Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Pluttersput schreef:Mirriej ik denk, uit het verhaal van TS lezend, dat het vooral over de niet losloopgebieden gaat. Dat is althans waar ik het ook over heb. Losloopgebieden is de gok nemen, maar niet losloopgebieden gaat het vaak dus fout.
Pluttersput schreef:Gebieden waar weinig mensen lopen.. Grapje zeker.
Natuurlijk heb ik die hier wel, maar op mooi-weer-dagen kom je altijd mensen tegen die besluiten met hun honden een blokje om te doen.
Ik heb hier zat plekken waar ik met de hond heen kan gaan, die doe ik dan ook aan. Maar je komt er áltijd wel tegen.
DreamUp schreef:Weer iemand anders zei dat ik gewoon moest zorgen dat mensen in een niet losloop gebied de hond bij zich houden door te vragen. Ook geprobeerd en dit zorgde per rondje wandelen elke keer wel voor 1 of meerdere discussies, boze gezichten en maar enkelen die de hond dan ook echt bij zich hielden en begripvol reageerden.
MissYvette4u schreef:Jeetje wat frustrerend!
Een tijdje terug zag ik een oranje lintje aan de lijn voorbij komen als zijnde kan niet met andere honden. Ik weet niet in hoeverre dat gebruikt en begrepen wordt......
Pluttersput schreef:O zo herkenbaar dit! Ik heb ook 2 van die kleintjes. Niet zo klein als die van jou maar toch. Mijn honden zijn absoluut niet vriendelijk en lopen daarom, als ik het niet kan overzien of als er een hond aan komt aangelijnd en kort. Ik wil andere honden daar niet bij in de buurt hebben. De mensen die dan roepen:
Ja maar hij doet niks! Hij wil echt alleen maar spelen!
Die krijgen een: ja maar die van mij wel.. terug. Schorrevoetend worden dan de honden bij zich geroepen.
Gebeurt dat niet, ben ik daar heel kort in. Komen de honden dichtbij dan houd ik die van mij achter en ga ik er tussen staan. Ik wil nog wel waarschuwen maar als de hond toch doorzet krijgt hij van mij een flinke schop waar ik hem kan raken. banketstaaf voor de losse hond, maar de bazen zijn verantwoordelijk.
En dan niet omdat ik bang ben dat die honden die van mij iets aan doen, maar gewoon omdat ik niet wil dat mijn honden in een situatie worden gebracht waar ze op andere honden aan kunnen vliegen.
Mijn moeder heeft een kruising chihuahua van net over de kilo. Als zulke grote gevaartes er aan komen stuiven wordt ze opgepakt en worden de honden weggebonjourd.
mirriejj schreef:Pluttersput schreef:Mirriej ik denk, uit het verhaal van TS lezend, dat het vooral over de niet losloopgebieden gaat. Dat is althans waar ik het ook over heb. Losloopgebieden is de gok nemen, maar niet losloopgebieden gaat het vaak dus fout.
Als je een bange hond hebt, dan moet je die situaties gewoon ontwijken. Dat is je eigen verantwoording, niet die van andere hondeneigenaren. Klinkt heel bot en ik was in het begin ook vaak gefrustreerd als er weer eens een hond achter juna aanschoot terwijl zij dat doodeng vond.
ogidni schreef:Dit klinkt inderdaad heel bot. Zeker als je al naar gebieden gaat waar een aanlijnplicht is, daar mag je toch op zijn minst verwachten dat de honden aangelijnd zijn nietwaar?
En als iedere honden eigenaar zijn verantwoording neemt door in dit soort gebieden zijn hond aan de lijn te houden is het hele probleem opgelost.
TS ontwijkt die situaties al door naar gebieden te gaan waar een aanlijnplicht is.
DreamUp schreef:Silverwind: hier is inderdaad ook een aanlijnplicht tenzij anders aan gegeven. Helaas hebben mensen daar niet zo veel mee.
Mirriejj: Ik begrijp dat ik er niet voor kan zorgen dat iedereen zich aan de regels houd, dat is ook niet de insteek. Echter is het hier gewoon niet mogelijk om geen honden tegen te komen tenzij ik voor elke wandeling met de auto weg moet (wat niet kan) of alleen nog maar s ’nachts ga wandelen wat ook niet kan.
Gebruikers op dit forum: _Liv, ComscoreBot, Donderwolk55, Eleeke, GoogleAdsense, Laarvv, mvermeulen1, Schuur_, Zick_Zack en 27 bezoekers