Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nimfee schreef:Hier is het één keer mis gegaan, tussen twee zusjes, na een jaar. Geen idee waar het vandaan kwam. Achteraf denk ik dat één van de zusjes gewoon niet 'goed' was, die heeft later nog een andere gerbil vermoord waar ze aan gekoppeld was.
Ik heb zelf nog nooit gehad dat een koppel elkaar ging najagen omdat eentje volwassen werd en ik heb heel vaak een jonge gerbil bij een volwassen gerbil gehad (vrouwtjes). Het kan misschien zoiets zijn als bij de zusjes die ik had, eentje die toch niet zo heel sociaal is en pas later tot uiting komt wanneer ze volwassen worden.
Waar komt de jongste gerbil vandaan? Hoe heb je ze gekoppeld? Hoe lang heb je over de stappen gedaan?
En niet onbelangrijk: hoe groot is de bak waar ze in wonen? Wat ligt daar allemaal in?
Nimfee schreef:Het zou dan heel, heel erg goed kunnen dat je nu een gerbil treft wat gefrustreerd raakt in dze bak. Hij is echt veel te klein... om echt genoeg uitdaging te kunnen bieden. Ik merkte het al toen ik ooit van 80*40 naar 100*40 ging, toen kwamen de echte tunnels tevoorschijn. Bij die 80 cm bak lukte dat steds niet echt.