Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
Jessix schreef:Een vriendin van mij fokt de echte Austalian Labradoodle maar daar is een wachtlijs voor een pup. Deze zijn dan ook echt geschikt voor mensen met een allergie. En er zit een ander prijskaartje aan dan zomaar een kruizing labrador/poedel.
Ze zouden geschikt moeten/kunnen zijn voor hulphond, dus met gehoorzamen en stabiele karakters hoort het wel goed te zitten. Echter is het natuurlijk maar net wat je er zelf van maakt.
Lente schreef:Ik heb zelf ook wel eens gekeken naar een labradoodle. Wat ik in elk geval heb gevonden is dat het belangrijk is dat je gaat voor een officiële Australian Labradoodle fokker en geen "eerste kruising".
De officiële fokkers zitten al op generatie nummer zóveel en die honden hebben een voorspelbaarder karakter.
Waar je verder in het algemeen op moet letten; een goede fokker werkt met geteste dieren met stamboom. Aanschaf zit rond de 1000 euro minimaal, kan bij labradoodles nog wel wat hoger liggen. Prijs is zo hoog ivm testen, entingen, ontwormingen, etc.
Fokkers die pups "over hebben" staan meestal niet geweldig aangeschreven (die hebben eerder een wachtlijst).
Goede fokker kan je ook wat vertellen over de lijn, het is er schoon, pups zien er gezond uit en zijn actief. Moeder is aanwezig en nest is in het leefgedeelte.
Heel erg veel succes! Als je wil dat ik meer met je meedenk/kijk dan weet je me te vinden!
Azmay schreef:Zoek je een echte labradoodle of een labradorXpoedel?
Scheelt nogal in prijs
Overigens is de labradoodle geen erkend ras in nederland dus het blijft gewoon een kruising.
Mijn ouders fokken koningspoedels en hoewel ik het echt niet het mooiste ras vind kan ik me geen heerlijkere gezinshonden wensen.
joyce_eddy schreef:Azmay schreef:Zoek je een echte labradoodle of een labradorXpoedel?
Scheelt nogal in prijs
Overigens is de labradoodle geen erkend ras in nederland dus het blijft gewoon een kruising.
Mijn ouders fokken koningspoedels en hoewel ik het echt niet het mooiste ras vind kan ik me geen heerlijkere gezinshonden wensen.
We zoeken een Australische Labra Doodle. Geen kruisingen die niet getest zijn.
joyce_eddy schreef:Azmay schreef:Zoek je een echte labradoodle of een labradorXpoedel?
Scheelt nogal in prijs
We zoeken een Australische Labra Doodle. Geen kruisingen die niet getest zijn.
Azmay schreef:Zoek je een echte labradoodle of een labradorXpoedel?
Scheelt nogal in prijs
WillemYntJee schreef:TS ik weet niet waar je vandaan komt maar kijk een bij Awesome doodles uit norg. Is een oud collega van me die met heel veel liefde en passie max 1 x per jaar een doodle nest heeft bij haar eigen teefje. De eerste dochter daarvan heeft ze aangehouden en wordt straks ook ingezet voor de fok. Alles getest etc.
Lente schreef:Voor een goede hond is rijden nooit erg, vind ik persoonlijk.
Gebruikers op dit forum: Rivendell en 24 bezoekers