Ontdekt dat ze in Egypte zat, formulier ingevuld en na flink wat controle's, papierwerk en telefoontjes heb ik haar mogen adopteren.
31 Augustus 2015 is ze naar NL gevlogen en is dus nu al een jaar bij mij (ons).
Bij aankomst zag ze er zo uit:

Ze was toen een dikke 6 maanden (geboren op 2 februari 2015)
Omdat ik haar dagelijks zag vielen mijd de veranderingen in haar vacht niet echt zó op. Anderen wel en als ik nu foto's terug kijk zie ik het verschil ook!
Ondertussen zie ze er zo uit:

Nu het volgende:
Mijn zusje was in een verveelde bui eens gaan googlen wát Lydia nu precies is.
Lydia is in Egypte met 7 weken moederziel alleen op straat gevonden. Iedereen wist dat het een mooie kat is, maar wat er nu achter schuilde geen idee. Wel weet ik dat ook de stichting toegeeft dat ze beeldschoon is en ze zelden zulke mooie katten tegen komen op straat.
Mijn zusje is tijden haar zoektocht tegengekomen dat Lydia erg veel lijkt op een Chocolat Lynx Point Ragdoll. Toen ik daarop ben gaan googlen dacht ik verhip, dat lijkt inderdaad wel héél veel op elkaar!
Vooral toen ik de beschrijving van een Ragdoll ben gaan lezen leek het wel alsof ze Lydia beschreven!
Het slap maken en ontspannen is iets wat ik dagelijks zie. Als mijn vriend Lydia op de arm neemt, smelt ze letterlijk in zijn armen en krult helemaal op. Ze kunnen zo soms een half uur staan knuffelen.
Er staat ook in de tekst dat Ragdolls erg baasgericht zijn en zich enorm aan hun baas hechten. Dat ze overal een gaan waar de baas gaat en ook graag bij alles willen 'helpen'.
Hoewel ik madam ui Egypte heb gehaald is het meer dan duidelijk dat ze mijn vriend als haar baas gekozen heeft. Ze aanbid hem, is overal waar hij is, volgt hem overal. Als er een deur tussen hen in zit roept ze de boel bij elkaar. Alleen naar het toilet of douche zit er voor mijn vriend niet meer in

Ook staat er dat Ragdolls erg sociaal zijn en katten gezelschap fijn vinden. De enige eis die de opvang in Egypte had is dat er andere katten in huis moesten zijn. Nou die zijn er

Ook word er gezegd dat Ragdolls een zachte stem hebben. Nou die heeft ze! Zo zacht als satijn! En die gebruikt ze graag

Ze is ook enorm intelligent! Ze weet duidelijk wat ze wil en geeft dat ook duidelijk aan. Als ze wil spelen loopt ze naar het speeltje toe en wijst het mat haar pootje aan terwijl ze je miauwend roept.
Nou moet ik eerlijk bekennen dat het mij en mijn vriend geen fluit uitmaakt wat Lydia is. Voor ons is ze perfect en ze heeft ons leven een stuk rijker gemaakt. Het was wel allang duidelijk dat ze anders is dan mijn andere twee HTK katten.
Maar eerlij is eerlijk, mijn zusje heeft wel wat nieuwsgierigheid aangewakkerd.
Dus de grote vraag!
Zou Lydia (een compleet papierloze, ouders onbekend) een (Chocolat Lynx Point) Ragdoll kunnen zijn?