Bodem konijnenren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flooreke

Bodem konijnenren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 20:50

Beste bokkers

Sinds een aantal maanden ben ik in het bezit van een leeuwenkopje (konijntje).
Aangezien ik binnen enkele weken op kot vertrek en hij meeverhuist ben ik op zoek naar
een oplossing voor volgend probleem voor mijn konijnenren :

Ik heb 2x 6 panelen van 60 cm, wanneer ik deze in een cirkel zet heeft deze een diameter van om en bij de 2m.
Nu, alle maar dan ook echt alle afdeknetten en bodemhoezen die ik ben tegengekomen, zijn enkel in de maat 1m diameter verkrijgbaar.
Wie heeft een idee hoe ik dit kan oplossen ? Ideeën voor netten of evt. DIY bodemzeil ?

Alvast bedankt

Flore

daffieduck83

Re: Bodem konijnenren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 20:59

Komt je konijn binnen of buiten? Bij mij was de ren binnen rechtstreeks op de vloer en waren de konijnen goed zindelijk. Buiten heb ik gaas onder de ren ingegraven en meerdere netten aan elkaar vastgemaakt tot 1 groot net

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:01

Aanhangwagennet misschien

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 21:03

@daffieduck83
Hij komt binnen te zitten, ik vertrouw hem nog niet genoeg om er geen bodemzeil onder te leggen.
Hij plast wel altijd in zijn bakje als hij in zijn kooi zit maar op mijn kot is de vloer tapijt dus als hij daarop plast, dringt het er direct in.. Ik vind meerdere netten aan elkaar vastmaken een redelijk duur alternatief aangezien je er al minstens drie nodig hebt, maar bedankt voor het voorstel !

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 21:04

@colunder Ook al aan gedacht ! Eens kijken en hopen dat die dan weer niet te groot zijn :p

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:08

Als onze konijnen bij mijn ouders logeren doen ze er stucloper onder. (Konijnen zijn zindelijk maar is meer tegen krassen van panelenren op parket. Dit plakken ze aan de onderkant aan elkaar met ducttape zodat de konijnen niet aan het tape kunnen knagen. Gaat perfect. Is bestand tegen vocht en ook makkelijk schoon te maken, mijn moeder dweilt het ook gewoon. Is gewoon bij de bouwmarkt te krijgen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:14

Als bodem zou je pvc zeil kunnen gebruiken en als afdekset een struiknet/vogelnet wat je over de struiken/bomen hangt om te zorgen dat vogel de vruchten er niet vanaf eten. Die netten heb je al voor een tientje.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 21:46

Ik had op mijn plavuizenvloer ivm uitglijden Ikea deurmatten met rubber onderkant. Die kosten haast niks en ik heb er dus een flinke stapel van gekocht. Vocht dringt dan niet door naar je vloerbedekking.

Edit: prijs opgezocht. 59 cent per stuk