Moderators: Firelight, Muiz, NadjaNadja, Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly
Zeeuwsemeid schreef:De hondenbelasting in mijn gemeente dient puur om de gemeentekas te spekken. Geen poepzakjes automaten, geen vuilnisbakken, geen hondenvelden hier.. Een gemeentelid heeft het me ook gewoon zo verteld. Dus ja ik ben boos dat ik belasting betaal voor mijn hond zonder er iets voor terug te zien.. Mocht er nou wat mee gedaan worden in het belang van de honden vind ik het prima.
Kattenbelasting vind ik ook een beetje onzin, precies om de reden dat de gemeente echt niet in elke achtertuin komt opruimen.. al zou het misschien wel een overschot aan katten kunnen beperken. Als mensen er extra belasting over moeten betalen denken ze misschien een keertje extra na voor ze er 1 aanschaffen..
AmyJamess schreef:Wat ik ook een kromme regel vind van de honden belasting is dat als je onder de 5 honden hebt per dier betaald, kom je daar boven vanaf 5 komt dan word je als kennel gezien en betaal je geen of minder belasting.
Ken zo mensen van 2 huishouden (De ene heeft er 4 de andere 2) dus samen de hond op 1 adres laten inschrijven en zodat ze minder te hoeven betalen.
Daar word dan weer niet op gecontroleerd.
nikilover schreef:AmyJamess schreef:Wat ik ook een kromme regel vind van de honden belasting is dat als je onder de 5 honden hebt per dier betaald, kom je daar boven vanaf 5 komt dan word je als kennel gezien en betaal je geen of minder belasting.
Ken zo mensen van 2 huishouden (De ene heeft er 4 de andere 2) dus samen de hond op 1 adres laten inschrijven en zodat ze minder te hoeven betalen.
Daar word dan weer niet op gecontroleerd.
Zo is het ook krom dat je in mijn regio voor de 2e hond meer belasting moet gaan betalen..
Weten hun al van te voren dat de 2e meer zal poepen ofzo?
Yv_ schreef:Bij ons in de regio staan wel genoeg van die apparaten waar je zakjes uit kunt halen met daaronder een prullenbakje. Worden gelukkig ook wel geleegd, al vind ik in de zomer niet genoeg (stinkt natuurlijk heel snel). Overal is bij ons een opruimplicht: in het losloopgebied, in de woonwijken maar ook op het strand. Vind het ook niet meer dan normaal. Zo smerig als ik mijn auto uitstap en in een niet opgeruimde hondendrol terecht kom . We betalen overigens niets aan hondenbelasting. Is ooit ingevoerd en het jaar erop weer uitgevoerd. Geen idee waarom.
Kattenbelasting mogen ze van mij invoeren, maar dan geef ik mijn kat niet aan en weiger ook te betalen. Poeslief komt nauwelijks in mijn tuin en erbuiten durft ze al helemaal niet, dus ruim alles netjes zelf op, ook mijn kosten. Dus ga daar niet extra voor betalen.
smurffie schreef:Mensen die zeggen dat ze het voor hun katten weigeren te betalen omdat die op eigen erf blijven; daar wordt bij honden toch ook geen uitzondering voor gemaakt? onze honden komen puur en alleen op ons eigen terrein (uitzondering van een keer in de auto mee naar het strand). Toch betalen wij voor 2 honden een flinke klap geld.. voor niets dus eigenlijk.
Yv_ schreef:Omdat mn kat 1 keer in het jaar 10 minuten buiten komt. En dat is in eigen tuin. Waarom zou ik daar voor moeten betalen?
Betreft de honden, er zijn er wel de mogelijkheden om zakjes te halen, om de zakjes weg te gooien zodat je dus niet uren met een strontzakje in je hand loopt.
Marjoow schreef:smurffie schreef:Mensen die zeggen dat ze het voor hun katten weigeren te betalen omdat die op eigen erf blijven; daar wordt bij honden toch ook geen uitzondering voor gemaakt? onze honden komen puur en alleen op ons eigen terrein (uitzondering van een keer in de auto mee naar het strand). Toch betalen wij voor 2 honden een flinke klap geld.. voor niets dus eigenlijk.
Is bij honden natuurlijk wel even iets minder gewoon dan voor katten denk ik zo