Mijn lieve Sacha is eindelijk aangekomen vanuit Roemenië.
Ze heeft al heel wat mee gemaakt in haar korte leventje ( ze is 7 maand oud) en verschrikkelijk bang voor alles en iedereen

Zo heb ik haar zondag op gehaald, staart tussen haar benen en krimpt in mekaar als je haar aan wilt halen. Ik moest haar van de auto naar huis dragen, toen heeft ze een hele poos in de gang bij de voordeur gestaan. Toen toch maar verder naar binnen gedragen en heeft ze een hele poos opgerold bij de deur gelegen in het hoekje. Mijn andere hond (ook 7 maand) mocht absoluut niet bij haar komen, ze begon meteen te grommen, liet haar tanden zien, en sprong ook op als de andere hond het nog niet begreep. Met de katten ging het wel meteen super goed, aan elkaar ruiken en uiteindelijk zelfs bij elkaar in de mand

Maar goed de eerste dag zijn we dus door gekomen door haar op te pakken en te verplaatsen.
Ze adviseerden mij om haar niet los te laten lopen maar dat heb ik uiteindelijk toch maar gewoon gedaan want aan de riem komt ze maar een paar meter voor uit en gaat ze zitten en beweegt niet meer.
Nu is ze dus 6 dagen bij ons en het verschil is wel te zien maar nog minimaal. Ik heb haar de eerste dagen veel geknuffeld en aandacht gegeven maar daarmee beloon ik eigenlijk het vlucht gedrag !?
Zo gauw iemand in de benen gaat, of in huis bezig is vliegt ze alle kanten op, of ze verstopt zich onder de tafel in de hoek. Buiten gaat het aardig goed, ze loop op een afstandje mee en doet haar behoeftes goed. Ze is wel wat schrikkerig maar gaat dan gauw weer voor de voordeur zitten

Binne is alleen nog een ander verhaal. Ze eet amper, ze drinkt veel, en ze komt eigenlijk alleen bij mij als ik al kwartier tot een half uur op de bank zit en het rustig is in huis. Zo gauw mijn vriend naar beneden komt vliegt ze gauw weg onder de tafel ...
Nu vanmorgen moest ik weer naar mijn werk toe (mij vriend is nog thuis) en we leren haar aan om in de bench te gaan als wij er niet zijn. Dacht dat ze dat wel fijn zou vinden, haar eigen veilige plekje.
Maar nu kreeg ik haar dus niet meer de bench in vanmorgen, heb een hele poos bij haar gezeten maar ze kwam niet, naar haar toe en toen vloog ze gauw de trap op .. Oké jammer dan, mijn vriend is thuis dus die let wel op haar.
Nu jullie weten hoe zij een beetje is, hoe moeten wij ons nu gedragen? Ze is verder super lief, als wij tv kijken leggen wij haar in de mand naast mij op de grond en dan ligt ze er ook lekker relaxt bij, kan ik haar gewoon aan halen zonder dat ze bang is.
Ik dacht eerst helemaal verwennen met knuffels en veel aandacht maar dat werkt dus niet echt ook al is het beter dan dag een.
Ik weet ook dat ze er nog maar net is, maar het is elke dag weer een stapje voor uit en dan weer een naar achteren

Dus door gaan met veel aandacht en knuffels of negeren en haar haar gang laten gaan ?

Heb haar trouwens al twee keer mee genomen naar mijn ouders, die hebben 3 honden en daar was ze eigenlijk meteen op haar gemak. De honden zijn al ouder (7 8 en 15 jaar) en zijn niet zo vervelend als onze andere hond die alleen maar graag wil spelen ...