konijn per ongeluk op staart getrapt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Indiana79

konijn per ongeluk op staart getrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 23:04

Een beetje stomme vraag. Maar vanavond stapte ik per ongeluk op de staart van mijn konijn, dat deed uiteraard pijn. Maar het konijn leek niet te begrijpen wat er nu gebeurd was en voelde zich bedreigd. Ik wilde t konijn op zijn kop aaien, maar toen rende ze weg en keek nerveus om zich heen. Ik heb haar even met rust gelaten. Daarna weer erheen gegaan en ik wilde een worteltje neerleggen. Toen vloog ze op mij af en gromde daarbij.
Ik weet niet zo goed hoe t beste te handelen nu? Komende tijd een beetje met rust laten/negeren of juist proberen te aaien steeds?
Ik heb t ook weleens met een kat gehad, maar die kun je dan geruststellen en die snappen dan wel dat het per ongeluk was, maar het konijn dus niet.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 23:10

Buiten het feit dat er misschien iets beschadigd is aan het staartje en daar misschien een DA naar moet kijken (kan ik niet inschatten), denk ik dat je het beste je konijntje even met rust kan laten met wat te eten. Dan kan je morgen er rustig bij gaan zitten om je konijn weer het vertrouwen te geven dat je geen kwaad wil. Aaien zou ik even niet doen, laat het konijn eerst weer nieuwsgierigheid tonen naar jou, voordat je gelijk met je hand naar hem toe gaat (kan ook voelen als bedreiging). Succes :)

Indiana79

Re: konijn per ongeluk op staart getrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 23:17

Hoi. Ja, morgen zal ik kijken of ze helemaal oke is en anders langs de DA gaan. Het gebeurde vanavond, dus ik zal sowieso tot morgen daarmee moeten wachten. En daarnaast nu vrij donker in de buitenren, dus moeilijk te zien of alles oke is.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 23:19

Ja, en goed idee om t zo te doen rustig bij haar zitten zonder te aaien. Ze viel inderdaad uit naar mijn hand.

_Celess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:18

Hoe is het met je konijn?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 21:10

Hoi.
Het gaat goed gelukkig. Vanmorgen leek ze helemaal oke en ik kon haar gewoon aaien en dat vond ze ook leuk weer en ze kwam uit zichzelf naar mij toe. Dus dat was wel een opluchting.
Ik denk dat het een goed idee is geweest dat ik haar gisteren verder met rust heb gelaten zodat ze de pijn niet aan mij ging koppelen. Daar was ik wel even bang voor, ik dacht echt "nu heb ik het verpest". Ze was namelijk toen ik haar net had best wat agressief naar mij toe en heeft een tijdje geduurd voor ik haar goed kon aaien en optillen en nog weer langer voor ze het aaien ook leuk ging vinden. Dus dan is het wel even schrikken als zoiets gebeurd en ze dan zo reageert.