Maar we hebben een stelletje, een haan en een kip, die besloten hebben dat zij liever bivakeren in het zomerhok. De haan kan niet met de rest en de hen heeft daar een tijdje gewoond om te broeden, daarna hebben we haar terug gezet bij de andere kippen. Daar heeft ze een dag gewoond en toen besloten dat ze het andere hok leuker vond en is weer terug gelopen naar het zomerhok. Ze heeft dus vrije toegang tot het winterhok, maar ze vind het fijner in het zomerhok.
Maar nu zitten we met het probleem, in de winter word het -30 snachts en het hok is niet geisoleerd of verwarmt. Haar terug zetten en de haan wegdoen vind ik zo sneu, ze wil duidelijk niet bij de andere kippen en de haan kan alleen weg met zijn hoofd eraf. We hebben er nog 9, en zolang het gaat mogen ze van mij blijven.
Het hok is vergelijkbaar met deze:

Maar dan verrijdbaar. Het isoleren is niet meer handig omdat het hok niet groot is, genoeg voor 1 gezinnetje met een paar kuikens maar niet meer.
Ik dacht aan een warmtelamp of warmteplaat in de winter, maar lees nu alweer over dat er dan constant licht is (bij een warmtelamp) en ik weet niet of een warmteplaat helpt. Ik lees vooral over kuikens die warm gehouden moeten worden. Of misschien een bepaald zuil over het hok.
Of misschien hebben jullie een heel goed idee hoe we dit stelletje in de winter warm kunnen houden