Vlooien bestrijden bij kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joeluna

Vlooien bestrijden bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 13:05

Onze kat heeft dus vlooien. :\
We hebben hem al een aantal keer ingespoten met Frontline spray.

Dit hielp nog niet echt dus hebben we van die dure pipetjes gekocht van Frontline. Ook dit heeft tot nu toe nog geen effect gehad.

Kussentjes en matjes hebben we ook al een aantal keer ingespoten.

Wie heeft de tip?

nowylover

Re: Vlooien bestrijden bij kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:07

Naar de dierenarts gaan een andere merk anti vlo halen. En tevens je huis ook goed behandelen met omgevingsspray

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:08

iets anders dan frontline :o werkt hier ook niet meer.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:08

Geen frontline meer gebruiken om mee te beginnen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:10

Inderdaad, gewoon even langs de dierenarts voor een goed middeltje. Evt na 2 weken een keer herhalen.

En je hele huis, niet alleen waar de kat komt want je kunt het zelf ook verspreiden, plus kleedjes/mandjes van de kat inspuiten.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 13:11

Omdat Frontline geen goed merk is of omdat het blijkbaar niet werkt Zamora en hoogendroog?

Wat raden jullie dan wel aan? :)

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:14

joeluna schreef:
Omdat Frontline geen goed merk is of omdat het blijkbaar niet werkt Zamora en hoogendroog?

Wat raden jullie dan wel aan? :)

Vlooien zijn resistent geworden tegen het stofje dat in Frontline zit

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:16

Bij de dierenarts hebben ze vlooienmiddelen die niet in de winkel worden verkocht. De nieuwste middelen, waar de vlooien niet resistent voor zijn.

Zo kan ik je Bravecto aanraden, een pipet in de nek tegen vlooien en teken, en werkt 3 maanden.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:22

Frontline werkt al een tijdje niet meer helaas. Even bij de Dierenarts ontvlooiing halen (advantix kan ook bij de dierenwinkel vaak wel).

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 13:34

Bedankt voor alle reacties. We gaan zometeen waarschijnlijk even langs de dierenarts :j

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:37

Als je je kat dood wil moet je m inderdaad advantix geven smurffie! Zit permethrin in wat absoluut niet geschikt is voor katten. Advantage kan wel.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:46

Excuus, die bedoel ik. Bedankt voor de liefdevolle verbetering. Zoals je opmerkt heb ik hier niet alleen katten maar ook honden lopen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:48

smurffie schreef:
Frontline werkt al een tijdje niet meer helaas. Even bij de Dierenarts ontvlooiing halen (advantix kan ook bij de dierenwinkel vaak wel).

Ik hoop toch dat je de kat geen advatix geeft want bestrijd je behalve de vlooien ook de kat zelf.. ;) (edit, iemand was me voor. Sorry)

De bravecto kat is een vrij nieuw middel, werk idd 3 maanden tegen vlooien en teken maar is wel aardig aan de prijs. En mag alleen bij de dierenarts verkocht worden.

Vectra of advatage zijn net als de bravecto druppels in de nek en hoor daar ook erg goede verhalen over.

Je kan evt ook kiezen voor een vlooienband (al ben ik er persoonlijk geen fan van) en dan heb je onder andere de seresto band. Werkt geduren 7 tot 8 maanden tegen vlooien en teken. Op langere termijn zal dit waarschijnlijk de goedkoopste optie zijn.

Belangrijk is ook om de omgeving goed te behandelen, dus stofzuigen, wassen en sprayen met een indoor spray van bijvoorbeeld IndoorX of Fleegard.

Als je de kat gaat behandelen houd dan ook lange tijd de juiste herhalingsperiode aan. De meeste middelen doden namelijk geen poppen en net deze kunnen tot 2jaar lang in rust blijven om dan alsnog uit te komen en daar zijn dan de vlooien weer..

Overigens is er naar mijn weten geen resistentie tegen frontline aangetoont maar de ervaring leert ook hier dat frontline niet idiaal werkt.
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 15-09-16 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:52

Ik heb pas geleden de vectra gebruikt, voor mijn 2 poezendames.
is allemaal prima gegaan, en geen vlo te bekennen :j
Dus dat is aan te raden

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 14:37

Frontline werkt prima "ter voorkoming van"vlooien maar niet tijdens een vlooienplaag daar is het middel niet voor bedoeld. je kan overigens behandelen wat je wilt, als je de omgeving niet aanpakt zal je ze niet of maar voor kort kwijt raken.

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-16 18:41

XxDiandraxX schreef:
smurffie schreef:

Ik hoop toch dat je de kat geen advatix geeft want bestrijd je behalve de vlooien ook de kat zelf.. ;) (edit, iemand was me voor. Sorry)

De bravecto kat is een vrij nieuw middel, werk idd 3 maanden tegen vlooien en teken maar is wel aardig aan de prijs. En mag alleen bij de dierenarts verkocht worden.

Vectra of advatage zijn net als de bravecto druppels in de nek en hoor daar ook erg goede verhalen over.

Je kan evt ook kiezen voor een vlooienband (al ben ik er persoonlijk geen fan van) en dan heb je onder andere de seresto band. Werkt geduren 7 tot 8 maanden tegen vlooien en teken. Op langere termijn zal dit waarschijnlijk de goedkoopste optie zijn.

Belangrijk is ook om de omgeving goed te behandelen, dus stofzuigen, wassen en sprayen met een indoor spray van bijvoorbeeld IndoorX of Fleegard.

Als je de kat gaat behandelen houd dan ook lange tijd de juiste herhalingsperiode aan. De meeste middelen doden namelijk geen poppen en net deze kunnen tot 2jaar lang in rust blijven om dan alsnog uit te komen en daar zijn dan de vlooien weer..

Overigens is er naar mijn weten geen resistentie tegen frontline aangetoont maar de ervaring leert ook hier dat frontline niet idiaal werkt.

We hebben nu zo'n vlooienband gehaald. Hopelijk werkt het beter. Bedankt voor alle tips!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:15

XxDiandraxX schreef:

Wat kost bravecto voor katten dan? Wij hebben het voor de honden (werkt perfect trouwens) en omgerekend is dat volgens mij niet veel duurder toch?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:21

Resistentie tegen fipronil is onzin. Wel is het een langzaamwerkend middel. Voordat de vlo dood is kan het wel 24 uur duren.

Je kan dus wel raden dat er met het warme vochtige weer van de afgelopen tijd erg veel nieuwe vlooien weer op je huisdier springen.

Vergeet de omgeving dan ook niet en zelfs dan is het soms nog een tijdje afzien.

Iemand die mij onomstotelijk wetenschappelijk bewijs kan leveren dat vlooien in Europa resistent zijn tegen fipronil die mag contact opnemen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:29

Diablo schreef:
XxDiandraxX schreef:

Wat kost bravecto voor katten dan? Wij hebben het voor de honden (werkt perfect trouwens) en omgerekend is dat volgens mij niet veel duurder toch?

Zo uit mijn hoofd is de bravecto kat 30euro terwijl de vectra (3pipetten die ieder een maand werken) zo rond de18 a 20euro is. (pin me er niet op vast want ik doe het even uit mn hoofd) enige voordeel van de bravecto kat is dat hij tegen teken werkt en dat is voor katten erg lastig. En als het al voor teken bij katten werkt is dat meestal maar 2 weken ongeveer .

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:35

Hier werkt frontline ook niet meer. Ik gebruik advantage of bolfo gold.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:53

Wij hebben hier meerdere katten lopen en een aantal jaren geleden hebben we een ware vlooienplaag gehad, zoiets vergeet je niet meer. Als ik eraan terug denk word ik nog steeds onpasselijk, ik hou mij dan ook sinds die tijd obsessievelijk bezig met ieder zwart stipje dat ik zie...
Ik heb meerdere soorten pipetten gebruikt waaronder de duurdere zoals Advantage en Stronghold. Werkten redelijk, maar bij de buitenkatten nog steeds onvoldoende. Sinds drie jaar hebben al mijn katten een Seresto-bandje om en sindsdien zie ik geen vlooien meer. Ik vind het nog steeds niet de fijnste oplossing, een bandje, maar zo nu en dan komt Dirk zonder bandje thuis, dus kennelijk kunnen ze gelukkig ook af :D (wel een dure hobby).
Ik heb de vlooienplaag onder controle gekregen door stofzuigen, spuiten met gif, stofzuigen, spuiten met gif, enz. enz. De vlooien zaten bij ons overigens op de deel, dus plenty of room om zich te verstoppen tussen en onder van alles en nog wat.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:03

Wij halen bij de da bandjes die 7/8 maanden werken. Ik zweer erbij, geen vlo meer gezien.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:26

Als je maar nooit bij bijv de Aldi of Action een vlooienmiddel gaat halen. Er zijn er diverse in de handel waar katten goed ziek van kunnen worden. Altijd bij dierenarts halen of goed op de hoogte zijn van de verkeerde middelen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 00:51

Bij mij krijgen ze elk half jaar een program injectie en daar blijft het bij. Geen vlo gezien sinds ik dat gebruik. Daarvoor wel een heftige plaag gehad

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 01:29

prutsmuts altijd trouw om de 4 weken frontlinie gegeven en nog een plaag in de hut. Gelukkig inmiddels kunnen bestrijden. Door tot 4x toe elke weekend naar me ouders te verhuizen met de kids en de boel flink in de omgevings spray te zetten. De kat op advies van de da om de 3 weken een pipet (druppels in de nek) na die 4x heb ik denk ik nog een jaar lang de eerste weekend van de maand het huis in de omgevings spray gezet. Nooit geen frontline hier. Wissel nu vaak af kwam merken. Dat scheelt een hoop.

En mensen die met het advies advantix komen. Ja top merk voor honden nooit op je kat doen tenzij je de kat een vreselijke vergiftigings dood wil geven.