Ik zit momenteel even met mijn handen in het haar en daarom vraag ik jullie om hulp, wie weet heeft iemand hier ervaring mee/de gouden tip.
Gisterenavond is 1 van mijn honden onder narcose gebracht vanwege een wond bij de staart, gelukkig viel de schade heel erg mee en hoefde ze niet gehecht o.i.d. te worden (DA dacht in eerste instantie dat de staart er misschien wel af moest). Dus naar huis met antibiotica en een spray voor de wond.
Maar nu.. Sinds we thuis zijn, valt zij continu onze andere hond aan.. Ze waren tot gisteren echt GEK op elkaar, nooit gevochten en kunnen niet eens zonder elkaar.. Nu loopt zij constant tegen hem te grommen en blaffen, en ze hebben nu twee keer echt goed gevochten.. Beide keren was het met uitlaten (op de galerij onderweg naar buiten).. Het zijn Chowchows en die hebben er een handje van om vol te gaan als ze eenmaal vechten.. Nou dat doen ze dus ook.. Beide keren heeft mijn vriend ze uit elkaar gehaald, de eerste keer heeft ze hem daarbij perongeluk in zijn hand gebeten (geen open wond gelukkig maar wel pijnlijk).. En nadat ze uit elkaar zijn gehaald blijft ze terug willen aanvallen.. Ik sta echt met mijn bek vol tanden, ze is zo ontzettend lief altijd, doet normaal gesproken geen vlieg kwaad.. En nu is ze zo ontzettend agressief.. Mijn reu is echt een mannetje en pikt dit normaal gesproken echt niet, maar ook hij wordt volledig overdonderd door haar en blijft thuis zelfs bij haar uit de buurt..
We hebben geen pijnstillers gekregen, dus misschien heeft ze zo ontzettend veel pijn nu dat ze daarom zo agressief is? Ik heb geen idee, ik roep maar wat.. Maar kijkend naar de wond, kan ik me dat haast niet voorstellen. Ja het is een nare wond maar het is allemaal oppervlakkig en al heel mooi droog..
Wat kan ik hier in hemelsnaam aan doen? Ze verwonden elkaar flink, dus ik wil dit ook niet langer rustig aan kijken.. Morgenochtend bel ik sowieso meteen de dierenarts, in de hoop dat mijn eigen arts dienst heeft. Maar misschien hebben jullie ervaring met dergelijke situaties. Ik hoop vooral op een hoopgevende toekomst want hier wordt niemand gelukkig van