Sinds een paar weken liep er een "wilde" kat bij mijn ouders rond het huis. Mijn ouders wouden geen 5de kat in huis dus ze joegen hem elke keer weg, maakte ruzie met een van hun katten, de hond rende er achter aan. En toch kwam hij elke keer weer terug. Ze hebben brokjes buiten staan voor de volwassenen zodat hun jongste telg deze niet kan eten want deze mag nog niet naar buiten. Dus hij kwam voor de brokjes aan huis

Ik stelde voor om een keertje te komen kijken naar de kat, of hij makkelijk te pakken was en dan mee nemen naar ons huis, want wij hadden nog wel een plekje over

Zaterdag zijn we langs gegaan en was ik hem natuurlijk alweer helemaal vergeten, het was donker buiten toen mijn moeder mij mee naar buiten nam want hij zat weer voor het huis. Ik zag hem natuurlijk niet want hij verstopte zich.
Brokjes in een bakje gedaan en gerammeld en daar kwam hij aan gerend ! Een gigantische kat, lange haren, een klein koppie en zo lief

Dus reis kooitje van mijn ouders gepakt, hup kat er in, en gauw mijn spullen van binnen halen. Stond de slimmerik alweer buiten de kooi !

Een maal thuis ging de kooi ineens weer open en toen ja kat stoof weg richting het land van de paarden, in het donker .. Gauw brokjes gaan halen maar het heeft niet meer geholpen

Kat weg.
Dus sinds zaterdag avond staan er brokjes buiten voor ons huis, zaterdag nacht is er van gegeten en afgelopen nacht weer maar geen kat gezien...
We hadden altijd een echte wilde kat rond het huis lopen, van de oude eigenaren van ons huis denken wij, die zich dus niet laat pakken en ook ruzie maakt met onze katten als ze buiten lopen, maar die hebben we al een paar maand niet meer bij ons huis gezien, terwijl hij toch wel elke week in de schuur zat. Dus ik denk niet dat hij nu de brokjes komt op eten.
Ook omdat wij in het begin al geprobeerd hebben om hem te pakken te krijgen, lokken met brokjes en hij dan het hele bakje in een keer leeg eet. Nu blijven er elke keer wat brokjes liggen.
Wat denken jullie ? Komt hij nog terug ? Is hij er al maar verstopt hij zich overdag ? Of is hij weg en komt hij niet meer terug ?
Voor degenen die denken wij stelen een kat, hij liep al een paar weken bij mijn ouders, ze hebben rond gevraagd bij hun in de buurt maar niemand die hem op eiste, het is al eens eerder gebeurd dat er katten bij hun gedropt werd .. En ik wilde zoiezo met hem naar de dierenarts voordat ik hem bij onze katten ging zetten en dan meteen de chip laten lezen, als deze er al een had.
We wonen in Frankrijk op het platteland, dus met katten gaan ze heel gemakkelijk om jammer genoeg.