hond eet eigen poep op?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

banditlove

hond eet eigen poep op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 19:49

Onze chihuahua eet zijn eigen poep op zelfs als die net gepoept heeft, hij krijgt goede brokken dus mist niks in zijn voer. Hij is volwassen en het is niet aangeleerd gedrag ook doet hij dit niet altijd, weet iemand waarom honden dit doen?

Eilinora

Re: hond eet eigen poep op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:56

Ik denk dat dit bij beestenboel hoort.

Vaak is poep eten een teken van een tekort aan een voedingsstof.

Overleggen met de dierenarts is een optie

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:58

Mijn hond deed het ook. Ik heb het haar afgeleerd door steeds 'hee' te roepen op een strenge toon. Ik zeg niet dat dat de manier is maar zo heeft mijn hond het wel afgeleerd.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:12

Ik hoor ook wel eens, eierkoeken voeren, doen ze het ook niet meer

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:37

Laten we voorop stellen dat poep eten niet onnatuurlijk is. Wij vinden het alleen vies en zien het daarom als ongewenst. Over het algemeen eten honden geen poep omdat ze iets te kort komen. Honden die commerciële hondenvoeding krijgen als basis kunnen niets te kort komen. Wel kan poep "lekkerder" zijn door een bepaalde type voeding. Zeker als er nog veel onverteerde delen in de ontlasting zitten. Ook kunnen honden ook behoefte hebben aan een andere samenstelling brok. Daarom kan een wijziging van voer soms wel eens verandering in het poep eten brengen. Wat voer je nu TS? Zie je een verband met de momenten dat hij wel zijn poep opeet en wanneer hij het niet doet?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:40

Petje Pietamietje; "Ik vind het gewoon lekker"...

(Hm, misschien verraad ik mijn leeftijd met deze referentie....)

hetty007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:45

Honden eten ook poep om het 'schoon' te houden. Dat zie je nog wel eens bij teefjes. De moeder hond houd het nest schoon door de uitwerpselen van de pups op te eten. Het is oer gedrag om het nest schoon te houden, en kunnen dit ook blijven doen.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 21:25

Onze hond deed het ook toen hij brokken kreeg. Hij werd ook dof in zen vacht en heel veel schilfers. Duidelijk een tekort aan iets. Nadat we overgegaan zijn op kvv is het poepeten opgehouden en zit hij super in zijn vacht.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:16

Welke brokken krijgt hij nu?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:29

maxie schreef:
Onze hond deed het ook toen hij brokken kreeg. Hij werd ook dof in zen vacht en heel veel schilfers. Duidelijk een tekort aan iets. Nadat we overgegaan zijn op kvv is het poepeten opgehouden en zit hij super in zijn vacht.

Niet verbazingwekkend, een rauw voer dieet geneest tenslotte alles.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:40

Kuggur schreef:
maxie schreef:

Niet verbazingwekkend, een rauw voer dieet geneest tenslotte alles.

Dat wil ik niet zeggen, niet elke hond doet het er even goed op. Onze hond kan bv. Niet goed tegen vis. Kan zijn maag niet tegen.
Wat wel vaak het probleem is met brokken, er zit teveel opvulrommel in waar honden niet goed tegen kunnen. Voornamelijk het graan wat erin verwerkt is. En de zogenaamde dierlijke bijproducten is gewoon rommel.
Koop je echt kwaliteitsbrokken waar 70/80% vlees in verwerkt is zul je veel minder allergieën en tekorten hebben.
Laatst bijgewerkt door maxie op 10-09-16 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:44

Als hij verder Door de da goed gekeurd is en niets te kort komt, kun je hem elke dag een schijfje ananas geven, dat maakt de geur en smaak vies en onaantrekkelijk voor de hond

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-16 15:06

Hij krijgt prins kwa vlees en andere brokjes weet ik zo niet , zit niet meer in de zak , zal eens vragen aan mijn moeder maar die heeft ze wel op advies gekocht aangezien onze hond erg moeilijke eter is.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 15:19

Wij hebben een nest puppies gehad en daar ging het als volgt.

De moeder at in het begin alle uitwerpselen op om alles schoon te houden.
De pups zagen dat en deden dat (natuurlijk) na.

Wij konden er weinig aan veranderen maar voor de nieuwe eigenaren was de volgende tip: na dat ze klaar zijn vooruit lokken en afleiden met bv eten.
Hier door vergeten ze de routine en leren ze het af, zo is alles prima opgelost.

Dit is het geval bij jonge honden, hoe oud is die van jou?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:28

Mijn hond doet het ook als ze de kans krijgt. Eerst was het voornamelijk van haarzelf, maar sinds de vers vlees krijgen vreet ze het van onze andere hond ook als ze de kans krijgt. Het is niet direct zo dat ze iets te kort komen idd.

Honden eten gewoon wat ze lekker vinden. Zo eet ze bijvoorbeeld ook munt plantjes uit de vijver, onze andere hond niet.

Ik hou haar gewoon in de gaten, Maar ze loopt nooit los dus vrij vlug in de gaten.

Van konijnen vreet ze ook trouwens

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 16:31

LZP > BB