die E heeft er niks mee te maken hier, die doet heel andere dingen.
Al jouw honden zijn dus gewoon Ay, sable dus, en als ze een of twee kbr hebben (ze hebben bij cairns alleen kbr en ky) loopt er een streepje door dat rood.
...
Dat is gewoon een sable (fauve, fawn, charbonnee, oftewel ayay/kyky).
VHL-genetics schreef:A-locus:
Het A-locus is verantwoordelijk voor een aantal patronen in de vacht. Deze patronen ontstaan slechts,
wanneer op het K-locus de varianten Ky of Kbr aanwezig zijn in combinatie met tenminste één kopie
van de E (of Em) op het E-locus. Het A-locus bevindt zich op het Agouti gen en is verantwoordelijk
voor de kleuren fawn en sable (Ay), wild type (aw), tan points (at), en recessief Zwart (a).
abukir schreef:Bedankt,
Helaas weet ik van mijn kleine niks had geen naam geen papier niks .
Ze heeft in een kamer opgesloten gezeten en heeft een duidelijke achterstand qua gedrag wat logisch is verder qua gezondheid doet ze het goed gelukkig.
Het is wel ingewikkeld hoor kleurengenetica maar daarom juist interessant. Vind het ook bizarre hoe ze bepaalde kleuren in een ras krijgen. Bijv merle dat is helemaal geen officiele kleur bij frenchies daar moeten ze dan toch andere rassen doorheen gooien chihuahua of weet ik het
DatBenIkNou schreef:abukir schreef:Bedankt,
Helaas weet ik van mijn kleine niks had geen naam geen papier niks .
Ze heeft in een kamer opgesloten gezeten en heeft een duidelijke achterstand qua gedrag wat logisch is verder qua gezondheid doet ze het goed gelukkig.
Het is wel ingewikkeld hoor kleurengenetica maar daarom juist interessant. Vind het ook bizarre hoe ze bepaalde kleuren in een ras krijgen. Bijv merle dat is helemaal geen officiele kleur bij frenchies daar moeten ze dan toch andere rassen doorheen gooien chihuahua of weet ik het
Ik hoop niet dat de interesse wbt kleurengenetica betekent dat je met haar wil gaan fokken?
DatBenIkNou schreef:Omdat ik het me het toch afvraag bij zoveel interesse?
dierenfan schreef:DatBenIkNou schreef:Omdat ik het me het toch afvraag bij zoveel interesse?
Misschien omdat ze zich dat zomaar af vraagt?
Soms heb je zoiets
Ik las net hier ook een opmerking dat kort snuit honden ongezond zijn. Huidproblemen en voedings problemen. Ik vraag mij dan weer af wat Huidproblemen en allergie te maken heeft met korte snuit
Maltezers en stafford en bull terreurs hebben geen korte snuiten maar staan vol van huid en voedsel problemen veel meer dan fransjes en vrijwel alle andere kort snuiten
Gebruikers op dit forum: _Reneee, Bloemetje75, ImkeTarek, MariskadeJ en 6 bezoekers