Sinds +- 2 weken heeft onze hond erg veel last van haar achterbenen.
Het begon in de ochtend en in de avond. Ze had dan last van haar '’achterhand’’ (gebruik je deze term ook bij honden?
) waarbij het opstaan pijn deed. Als ze dan eenmaal liep, ging het wel en leek het minder/geen pijn te doen. We hebben dit een dagje aangekeken maar de tweede dag was het niet verbeterd, eerder verslechterd. We zijn toen naar de DA gegaan die wat testjes heeft gedaan. Uiteindelijk kregen we een 10-daagse kuur mee, ben de naam van de pillen even kwijt, maar het was een ontstekingsremmer/pijnstiller. Echter was er weinig verbetering. De pijnstiller hielp iets, maar het opstaan was nog steeds pijnlijk. We zijn toen na een week teruggegaan naar de DA, die heeft röntgenfoto’s gemaakt van haar achterhand. Ze heeft de foto’s opgestuurd naar een orthopeed maar die heeft niets gevonden. De kuur is inmiddels afgelopen maar het is nog steeds hetzelfde. Piepen bij opstaan etc., niet willen opstaan (zelfs niet voor brokjes, en het is een labrador, dus dat zegt heel wat). Maandag gaan we terug want dan wilde de DA haar kruisbanden onderzoeken. Ondertussen wilde ik jullie wat raad vragen, misschien heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt. Het vreemde is, de ene keer doet het opstaan dus erg veel zeer, moet je haar helpen en gaat ze piepen etc. Zichtbaar écht pijn. De andere keer staat ze echter wel op en gaat ze lopen. Ook piept ze soms tijdens het lopen, dan doet het lopen dus ook zeer, echter de andere keer dat we haar uitlaten staat ze aan de riem te trekken om nog een extra stukje om te lopen. De ene keer kan je haar zo aaien en knuffelen op haar achterhand, de andere keer raak je het aan en begint ze te piepen. Het is zo wisselvallig!! Krijg er totaal geen hoogte van.
Ze eet en drinkt nog steeds goed. Momenteel raadde de DA aan om zoveel mogelijk rust te houden dus we gaan niet naar het bos en laten haar 3x per dag max. 10 min uit. Thuis is ze niet actief, ze ligt veel en wil niet spelen. Hiervoor was ze ook niet heel actief maar wilde af en toe nog weleens spelen met haar bal.
Ik hoop dat iemand een idee heeft in welke richting we moeten zoeken.. Ik heb hier totaal geen ervaring mee maar het is echt hartverscheurend om te zien dat ze zoveel pijn heeft
Groetjes Narita
. Zou zonde zijn als de bespiering al weg is voor er behandeling komt. Dan onnodig langer pijn.
Ik ga even googlen.