Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Emmaa_ schreef:Een kattenbench zou ik niet voor een hele dag doen, dat is voor katten absoluut geen natuurlijke situatie en ik denk dat de stress dan alleen maar erger wordt. Heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld de ene kat op de benedenverdieping te laten en de andere op de bovenverdieping?
Verder denk ik dat het even wennen is hoor. Blazen is gewoon een teken van territorium afbakenen en zo lang ze niet echt gaan knokken lijkt het me prima. Heb je al gedacht aan een Feliway om de stress weg te nemen?
Emmaa_ schreef:Misschien de oudere kat toch even voor een kwartiertje in een aparte kamer doen zodat de nieuwe kat wellicht iets kan eten? Lastige situatie wel hoor.
Ik zou ze persoonlijk niet alleen laten morgen, maar ik kan wel begrijpen dat dat moeilijk is als je gewoon moet werken.
Horsies7 schreef:Ik zou ze gewoon allebei even hun gang laten gaan. Ze wennen vanzelf aan elkaar en als de oude kat gewend is aan de indringen zullen ze elkaar vast wel opzoeken. De nieuwe komt vanzelf wel een keer kijken. Geef ze de tijd! Ze zoeken het zelf wel uit met elkaar.
Fijn dat ze nu allebei boven liggen!
Laurora schreef:Ik zou ze sowieso allebei hun eigen kattenbak, voerbak en waterbakje geven. Zoals ik al zei zijn katten solitaire dieren, en zeker voor jullie oudere kat is het heel moeilijk om dan op eens alles te moeten delen (het zijn net kinderen!)
Helaas kan niemand zien wat er in een kattenhoofdje om gaat, maar ik denk dat jullie oudere kat in zekere zin jaloers is (er is een indringer, die word door MIJN mensen aangehaald, en die eet ook nog eens van MIJN voer)
Zo geef je ze de mogelijkheid elkaar uit de weg te gaan bij belangrijke dingen (eten, drinken, behoefte doen) en geef je ze de ruimte zelf te kiezen wanneer ze de confrontatie aangaan.
Fu_Qi schreef:We hebben inderdaad gemerkt, dat het net kinderen zijn![]()
We gaan nu verschillende eten en water bronnen in het huis neer zetten, zodat de risico's op conflicten verkleint worden.
Gebruikers op dit forum: AnnaXBoy, Art_Ificious, ComscoreBot, criollo_yess, Deniseee96, JPitty, Myrthee_, Rebel_Jits, Risxx, rocky_1995, Traiectum, xAnthea en 22 bezoekers