Ik zat met heel wat problemen en had toen impulsief een husky gekocht - de eerste weken was het keihard strijden maar ik zou hem voor geen goud meer willen missen

Nu is het alleen zo dat ik bij onze eerdere honden (berner sennens) heb aangehouden om per maand maar tien minuutjes te lopen, dus bij zes maanden een uur. Met mijn Hus van zes maanden loop ik momenteel vijf kwartier. Die per maand tien minuten kregen we van de hondenschool, anders zou het niet goed zijn voor het tere lijfje.
Alleen het is zo ... het liefst loop ik hele avonden, maar zonder hond durf ik niet meer te lopen. Punt is dat ik daardoor weer naar de (verkeerde) vrienden toe ga omdat er, na mijn rondje lopen, gewoon een groot gat in mijn avond zit waar ik niet mee weet hoe ik daarmee om moet gaan. Ik neem me telkens voor om te gamen maar voel me dan enorm leeg van binnen. Nu ben ik dus heel ongeduldig, mijn vraag; kan het echt kwaad met een ras die veel beweging nodig heeft om langer te gaan lopen als ze nog zo jong zijn? Mijn hond rent altijd nog na de wandeling in de tuin vijf minuutjes dus echt moe is hij niet.
Ik voel me best wel egoïstisch met deze vraag, vanaf de andere kant denk ik; stuk ongeduld, wacht gewoon nog een jaar en vind een andere manier uit hoe je hiermee omgaat die werkt. Toch stel ik mijn vraag hier, als hetgeen wat ik graag wil onredelijk is zal ik het niet doen, maar twee uur gaan lopen lijkt mij al heel fijn ... maar ik wil zijn lijfje niet beschadigen ...
Groetjes,
Emily