smurffie schreef:Frontline werkt al een tijdje niet meer helaas. Even bij de Dierenarts ontvlooiing halen (advantix kan ook bij de dierenwinkel vaak wel).
Ik hoop toch dat je de kat geen advatix geeft want bestrijd je behalve de vlooien ook de kat zelf..

(edit, iemand was me voor. Sorry)
De bravecto kat is een vrij nieuw middel, werk idd 3 maanden tegen vlooien en teken maar is wel aardig aan de prijs. En mag alleen bij de dierenarts verkocht worden.
Vectra of advatage zijn net als de bravecto druppels in de nek en hoor daar ook erg goede verhalen over.
Je kan evt ook kiezen voor een vlooienband (al ben ik er persoonlijk geen fan van) en dan heb je onder andere de seresto band. Werkt geduren 7 tot 8 maanden tegen vlooien en teken. Op langere termijn zal dit waarschijnlijk de goedkoopste optie zijn.
Belangrijk is ook om de omgeving goed te behandelen, dus stofzuigen, wassen en sprayen met een indoor spray van bijvoorbeeld IndoorX of Fleegard.
Als je de kat gaat behandelen houd dan ook lange tijd de juiste herhalingsperiode aan. De meeste middelen doden namelijk geen poppen en net deze kunnen tot 2jaar lang in rust blijven om dan alsnog uit te komen en daar zijn dan de vlooien weer..
Overigens is er naar mijn weten geen resistentie tegen frontline aangetoont maar de ervaring leert ook hier dat frontline niet idiaal werkt.