Nieuwe kat weg gelopen ..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azara71

Nieuwe kat weg gelopen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:13

Ik moet dit even van mij afschrijven en heb positieve reacties nodig ;(

Sinds een paar weken liep er een "wilde" kat bij mijn ouders rond het huis. Mijn ouders wouden geen 5de kat in huis dus ze joegen hem elke keer weg, maakte ruzie met een van hun katten, de hond rende er achter aan. En toch kwam hij elke keer weer terug. Ze hebben brokjes buiten staan voor de volwassenen zodat hun jongste telg deze niet kan eten want deze mag nog niet naar buiten. Dus hij kwam voor de brokjes aan huis :')

Ik stelde voor om een keertje te komen kijken naar de kat, of hij makkelijk te pakken was en dan mee nemen naar ons huis, want wij hadden nog wel een plekje over :o

Zaterdag zijn we langs gegaan en was ik hem natuurlijk alweer helemaal vergeten, het was donker buiten toen mijn moeder mij mee naar buiten nam want hij zat weer voor het huis. Ik zag hem natuurlijk niet want hij verstopte zich.

Brokjes in een bakje gedaan en gerammeld en daar kwam hij aan gerend ! Een gigantische kat, lange haren, een klein koppie en zo lief <3 Tot 2 meter voor mij rende hij mijn kant op en toen stapje voor stapje tot hij bij de brokjes was en toen liet hij zich zo lekker aan halen, dit was helemaal geen wilde kat ! En zo was ik verkocht !

Dus reis kooitje van mijn ouders gepakt, hup kat er in, en gauw mijn spullen van binnen halen. Stond de slimmerik alweer buiten de kooi ! >;) Dus weer er in gedaan en gauw naar huis.

Een maal thuis ging de kooi ineens weer open en toen ja kat stoof weg richting het land van de paarden, in het donker .. Gauw brokjes gaan halen maar het heeft niet meer geholpen ;(

Kat weg.

Dus sinds zaterdag avond staan er brokjes buiten voor ons huis, zaterdag nacht is er van gegeten en afgelopen nacht weer maar geen kat gezien...

We hadden altijd een echte wilde kat rond het huis lopen, van de oude eigenaren van ons huis denken wij, die zich dus niet laat pakken en ook ruzie maakt met onze katten als ze buiten lopen, maar die hebben we al een paar maand niet meer bij ons huis gezien, terwijl hij toch wel elke week in de schuur zat. Dus ik denk niet dat hij nu de brokjes komt op eten.

Ook omdat wij in het begin al geprobeerd hebben om hem te pakken te krijgen, lokken met brokjes en hij dan het hele bakje in een keer leeg eet. Nu blijven er elke keer wat brokjes liggen.

Wat denken jullie ? Komt hij nog terug ? Is hij er al maar verstopt hij zich overdag ? Of is hij weg en komt hij niet meer terug ?

Voor degenen die denken wij stelen een kat, hij liep al een paar weken bij mijn ouders, ze hebben rond gevraagd bij hun in de buurt maar niemand die hem op eiste, het is al eens eerder gebeurd dat er katten bij hun gedropt werd .. En ik wilde zoiezo met hem naar de dierenarts voordat ik hem bij onze katten ging zetten en dan meteen de chip laten lezen, als deze er al een had.

We wonen in Frankrijk op het platteland, dus met katten gaan ze heel gemakkelijk om jammer genoeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Nieuwe kat weg gelopen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:17

Kan hij niet ergens opgesloten in een schuur zitten?

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:18

Jammer dat hij er direct vandoor is gegaan. Ik heb niet echt tips voor je, misschien is deze kat al een beetje verwilderd en leeft hij liever op zich zelf. Ik zou de brokjes nog maar buiten laten staan. Wie weet zie je hem nog een keer :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:22

Misschien had je het kooitje binnen in huis open moeten doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:23

Denk dat de kans heel erg klein is dat je hem terug vindt. Is hij ontsnapt vlakbij waar je hem hebt gevonden? Dan heb je kans dat hij terug loopt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:23

En je hebt er waarschijnlijk geen foto van? Anders hang je flyers met een beschrijving op in de buurt, wie weet komt iemand de kat bekend voor

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:41

Nogal moeilijke situatie omdat de kat nu op vreemd terrein is. Misschien kan je een vangkooi bij de gemeente gaan vragen? Egels eten ook brokjes bv, dus een vangkooi kan je uitsluitsel geven.

kleine ps: zijn jullie er zeker van dat het geen huiskat was van iemand? Mijn kat gedraagd zich als een wilde op vreemd terrein, maar ik heb vernomen dat hij enige tijd eten heeft gaan stelen enkele huizen verder. Gelukkig hebben we dat kunnen oplossen nu met die mensen, maar dat was toch een eindje dat hij daarvoor ging

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:43

Heb je de chip wel laten controleren? Voordat je andermans kat steelt? :o

Wel vervelend, zou ik ook bang voor zijn met een nieuwe kat..

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 11:50

Cayenne : Nee dat geloof ik niet, onze schuur is een zeef, en onze buren hebben zelf ook een kat buiten lopen die overal bij kan en voor de rest woont er niemand bij ons in de weide omgeving..

Kaaaren : Ja ik heb vanmorgen nog weer brokjes buiten gezet, denk dat ik deze nog een weekje laat staan ;)

janderegelaa : Ja dat was inderdaad slimmer geweest ! Hier heb ik dus niks aan hè ;)

Quellian : Bij mijn ouders liep hij, is een half uurtje rijden. Mijn moeder zei ook al straks loopt hij weer bij ons, kleine kans dat dat gebeurd denk ik.

8nnemiek : Foto's heeft niet veel zin, we wonen erg afgelegen, en hier op het platteland heeft niemand iets met katten.

The_Cat : Bij mijn ouders in de buurt woonde een vent met katten die verhuisd is en de katten heeft laten lopen. Misschien dat hij daar weg komt maar als dat zo is is hij zeker niet gechipt, dus weten we het nooit zeker. Voor de rest zou ik het niet weten, mijn ouders wonen ook erg afgelegen, dan zou hij al van ver moeten komen en dat vind ik moeilijk te geloven.

Het platteland in Frankrijk is niet te vergelijken met het platteland in Nederland ;)

Azmay : Zoals ik al zei in mijn eerste bericht was ik van plan om met hem naar de dierenarts te gaan deze week voor zijn chip maar de kans is heel klein dat hij deze heeft !

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:52

Hebben jullie een mestput of iets dergelijks? Moeilijke sloten? Open riool?

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:55

Azara71 schreef:
Cayenne : Nee dat geloof ik niet, onze schuur is een zeef, en onze buren hebben zelf ook een kat buiten lopen die overal bij kan en voor de rest woont er niemand bij ons in de weide omgeving..

Kaaaren : Ja ik heb vanmorgen nog weer brokjes buiten gezet, denk dat ik deze nog een weekje laat staan ;)

janderegelaa : Ja dat was inderdaad slimmer geweest ! Hier heb ik dus niks aan hè ;)

Quellian : Bij mijn ouders liep hij, is een half uurtje rijden. Mijn moeder zei ook al straks loopt hij weer bij ons, kleine kans dat dat gebeurd denk ik.

8nnemiek : Foto's heeft niet veel zin, we wonen erg afgelegen, en hier op het platteland heeft niemand iets met katten.

The_Cat : Bij mijn ouders in de buurt woonde een vent met katten die verhuisd is en de katten heeft laten lopen. Misschien dat hij daar weg komt maar als dat zo is is hij zeker niet gechipt, dus weten we het nooit zeker. Voor de rest zou ik het niet weten, mijn ouders wonen ook erg afgelegen, dan zou hij al van ver moeten komen en dat vind ik moeilijk te geloven.

Het platteland in Frankrijk is niet te vergelijken met het platteland in Nederland ;)

Azmay : Zoals ik al zei in mijn eerste bericht was ik van plan om met hem naar de dierenarts te gaan deze week voor zijn chip maar de kans is heel klein dat hij deze heeft !

Ja das waar :) maar ik bedoelde het gewoon maar als zekerheid natuurlijk :) kan je in Frankrijk vangkooien gratis halen bij de gemeente?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:57

Hoe ver woon je van je ouders vandaan? Grote kans dat hij die kant op gaat.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 12:17

Cayenne : Nee niks van dat alles ;) Alleen maar weiland en bos om ons heen.

The_Cat : Nee vangkooien hebben ze niet, dan moeten we al naar het dierenasiel toe om te vragen en dan nog betwijfel ik of ze deze lenen.

Femke_Tweety : Een half uur met de auto.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 12:24

Een half uur met de auto, maar hoeveel km is dat? Een half uur snelweg of een half uur binnendoor weggetjes maakt nogal wat uit. En hoeveel km is het hemelsbreed? Een kat volgt natuurlijk niet de weg, die steekt gewoon dwars over. Zitten er nog grote obstakels voor een kat tussen jouw huis en dat van je ouders? Een snelweg, rivier ed? Zo nee, dan zou ik er toch vanuit gaan dat hij een deze dagen toch weer bij je ouders opduikt.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:10

30 km en nee geen snelweg. Zoals ik zei wonen we op het platteland, dus alleen maar kleine weggetjes. En ja er zit een rivier tussen mijn ouders en ik in.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:16

Kans is groot dat je die over een weekje/maandje weer bij je ouders terug ziet. Wegjagen of niet, er is daar eten en er zijn tussen de katten "afspraken" over wie wat en waar mag. Zomaar ergens anders loslaten hoe goed de bedoelingen ook werkt niet. Kat plakt veel meer aan plek dan aan mens, dus aan een nieuwe plek laten "plakken" kost tijd en een stukje moeten omdat weglopen niet kan.

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:43

Ik heb hem dan ook niet expres laten lopen hè ? Als de kooi niet open gesprongen was zat hij nu veilig binnen met lekker eten en knuffels ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:45

Nogmaals, heb je wel de chip laten controleren? :=

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 15:52

_Dominique schreef:
Nogmaals, heb je wel de chip laten controleren? :=

Azara71 schreef:
Voor degenen die denken wij stelen een kat, hij liep al een paar weken bij mijn ouders, ze hebben rond gevraagd bij hun in de buurt maar niemand die hem op eiste, het is al eens eerder gebeurd dat er katten bij hun gedropt werd .. En ik wilde zoiezo met hem naar de dierenarts voordat ik hem bij onze katten ging zetten en dan meteen de chip laten lezen, als deze er al een had

Azara71

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-16 15:57

Dank je Emoe ! Blijkbaar schrijf ik in het Frans dat iedereen steeds het zelfde vraagt ! :P

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:11

Dat die kat daar al weken rond loopt wil niet zeggen dat ie van niemand is.
Mijn kat van vroeger was onderhand de hele dag weg en kwam snachts even langs. soms zelfs dagenlang achter elkaar weg. ( en ging ook vrij ver van ons weg )
niet vervelend bedoeld hoor, maar mocht je de kat nog terug vinden hoop ik dat je wel gaat kijken of ie een chip heeft, mocht ie die niet hebben kun je hem alsnog houden.

Ik hoop voor jullie dat ie terug komt ! :)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:16

Klopt ik had een cyperse kat. Kwam eens in de zoveel tijd bij mij eten en verder was hij vertrokken. Schuw naar andere mensen en hij is vaak gevangen omdat iedereen dacht dat het en zwerver was. Het rotte is dat je aan een kat niet kan zien van wie hij is en waar hij hoort. Mijne ging ook bij andere mensen bedelen alsof hij thuis nooit iets kreeg.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:18

Precies dat inderdaad.

veel mensen zeggen ook dat een kat nooit ver weg gaat maar ook dat klopt niet bij alle katten.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:32

Het grootste probleem in dit verhaal is dat deze schuwe kat in zijn eigen vertrouwde omgeving al erg schuw was. Deze nieuwe omgeving maakt hem nog schuwer en onzekerder en ik denk echt dat je hem niet meer gaat terugvinden. Jullie hadden geen hele goede band waardoor hij ook niet gaat komen als jij hem roept of hij jou vanuit de bosjes ziet.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 16:38

Zegt idd weinig dat de kat er al weken zat. Er komt al jaren bijna dagelijks een kat bij mijn zus. Zit in de tuin en als er een deur openstaat komt ze zelfs binnen. Ligt bij tijden gewoon bij hun te pitten en gaat dan weer. Ook een kat van iemand ergens uit de buurt, maar van wie precies weten ze niet. Katten zijn enorm gebied/huis gericht zeg maar. Grote kans dat hij toch probeert om terug te keren naar het huis van je ouders.