Nadat we ons al een hele tijd aan het oriënteren waren op andere rassen als border collies voor het werk aan de schapen zijn kwam veel sneller als verwacht een nest op ons pad wat wel heel interessant is.
Een kruising working kelpie x border collie (van een oeps-nest) bij Letnetti Working Kelpie Stud in Duitsland.
Pups waren al 5,5 maand, we hebben ze allemaal aan de schapen gezien, heel veel belovende honden, stuk voor stuk, de keuze was erg moeilijk.
We hebben de pup eruit gekozen waarvan we denken dat ie bij ons, ons roedel en het werk wat we doen het beste past. Blaft niet aan de schapen, werkt rustig en stylish.
Was nu nog helemaal niet de bedoeling al een "ander ras" erbij te nemen, dat stond eerder op de planning voor over een aantal jaren, maar dit nest kwam telkens maar weer voorbij, het stukje border collie wat erin bleek te zitten staat me enorm aan, de overgrootvader is bc Marley Glen, een reu die ik graag had genomen voor mijn eigen teef, maar die toen helaas al te oud was en mijn teefje te jong.
Veel van de manier van werken van oude Glen zie ik terug in Pax

De moeder is een australische import working kelpie.
Tja, dan maar een hondje zonder papieren, als het maar gezond is en fijn werkt

Ongelofelijk hoe gemakkelijk je die al kunt sturen aan de schapen, veel balansgevoel, niet bijten naar de schapen, en met een klein beetje lichaamstaal gemakkelijk rechts en linksom te sturen.
Precies zoals je een jonge hond graag ziet werken

Hier hoop ik van dat ie gezond opgroeit, en gezond blijft als ie echt aan het werk gaat.
Voor nu mag ie eerst onbezorgd pup zijn, en spelen in het roedel...