Moderators: xingridx, Firelight, Muiz, Essie73, NadjaNadja
kiwiwitje schreef:Ik denk dat het vooral belangrijk is om te weten waarom ze het aanraad. Dus waar loop je tegen aan?
Mizora schreef:[ Afbeelding ]
Een lijn met 2 musketonhaken, zodat je hem aan het tuig en de gentle leader kan klikken. De gentle leader vind ik zelf veel beter werken dan de halti, behalve als je een zeer kortsnuitige hond heb. De inwerking is directer, ze kunnen hem bij goede bevestiging niet van de neus vegen en hij is minder irritant voor de meeste honden.
Politielijn te koop:
http://www.reddingo-shop.com/c-2513476/ ... n-kleuren/
Horsies7 schreef:Voor dat probleem zou ik geen halti of gentle leader gebruiken. Daarmee kan hij zijn nekwervels ernstig beschadigen. Ook met een halsband kan de hals beschadigen zoals je instructrice al zei.
Voor de hond zou een tuigje dan het veiligst zijn, dan komt de druk niet op de hals. Dat is voor jou handen allen niet zo prettig natuurlijkdus dan kun je misschien kijken naar een U-lead. Die zorgt dat de hond niet zo hard kan trekken omdat hij zichzelf dan omtrekt, maar de hals beschadigt niet.
Ondertussen moet je het trekken er wel uit proberen te trainen natuurlijk.
Succes!
420BlazeIt schreef:Bij Mazter, daar zit een ring aan de voorkant die de hond uit balans trekt? Mijn instructrice zei dat hij van een tuigje meer schouderspier zou gaan ontwikkelen (en zijn schouders zijn al het sterkst), is dat bij dit tuigje ook als hij uit balans getrokken wordt?
U lead lijkt me niet zo fijn zitten met die oksels, ik vertrouw de huid van mijn hondje daar aan de onderkant niet zo ...
Ben een beetje overal aan het kijken nu, ook op een hondenforum, adviezen en ervaringen zijn welkom!
ldeGraaff schreef:Onze hond trok ook veel aan de lijn. Wij hebben toen een Gentle leader geprobeerd. Hij trok idd zijn heeft schuin en verder deed het niets. Daarna hebben wij een tuigje gekocht en dit werkt fantastisch. Hij is goed te corrigeren en hangt veel minder aan de riem.
Daphneeeej schreef:Honden kan je in dat opzicht heel mooi vergelijken met paarden. De trekkracht komt vanuit de borst, hoe meer je naar de borst gaat met de bevesteging van de lijn hoe sterker ze kunnen worden, hoe verder weg (halti) hoe minder kracht er is. (daarom begeleiden we paarden aan bet hoofd en niet met een halsband) tuigen zijn van oorsprong ook dan gemaakt om mee te trekken, woorden bijvoorbeeld gebruikt met speuren nu nog om de baas voort te kunnen leiden/trekken over het spoor. Alle middelen zijn zo goed/slecht als degene die het middel gebruikt, als je kundig met een halti omgaat, dus een lijn aan de halti en een lijn aan halsband dan is er niks mis met een halti (neem goede begeleiding die ervaring heeft hiermee)
Esther schreef:Daphneeeej schreef:Honden kan je in dat opzicht heel mooi vergelijken met paarden. De trekkracht komt vanuit de borst, hoe meer je naar de borst gaat met de bevesteging van de lijn hoe sterker ze kunnen worden, hoe verder weg (halti) hoe minder kracht er is. (daarom begeleiden we paarden aan bet hoofd en niet met een halsband) tuigen zijn van oorsprong ook dan gemaakt om mee te trekken, woorden bijvoorbeeld gebruikt met speuren nu nog om de baas voort te kunnen leiden/trekken over het spoor. Alle middelen zijn zo goed/slecht als degene die het middel gebruikt, als je kundig met een halti omgaat, dus een lijn aan de halti en een lijn aan halsband dan is er niks mis met een halti (neem goede begeleiding die ervaring heeft hiermee)
Wij halen paarden uit de wei met alleen een touw om hun hals..
Tuigen worden wel gebruikt om honden te laten trekken, maar een hond weet niet dat als hij een tuig om krijgt dat hij moet trekken..
Je kunt een hond aan een tuig net zo goed netjes mee leren lopen aan een tuig of heb ik zo'n bijzonder hondje? Het gaat nl. niet om kracht maar om opvoeden/trainen, aandacht kunnen krijgen hond en die aandacht vast weten te houden.
Gebruikers op dit forum: anjali, callychanel, Emese_Flower, Hiraeth, snorkel1986, Uhhhm en 28 bezoekers