zwerfhond uit ecuador halen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTesske

zwerfhond uit ecuador halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 04:04

Hallo bokkers.

Ik ben op door reis in ecuador. Afgelopen week ben ik enkele dagen op een plek gebleven. Toen heb ik kennis gemaakt met een hondje. Ik ben helemaal verliefd geworden en volgens mij was het ook wel wederzijds haha.
Nu ben ik opzoek naar een manier om haar naar nederland te halen. Ik heb gezocht naar stichtingen maar kan alleen iets vinden over spanje turkije en romenie.

Heeft iemand een idee of kan iemand mij helpen.

Anoniem

Re: zwerfhond uit ecuador halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 04:14

Is het echt een zwerfhonden of eentje bij een asiel daarzo? Indien een zwerfhond kijken of die mee mag naar jouw verblijf. En daarna langs een plaatselijke dierenarts daarzo gaan voor check up en entingen. (Let wel, voordat een hond mag reizen moeten bepaalde entingen voor een bepaalde tijd zijn gezet.) Daarna met vliegtuigmaatschappij een hondenticket regelen.
Wij hebben zelf 2 katten van de straat geplukt en mee genomen. Dierenarts was destijds erg mee werkend. Voor meer vragen mag je me een pbs sturen :)

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 04:23

Dat had ik zeker gedaan als ik alleen was. Alleen zijn mijn reis partners het probleem. Deze willen dus echt niks met haar te maken hebben en vinden haar maar vies dus ze kan niet met ons mee. Het is trouwens echt een straathond. Momenteel zijn we ook enkele kilometers van haar verwijderd, zij zit in alleriquin en wij in mindo. Ik wil haar zo graag in nederland zien te halen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 04:30

xTesske schreef:
Dat had ik zeker gedaan als ik alleen was. Alleen zijn mijn reis partners het probleem. Deze willen dus echt niks met haar te maken hebben en vinden haar maar vies dus ze kan niet met ons mee. Het is trouwens echt een straathond. Momenteel zijn we ook enkele kilometers van haar verwijderd, zij zit in alleriquin en wij in mindo. Ik wil haar zo graag in nederland zien te halen.

Zijn je reispartners toevallig je ouders?

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 04:33

Cayenne schreef:
xTesske schreef:

Zijn je reispartners toevallig je ouders?

Ik denk dat je denkt dat ik een klein meisje ben met een onwerkelijke droom.

Nee ik ben 21 en ben hier op doorreis met mijn vriend en nog een vriend

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 05:22

Ik snap dat het goed bedoeld is maar ik denk dat het qua kosten enorm gaat zijn..
Hoe ga je dat doen als je op doorreis bent? Waar gaat de hond heen zolang je aan het reizen bent?
En ben je in staat die hond weer te vinden als jij daar niet meer bent?

Ik krijg hier altijd zo'n ''waarom'' gevoel bij. Er zijn zoveel honden in het asiel in NL, waarom dan eentje helemaal de wereld over vliegen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 06:45

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 06:54

Ik zou zeggen denk er nog heel goed over na. Dier moet helemaal gecontroleerd worden en vliegen en jij moet terug reizen. En dadelijk is het hondje toch niet zo gezellig als je dacht. Toch al wat ouder misschien trauma.

Ik denk dat je ook verliefd kunt worden op een Nederlands asielhondje.

Maar wie ben ik :D

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:00

http://www.ecuadorvolunteers.org/ecuado ... elter.html

http://www.oceans2earth.org/animal-care ... g-shelter/

http://animal.rescueme.org/ec

http://www.cvfaf.org/Ecuador.html

Een paar organisaties die in ieder geval honden opvangen en via hun is vast wel een DA te vinden.
De laatste heeft al succesvolle adopties naar de VS gehad. Als ze daar heen kunnen kunnen ze ook naar nederland welicht met een quarantaine tijd en met de nodige centjes.
Maar onmogelijk zal het niet zijn tenzij de hond erg ziek is.

Voor transport probeer ook eens Zoologistics , Copex, animalstofly,

Ik weet dat KLM met 1 tussen stop van Quito naar AMS vliegt.

Fivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:16

Jammer van je reispartners...

Voor elk land/gebied gelden verschillende invoerregels, gechipt, welke vaccinaties je moet hebben gehad, en hoeveel tijd er tussen de vaccinatie en het vliegen zit. Ook moet je hond door de dierenarts gecontroleerd en een gezondheisverklaring hebben. De exacte regels voor ecuador-nl kan je navragen bij oa de ambassade.

Ik weet niet hoelang je nog reist, maar na een hondsdolheid vaccinatie moet je al 21 dagen wachten.
Ik wilde een paar maanden terug een hond meenemen uit Lapland, maar ik vertrok al over 10 dagen... dus die 21 ging ik al niet meer redden.

Als de pup klein genoeg is en in een bepaalde afmeting carrier past, dan kan hij/zij evt mee als handbagage, afhankelijk van je vliegmaatschappij. Dan betaal je ook niet zoveel extra geloof ik.

Succes!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 08:37

Nagini schreef:
Ik snap dat het goed bedoeld is maar ik denk dat het qua kosten enorm gaat zijn..
Hoe ga je dat doen als je op doorreis bent? Waar gaat de hond heen zolang je aan het reizen bent?
En ben je in staat die hond weer te vinden als jij daar niet meer bent?

Ik krijg hier altijd zo'n ''waarom'' gevoel bij. Er zijn zoveel honden in het asiel in NL, waarom dan eentje helemaal de wereld over vliegen.

juist die laatste zin weet je waar je aan begint....het is een zwerf hond moet je die hier in je eigen huis en leven plaatsen? Wat gaje doen als het niet zo goed verloopt?
Ik zou me nog eens bedenken en dat is een goed bedoeld advies!

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:04

Via deze website kun je zien wat de wettelijke eisen zijn: http://wisdom.vwa.nl/ivo/Start.do.
De hond moet in ieder geval gevaccineerd worden tegen rabiës én er is een bloedtest nodig. Dit is een traject van minimaal 4 maanden! Dat betekent dat je sowieso via een plaatselijk contact zult moeten gaan werken om de hond 4 maanden lang daar te houden en alle voorbereidingen te treffen.
Hou er daarnaast rekening mee dat het dier wellicht heel lief en aardig is, maar misschien totaal niet gewend aan een huiselijk leven. Weet je zeker (juist ook in het belang van het dier!) dat hij zal kunnen wennen aan een leven in het drukke Nederland, dat hij er aan kan wennen binnenshuis te leven? Zich kan schikken naar een leven dat door mensen bepaald wordt (uitlaten op vaste momenten, alleen thuis moeten blijven, enzovoorts). Sommige zwerfhonden kunnen zich daar, al dan niet met enige moeite, aan aanpassen. Maar dat geldt zeker niet voor alle dieren. Een goede stichting zal dan ook selecteren op honden die daarvoor in aanmerking komen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:06

Waarom zoveel moeite voor een straathond van daar Als die kosten, daar kan je een hele hoop honden die hier in de asiels zitten van helpen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:16

xTesske schreef:
Ik denk dat je denkt dat ik een klein meisje ben met een onwerkelijke droom.

Nee ik ben 21 en ben hier op doorreis met mijn vriend en nog een vriend

En je vriend wil niks van de hond weten? Wat vindt hij er dan van dat jullie straks eventueel een hond hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:20

Dieren in landen zoals Ecuador spanje etc hebben het er veel slechter aan toe in asiels en of op straat dan in nederland.( uitzonderingen daargelaten)
Dus ja wij hadden destijds ook moeite gedaan voor 2 katten en hebben ook katten hier in Nederland uit het asiel gehaalt.

Ts als je het graag wilt zou je het zelf moeten regelen als je reisgenoten het niet willen. Maar geen idee of dat er mogelijkheid is. Eventueel via organisatie te regelen die dieren opvangt?
En inderdaad, kan je de hond nog terug vinden nu je daar niet meer bent?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:26

Je vriend wilt er nu al niet van weten? Hoe moet dat dan straks thuis?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:35

Niet elke straathond went goed aan een leven in huis. Die leuke, lieve hond kan ook een notoire wegloper worden, of vreselijk angstig. Niet dat je het dan niet moet doen maar hou er rekening mee dat het wel eens tegen kon vallen. Heb je hiervoor wel gedacht aan een hond? En ziet je vriend dat ook zitten? Of is het nu volkomen spontaan, alleen vanwege deze hond?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:38

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 09:45

Als je het idee hebt dat de hond nu ongelukkig is, in gevaar is of speciale zorg nodig heeft, doen ! Best via een organisatie die weet hoe dit aan te pakken zodat je niet voor vervelende verrassingen komt te staan.
Als het gewoon een lieve sociale hond is die nu ook een goed leven heeft (al is het anders dan wij gewoon zijn te zien) zou ik de hond daar laten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:33

Gillbo schreef:
Waarom zoveel moeite voor een straathond van daar Als die kosten, daar kan je een hele hoop honden die hier in de asiels zitten van helpen

Ik vind dit zo'n vreemde opmerking, ook al snap ik hem wel.
Deze vraag heb ik uit interesse gesteld aan een hondenopvang hier. Hun antwoord was: "omdat honden die wij naar Nederland of Duitsland vermiddelen tóch iets speciaals hebben. Iets wat andere honden niet hebben, ook al zijn die natuurlijk ook lief. En het klopt, is mijn eigen ervaring.

@TS: ik hoop dat het je lukt. Het gaat een klap geld kosten. In ieder geval is er een rits inentingen waar je aan moet voldoen. Beestje moet gechipt zijn om NL in te komen. Verder uitvoerig testen op daar aanwezige ziektes (iig hartworm, met de rest daar ben ik niet bekend) en maar hopen dat hij gezond is.
Neem contact op met de links van cowgirl, want zij zullen de hond tijdelijk moeten opvangen. Veel succes! :)

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:51

Ts, ik hoop dat het je lukt! Hier worden al veel nuttige tips en contacten gegeven.
En inderdaad, er zijn genoeg zielige honden, ook in NL, maar je moet ergens beginnen, en deze kwam op je pad.
Je kunt niet de hele wereld redden, maar voor dit hondje ga je wellicht zijn hele wereld wél redden!

Ben benieuwd of het allemaal doorgaat, zou leuk zijn als we je een beetje kunnen volgen!
Succes!!

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 16:36

Bedankt voor alle antwoorden. Ik heb een organisatie gevonden die al mee denkt met mij dat is fijn.

Om jullie vraag te beantworden waarom deze hond. Ik voel gewoon iets bij dit diertje soms heb je een klik en soms niet en nu voel ik een heel sterk gevoel naar dit hondje. En dat kan ik niet zo maar laten rusten. Tuurlijk het gaat geld kosten, tuurlijk en kan gaan rozen geur en manenschijn worden maar ik heb een gevoel dat ik dit diertje het gelluk van de wereld wil geven.

Over de vraag met mijn vriend, ten eerste ik woon niet samen met hem. En hij geeft zeker om het diertje maar hij maakt zich zorgen en is bang dat we ziek worden van haar. Daarom durft hij haar niet aan te raken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:42

Houd je er wel rekening mee dat als die hond echt nog jong is, en jij gaat samenwonen met je vriend je dan ook de hond meeneemt. Als je vriend er nu al weinig van wil weten (ook al is dat nu enkel omdat ie denkt dat jullie ziek worden) vraag ik me af hoe dat in de toekomst anders zou zijn.

Ik vergelijk het met een vakantieliefde. Reuze romantisch en lief op je vakantiebestemming maar eenmaal thuis valt het 9 van de 10x vies tegen :+

Qua links kan ik inhoudelijk niks meer toevoegen. enige wat ik je wil meegeven is; denk 100x na. Je hebt geen idee wat je in huis haalt. En je kan ook niet alle dieren van de wereld 'redden'.

Noem me een pessimist, maar van alle hondjes die wij van zo'n stichting hebben overgenomen uit verweggistan of hebben gezien zijn er maar weinig oud geworden, of bleken ze helemaal niet te kunnen wennen aan 'hier'. Sommige dieren horen in het land waar ze zitten. Hoe sip ook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:42

Of ts nou wel of niet het dier meeneemt naar nederland

Het dier kan in ieder geval nu wel zorg krijgen in een opvang en wie weet komt er dan alsnog iemand voor. Het hoeft niet meer op straat te leven waar het zich nog ook nog steeds kan voortplanten. Want dat laatste is de oorzaak van al die zwerfdieren. Ik ben dan zelf ook een heel groot voorstander van neutraliseren.
Daar begint de aanpak van dit wereldwijde probleem.

Ik heb dit jaar vrijwilligers werk gedaan op Skiathos bij een katten opvang...topic staat op Bokt erop uit.
Ik ging zonder kat naar huis maar het was wel heel moeilijk. Volgend jaar weer terug. :P

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:48

Cowgirl schreef:
Of ts nou wel of niet het dier meeneemt naar nederland

Het dier kan in ieder geval nu wel zorg krijgen in een opvang en wie weet komt er dan alsnog iemand voor. Het hoeft niet meer op straat te leven waar het zich nog ook nog steeds kan voortplanten. Want dat laatste is de oorzaak van al die zwerfdieren. Ik ben dan zelf ook een heel groot voorstander van neutraliseren.
Daar begint de aanpak van dit wereldwijde probleem.

Ik heb dit jaar vrijwilligers werk gedaan op Skiathos bij een katten opvang...topic staat op Bokt erop uit.
Ik ging zonder kat naar huis maar het was wel heel moeilijk. Volgend jaar weer terug. :P

En dat is ook super. Daar waar het probleem is helpen met een oplossing.
Weet je hoeveel goeds kan doen met het geld dat je nu uit wil geven om 1 hondje hier naar toe te halen.
Is er geen zwerfhonden organisatie daar ter plaatse? stichting Defensa de la Vida Animal EC misschien
1 hondje naar NL halen omdat de zo schattig is, is naar mijn mening meer een impuls actie dan goed doordacht en zinvol