Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16719
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 15:57

candalisa schreef:
Het is er een. We hopen erop dat ze haar 6 de verjaardag ook mag halen.


Hoezo (niet)?

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:43

Nikass schreef:
candalisa schreef:
Het is er een. We hopen erop dat ze haar 6 de verjaardag ook mag halen.


Hoezo (niet)?


Bella heeft de ziekte van cushing We zijn de afgelopen jaar wekelijks bij de dierenarts geweest. Die heeft wel hoop dus wij blijven dat ook houden. Ik zal jullie de foto's besparen maar haar huid liet gewoon los. Nu zijn we 9 mnd verder en ze krijgt wel weer haar en is wel een stuk vrolijker maar ik weet niet wat de zomer gaat doen.
Dierenkliniek Utrecht heeft ook gezegd dat het lang kan duren en zo lang ze geen pijn heeft proberen we alles wat we kunnen. Ze is nog zo jong

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:19

Hier ook eigenaar van een Engelse Stafford: bumper en een Bully XL: Fenna

Afbeelding

x_Nadia

Berichten: 1362
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:17

Onze deeks heeft sinds gister een vriendje erbij <3
75% mechelse herder x 25% old Englishe bulldog van 20 weken oud!

Meet Daymon (uitgesproken als Daymen)
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:23

Mooie kruising
Doet me denken aan axel een asiel hond die niemand wou en ik bijna alle certificaten mee heb gehaald die er waren in de africhting wat een geweldig beest was dat.
Ook mechelaar x? Knal blauwe ogen echt prachtig beest (gaat foto zoeken)

Kan zo niets meer vinden maar zo zag hij er uit kwa oogkleur en bouw

Afbeelding

x_Nadia

Berichten: 1362
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:13

Seven schreef:
Mooie kruising
Doet me denken aan axel een asiel hond die niemand wou en ik bijna alle certificaten mee heb gehaald die er waren in de africhting wat een geweldig beest was dat.
Ook mechelaar x? Knal blauwe ogen echt prachtig beest (gaat foto zoeken)

Kan zo niets meer vinden maar zo zag hij er uit kwa oogkleur en bouw

[ [url=m/SVR2Ke.png]Afbeelding[/url] ]


Oh wauw! Ik hoop dat die vsn ons ook zo uitgroeit!

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:22

Dat is wel heel gaaf! Zulke knallende blauwe ogen.

Sinds dit weekend hebben we er nog een labrador pup bij. Het is echt nog een jonge puppy maar ik vind hem nu al aardig fel en agressief. Maak me er wel een beetje zorgen over eerlijk gezegd. Niet zozeer wat betreft mezelf maar ik zou wel graag willen dat ie later een beetje kindvriendelijk is.

Nikass

Berichten: 16719
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:22

Van de week een docu gezien over pitbulls en aanverwante rassen. Over hoe honden die voor de illegale gevechten zijn gefokt ongemerkt in handen van particulieren terecht komen (die mensen weten dus totaal niet wat ze in handen hebben)
Over de sport en de bijtincidenten.
En daarbij het voorstel om de regelgeving rond het fokken van dit soort honden te verscherpen. (Dus dat niet iedereen zomaar een nestje mag fokken)
Hoe denken jullie daar over? En hebben jullie de docu toevallig ook gezien?

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:19

Ik vraag me af hoe ze zoiets dan willen handhaven.

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:25

Waar was die docu te zien Nikasss?
Ik weet dat een meid die ik goed ken zich volop inzet met haar team om alles zo positief mogelijk te laten gaan, maar hoop zo voor ze dat het ook nut heeft! Ze krijgen tegenwoordig zelfs honden vanuit Frankrijk omdat ze daar op de dode lijst staan pffff

Nikass

Berichten: 16719
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:35

Het was afgelopen week op TV, Nederland. Ik weet niet meer precies waar, het werd in de ochtend uitgezonden (of mogelijk herhaald)
Het was een programma net meerdere onderwerpen waar dit er één van was. Ik zal kijken of het me lukt te achterhalen welk programma het was.

Hoe ze het zouden willen handhaven weet ik niet precies. Het zou betekenen een fokverbod tenzij je een speciale vergunning hebt.

Ik moet zeggen dat ik me er wel wat bij kan voorstellen als je de dramatische bijtincidenten ziet.
Geen enkele hond hoort in verkeerde handen maar deze honden zijn wel echt gevaarlijk dan. En zeker die foute kruisingen xxl

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:41

Brandpunt :)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 00:23

Je bedoeld dat verschrikkelijke stuk van brandpunt idd

loez

Berichten: 11073
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:01

Straks eens even kijken of ik dit terug kan kijken ergens :)

Nikass

Berichten: 16719
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 09:35

Ja dat was het geloof ik idd.
Hoe bedoel je "verschrikkelijk" Brittje?

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:34

Ik heb Brandpunt ook gezien en waar ik eerst bang was dat de vechthond weer in kwaad daglicht gezet zou worden, was het vooral de verschrikkelijke broodfok die aan het licht kwam. Ze willen binnen alle hondenrassen de fokkerij verscherpen trouwens, wat mij een uitstekend plan lijkt.

En je moet ook je ogen niet sluiten voor het feit dat de meest rare kruisingen gefokt worden en er steeds bredere en grotere honden gefokt worden die in de verkeerde handen gewoon moordmachines zullen worden. De broodfokkers doen natuurlijk ook geen screening aan wie ze een pup verkopen. :+

Jis_

Berichten: 11608
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 18:39

Westernfreak schreef:
Ik heb Brandpunt ook gezien en waar ik eerst bang was dat de vechthond weer in kwaad daglicht gezet zou worden, was het vooral de verschrikkelijke broodfok die aan het licht kwam. Ze willen binnen alle hondenrassen de fokkerij verscherpen trouwens, wat mij een uitstekend plan lijkt.

En je moet ook je ogen niet sluiten voor het feit dat de meest rare kruisingen gefokt worden en er steeds bredere en grotere honden gefokt worden die in de verkeerde handen gewoon moordmachines zullen worden. De broodfokkers doen natuurlijk ook geen screening aan wie ze een pup verkopen. :+



Geen screening aan wie ze pups verkopen en daarbij er geen moer om geven wat voor karakters ze gebruiken. Totaal geen liefde voor het ras als het maar geld schuift. En de pupkopers die geen zin hebben om wat tijd en moeite te stoppen in een vooronderzoek daar lekker goedkoop (want dat is blijkbaar wel belangrijk) een pup kopen.

YentlKG

Berichten: 1488
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 00:06

Ik heb de docu van Brandpunt ook bekeken.
Vind het heel goed om te praten om de problematiek rondom de ''vechthonden'', de broodfok, overvolle asielen, verantwoord hondenbezit etc.

Jammer vind ik hoe de docu in elkaar is gezet (of eerder gezegd geknipt/geplakt/gemonteerd). Hoe negatief wil je de honden in het daglicht zetten met telkens de woorden ''moordenaars'', ''vechtmachines'' en een presentator die nog bang zal worden van een teckel. Gromgeluiden er onder zetten en filmpjes uit Amerika er bij plakken.
Ik ken erg veel fokkers van de american bully's en werkelijk geen enkele die ik ken kickt op of selecteert op agressiviteit. Sterker nog diegenen die ik heb gesproken zijn behoorlijk pissig op zowel de slechte docu van Brandpunt als de idioot van een fokker in die docu.
Ben de afgelopen jaren ontzettend veel op shows voor american bully's geweest, sommigen met 150+ honden, en heb jawel 1 knokpartij(tje) meegemaakt tussen 2 reuen die met 10 sec weer was opgelost.
Grappige is wel dat ik een aantal jaar geleden bij een stel pitbull eigenaren stond op een club en er één meneer filmpjes liet zien van zijn nestje pups waarbij 1 pupje de rest al aanviel (en niet grappig). En ze vonden het geweldig. En dat heeft dan netjes een stamboom dus wordt wel getolereerd in onze maatschappij?

Nogmaals ik ben erg voorstander van verantwoord hondenbezit. Mijn teefje heeft geen behoefte aan andere honden en mijn reu wil ik niet bij onbekende reuen dus mij zal je niet vinden in losloopgebieden of parkjes maar vrijwel alleen in verplichte aanlijngebieden. Maar dan verwacht ik ook dat de buuf van verderop haar o-zo-lieve fluffy die geen vlieg kwaad doet ook netjes aan het lijntje houdt waar dat verwacht wordt.

Met dit soort rassen hoor je imo ''gewoon'' je verantwoordelijkheid te nemen en vooral realistisch te zijn en dan met name over de lage tolerantie tov andere honden. Het zijn gewoon vaak geen parkhondjes die je losklikt, die leuk met elk ander hondje gaat spelen en waarbij jijzelf lekker op het bankje kan gaan kletsen met de buurt (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Dus ja. Op zich goed dat er over gesproken wordt mijn mijn inziens moet het breder getrokken worden dan alleen ''vechthonden''. Zou toch wat wezen als hierdoor het RAD weer in komt en ik afscheid mag nemen van mijn honden (waar nog nooit ook maar iets mee gebeurd is) en de buurman doodleuk met zijn mens- en hond agressieve herder rond mag blijven wandelen.
Die broodfok mogen ze van mij heel streng aanpakken.
Strengere handhaving en meer educatie. Toekomstige eigenaren van zgn vechthonden verplicht aan een cursus laten deel laten nemen, verplichte vergunning voor het fokken.

Seven

Berichten: 21205
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:49

Ik heb het stuk niet gezien wel veel over gehoord. Dus daar kan ik niet over mee praten.
Wat mij blijft verbazen in de stafford, de Pitt en alle designer rassen die ze er bij verzonnen hebben momenteel is de algemene acceptatie van hond agressie. Als fokkers daarin veel strenger zouden selecteren zou dat een groot gedeelte er uit gefokt kunnen worden net zo als dat er ooit in is gefokt. Heel kleine getalen fokkers waren daar mee begonnen maar konden naar enkele dekkingen en nesten al geen geschikte combi's meer maken dat zegt mij genoeg.

Hoe raar het wellicht ook klinkt uit de mond van een staffie liefhebber en eigenaar dan kan er beter gestopt worden met fokken. Natuurlijk staat het dan los van evt reuen gedrag naar andere reuen etc maar ook daarin moeten we juist dit ras toch niet willen weerhouden van waar ze het meeste van houden omdat ze hond-hond niet kunnen hebben. Het zijn de gezelschaps honden pur sang verpest door incorrect fokken zijn ze verbannen tot een leven zonder los ravotten, drukkere steden etc.
Juist dit ras wat zo bekend staat als mensen allemansvrienden kunnen daardoor vaak niet uiten wie ze zijn, worden jankerig, slopen etc etc.
Er zijn zeker ook andere rassen welke minder hond tolerant zijn maar de meeste zijn daarin ook eenkennig, negeren eerder dan aanvallen etc door die eigenschappen kunnen ze veel meer hond zijn dan een breedbek die het enkel niet op honden heeft.

Ik denk persoonlijk als er echt van deze rassen word gehouden dan gaat men anders fokken, wellicht iets minder rastypisch maar met een ander doel voor ogen kan dit ras zeker meer maatschappelijk acceptabel worden gefokt.