Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amable schreef:Weet je, leven is het meervoud van lef... Risico's horen m.i. bij het leven. Ik wil mijn dieren niet het volle leven ontnemen omdat er een risico is dat het mis gaat. Je kinderen moet je op enig moment ook los laten in de grote boze wereld, met alle risico's die daaraan vast zitten. Ik kijk wel naar de omgeving, ik ben anderhalf jaar geleden gaan wonen waar ik nu woon en 1 van de redenen waarom ik voor dit huis gekozen heb is vanwege de katten. Ik woon in een hofje, het verkeer voor mijn deur is enkel bestemmingsverkeer en door de vele drempels is 30 km ook echt 30 en meestal zelfs trager. Ook zag ik al katten door de buurt heen lopen, dus de kans dat er iemand in de omgeving zou zijn die katten echt wat aan doet is niet zo heel groot, anders zouden andere waarschijnlijk hun kat ook niet meer buiten durven laten.
Iedereen moet natuurlijk doen waar hij of zij zich goed bij voelt, maar wanneer ik zou zeggen dat ik mijn hond alleen maar in huis en in de achtertuin zou laten dan is iedereen het erover eens dat zo'n dier te weinig prikkels krijgt. Maar met de kat is dat blijkbaar prima. Dat veel katten gedragsproblemen vertonen en/of veel te dik zijn is dan blijkbaar tot daar aan toe.