West highland fokker/nestjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roosje2003

West highland fokker/nestjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 20:02

Hoi,
Weten jullie een goede fokker/nestje van het ras west highland?
-wit of bruin
-teefje
-puppy
-goede fokker/nestje!

Ik hoop dat jullie iets weten. Het liefst dat ze nu al puppys hebben! <3 Laat maar weten!

mika11

Re: West highland fokker/nestjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:05

Dan kun je kijken bij de rasvereniging.
Daar kun je precies zien welke fokkers een nestje hebben.
Of wanneer er een nestje is gepland.

Ik zou bij dit ras wel voor een goede fokker kiezen, aangezien dit ras bekend is met huidproblemen. (is echt verschrikkelijk en levenslang dokteren als je hond dat heeft)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:05

Kijk gewoon even op de fokkerslijst op de site van de rasvereniging van de west highland white terrier ;)

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 20:08

Bedankt!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:16

Uh een bruine west highland WHITE terrier? Dan bedoel je een Cairn terrier denk ik :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 20:18

Een zwarte highland is een Schotse terrier. Deze heeft wel ongeveer hetzelfde karakter, maar het zijn twee verschillende rassen. Ken je iemand met een van deze rassen? Het zijn niet de makkelijkste qua gedrag en huidproblemen en allergien komen regelmatig voor.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 20:43

*\o/*
Alwiene schreef:
Uh een bruine west highland WHITE terrier? Dan bedoel je een Cairn terrier denk ik :)

West highland Brown terrier! Bij welke fokker haal jij je pups? <3

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 20:44

moonsparkle schreef:
Een zwarte highland is een Schotse terrier. Deze heeft wel ongeveer hetzelfde karakter, maar het zijn twee verschillende rassen. Ken je iemand met een van deze rassen? Het zijn niet de makkelijkste qua gedrag en huidproblemen en allergien komen regelmatig voor.

Ja ik ken er een heleboel en we hebben hem zeg maar ook als oppas hond en ze hebben vaak bij ons gelogeerd etc alleen we missen een hondje in huis.... :')

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:02

roosje2003 schreef:
*\o/*
Alwiene schreef:

Is een bruine westie niet gewoon west highland white terrier die te lang niet gewassen is? :+ heb er nog nooit van gehoord. :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:28

Euhh zoals de linker op de foto?
Dat is toch echt een cairn terrier

Afbeelding

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:44

LZP > BB

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:31

roosje2003 schreef:
*\o/*
Alwiene schreef:

Ik zit aan mijn tweede westie, maar zijn beide tweedehands honden. Nog nooit een pup aangeschaft :) Nummer 1 was wel raszuiver. Die we nu hebben ziet eruit als een Westie en is wat mij betreft dus een Westie, maar geen papieren ofzo dus of hij raszuiver is geen idee. Wel is het gewoon een grote lieverd en dat vind ik veel belangrijker :)

Westies zijn inderdaad heel gevoelig voor huidproblemen, hierdoor hebben wij het voeren van vers vlees ontdekt. Voor ons werkte dat bij beide honden perfect. Verder zorg ik dat hij maar heel beperkt graan binnenkrijgt en dan doet zijn huid het super :)

Van een West Highland Brown Terrier heb ik werkelijk nog nooit gehoord, dus denk dat iemand je wat wijs gemaakt heeft en je toch echt een Cairn terrier bedoelt. Die zijn ook leuk trouwens en minder besmettelijk haha. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 16:34

roosje2003 schreef:
Hoi,
Weten jullie een goede fokker/nestje van het ras west highland?
-wit of bruin
-teefje
-puppy
-goede fokker/nestje!

Ik hoop dat jullie iets weten. Het liefst dat ze nu al puppys hebben! <3 Laat maar weten!

Waarom per se nu? Wat is er mis met een paar maanden wachten?

Bovendien is het ook helemaal niet de tijd van het jaar.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:18

Als je pup wil van goede fokker dan eerst ras duidelijk krijgen. Westies zijn alleen in wit. Maltezers ook. Schotse terreurs zijn zwart en cairn terreurs zijn vaak zandkleurig (maar meer variatie qua kleur). Echter dit zijn totaal andere rassen allemaal en hebben best grote karakter verschillen. Bedenk dus eerst goed welk ras of ga bij meerdere fokkers langs ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:55

Enne, sorry dat ik het zeg maar waarom neem je geen pup uit het asiel? Zijn minstens zo schattig en je hoeft niet te wachten.

Adopt, don't shop.

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 21:25

Umm, voor degene die me niet geloven Google maar vrienden van ons hebben er 2 daarvan! Ze heten:
West highland Brown terrier (dus licht bruin)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:28

roosje2003 schreef:
Umm, voor degene die me niet geloven Google maar vrienden van ons hebben er 2 daarvan! Ze heten:

Dat zijn kruisingen, dus geen erkend ras. Een West Highland White Terrier mag nooit bruin zijn. Voor de hondjes waar jij het over hebt zijn ook geen rasverenigingen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:30

De West Highland Brown Terriër is geen erkend ras.
De (witte) Westie is ontstaan door een kleurfout bij de Cairn. Ze zijn door gaan fokker met de witte kleur, omdat deze beter te zien was in het veld. (Het gebeurde nog wel eens dat jagers hun Cairn dood schoten omdat ze hem aanzagen voor een konijn).
Ik kan me dus voorstellen dat de 'bruine' Westie een genetisch kleur foutje is die nog ergens van de Cairn terriër er in zit.
Aangezien het geen erkende kleur is, moet je een 'fokker' zien te vinden die ofwel met deze kleur verder fokt, ofwel een 'oeps' pup toevallig tegenkomen.
Edit; of inderdaad een kruising die eruit ziet als Westie.
Laatst bijgewerkt door xSCWx op 01-09-16 21:32, in het totaal 2 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:30

roosje2003 schreef:

Ja als ik op Google kijk, kom ik er foto's van tegen.
Maar bij precies dezelfde foto van hetzelfde hondje staat bij de 2 e link: poodle mix :)
Dus als het al bestaat, zijn ze sowieso niet raszuiver.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:35

Een Westie is er alleen in wit. Het noemen van een west highland brown terrier is gewoon een dure naam voor (ik gok) een kruising met de cairn terrier.. Alsjeblieft, lees je in een weet waar je aan begint.

Citaat:
Vacht;
Beharing; Dubbele vacht. De bovenvacht bestaat uit hard haar, van ongeveer 5 cm lang, zonder enige krul. De ondervacht, die op bont lijkt, is kort, zacht en dicht. Open vachten zijn hoogst verwerpelijk.
Kleur; Wit

Uit de rasstandaard van het fci
http://www.whwtcned.nl/downloads/