Kleurmuis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FyeaenLoa

Kleurmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 00:36

Hoi! Ik doe al aan kleurmuizen sinds 2014, en ik heb weer nieuwe muisjes, maar: Hoe kan ik zien of mijn kleurmuisje zwanger is? Ik heb op internet al alles opgezocht enzo, en ze zeiden dat ik moest wachten enzo, alleen ik wil het graag nu al een beetje weten of het een grote kans is van wel of niet. Dus weten jullie dingen waardoor je kan merken, of zien ofzo of ze zwanger is? :)

melody7

Re: Kleurmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 00:51

Ik heb voor school een voortplantingsproject met muizen gedaan. Ik woog mijn dame elke dag en daar kwam steeds wat bij, zo zag ik dat ze drachtig was.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:48

Idd wegen is wat de fokkers doen. Denk dat het ook het betrouwbaarste is. Na een week ofzo zul je wel een buikje beginnen te zien. :)

Even opgezocht. Google helpt dus écht wel.
. De draagtijd van een muis bedraagt ongeveer 3 weken. Soms zie je al vroeg dat ze zwanger is, de tepels worden duidelijk zichtbaar. Aan het einde van de 2de week begin je te twijfelen of je nu wel of niet iets ziet, maar tegen de 17de dag is het al erg duidelijk. Je muis heeft een golfbal ingeslikt! Je ziet aan beide kanten van de wervelkolom duidelijk bultjes, vooral als je je vinger onder de wervelkolom zachtjes tegen de buik duwt.

De site:
http://www.kleineknaagdieren.nl/kleurmu ... tplanting/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:33

Omdat het topic wel op BB thuis hoort, maar TS (TopicStarter) nog niet genoeg berichten heeft om hier te kunnen reageren, moet ik hier een slotje op plaatsen. Zodra TS genoeg berichten heeft mag TS een nieuw topic openen of deze heropenen.