Oudere hamster wankel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Oudere hamster wankel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:57

Ik ben niet echt thuis in de Syrtjes , laat staan de senioren :P

Begin augustus stond er een advertentie op de weggeefhoek , bla bla hamster zoekt huis. Prima ik gekeken voor een hokje , en toen foto gevraagd. Hart gebroken en zo is hij hier gekomen in zijn mega hok :x

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/JG6PVY.jpg

Zijn oude huis

http://boktimg.nl/img/m/Rjz8nt.jpg

Zijn bejaardentehuis tegenwoordig

De heer in kwestie Meneer pluis , volgens de oude eigenaar ongeveer een jaar oud of net slagje ouder aka met pensioen hier . Dus zijn 60 cm duna ingeruild voor een 120 aquarium , alleen het leek of hij het begon op te geven en wankelde wat. Maar hij was vrolijk , sjouwde met wc papier en nest materiaal.

Tot paar dagen terug , hij werd stil en zag hem ook niet meer zijn dagelijkse drink ronde doen en al helemaal zijn eet ronde niet . Hij lag wel gewoon te ronken in zijn nest , net zag ik hem eindelijk maar hij loopt enorm wankel opeens. Hij is van een stok naar een rollator gegaan bij wijze van , en hij kan beter een rolstoel in zeg maar in senioren taal :+

Is dit een normaal iets op die leeftijd (normaal nee dat snap ik niet echt) ? , of is het einde toch echt nabij -O- ? . Heb er enorme vrede mee maar nadat er vorige maand een konijn is gestorven in huis met gillen etc wil ik dat echt niet , DA ben ik nooit te beroerd voor al is het weekend :)

Anoniem

Re: Oudere hamster wankel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 20:59

Misschien zijn zijn tandjes te lang of zelfs kwijt (als hij al zo oud is?). Ik weet niet of hamsters dan ook hun tandjes verliezen...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 21:05

Ik moet eerlijk zeggen dat het zo ook bij mijn oude senior syrische hamster is begonnen tijdens zijn laatste week op aarde.

Echter, het belangrijkste is dat hammie nog eet en drinkt. Doet hij dat nog? Is hij ook vermagerd? De mijne deed dat op een gegeven moment niet meer en lag verder alleen nog maar te slapen en was niet happy. Toen heb ik de keuze gemaakt om hem in te laten slapen.

Maar normaal is dit zeker niet. Ik zou sowieso kijken en afwegen of hammie zijn natuurlijke gedrag laat zien of dat je toch even naar een dierenarts moet gaan met hem om daar te overleggen wat eerlijk is naar het beestje en of er eventueel nog wat geprobeerd kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:07

Hij is net overleden , zijn eten lag al 2 dagen bij hem in zijn slaaphokje en zijn lijfje ging gisteravond al op en neer . Kort maar krachtig pensioen gehad :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 12:12

Wat sneu :(:)
Maar tevens zo waardevol dat hij zijn laatste tijd in een liefdevolle omgeving mocht doorbrengen! <3