babymuisje gevonden <3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

babymuisje gevonden <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 15:39

we hebben zojuist een babymuisje gevonden, ik had nog een vissenkom, heb wat stro gepakt en het babymuisje zit nu in het aquarium met wat mixvoer van onze kip, het ratje is aan het bunkeren joh <3
hij is echt nog mini (schat 1,5 cm zonder staart het ratje is heerlijk aan het bunkeren, ook heb ik er een boterhammetje bij gelegd.
heeft iemand nog tips?
:)
ik weet dat het kan zijn dat hij ziek is of gewoon nog dood kan gaan , alsnog mijn vriend en ik zijn verliefd op het wilde ratje haha
don't judge me :')
dusss, iemand tips? zal zo even een foto proberen te maken <3
Laatst bijgewerkt door croyslover op 25-08-16 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Re: babyratje gevonden <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:44

Anderhalve cm is geen ratje hoor. :)
Ik denk eerder een muis. Nu weet ik niet wat voor muizen er allemaal in Hongarije rondlopen, wellicht wat andere types dan in NL.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:45

Misschien kun je aan de hand van deze website de leeftijd schatten: http://www.afrma.org/babyratdevdaily.htm

Verder zijn ratten bij de geboorte meestal al meer dan 1,5 cm dus als hij al zelfstandig kan eten vraag ik me af of je niet eerder met een muisje te maken hebt. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:46

Ik denk ook een muisje.

Maar hoezo gevonden? Waar hebben jullie hem gevonden? En waarom gevangen? Was hij ziek, gewond?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:49

als je een wild muisje zo kan oppakken, dan is het al ziek.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 15:53

Ehmm, heb je een foto? Ik werk in een dierenwinkel en daar lopen ook heel wat diertjes rond en 1,5 cm zonder staart kan eigelijk niet een ratje zijn, ze worden zoiezo met de groote van 2/3 cm geboren. Muisjes daarin tegen kunnen wel ong. 1 cm zijn bij de geboorte. Is het 'diertje' roze, of heeft het ak wat andere kleuren erbij?

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 15:57

het is inderdaad een muisje, nee mam was in de tuin bezig en ze groef hem per ongeluk op en deed het in een diepe bak, daar heeft ze met moeite hem eruit kunnen pakken.
ja ik heb een foto, zal die zo plaatsen :)
en waarom gevangen, nou het muisje rook nu naar mensen , plus onze honden zijn nogal....speels... (dodelijk) dus we konden hem gewoon niet meer loslaten vonden we

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 16:01

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:02

Als het een wild muisje is zou ik d'r in het gras land zetten, als dat mogelijk is, dat diertje is waarschijnlijk al gewend aan de natuur. Ik had er pas eentje, nou mij poes dan, ik hoorde het piepen en vond het zo sneu dat ik het heb weten te pakken en in een bak heb gezet. ( poes helemaal van slag :o ) voer in het hokje erbij en water, maar ik dacht dit is ook geen leven voor dat beestje, ze sleepte wel met d'r pootje, maar ik heb d'r wel terug gebracht naar d'r vrijheid toen ik een poosje later keek was ze weg.
Maar als het echt nog heel klein is weet ik het niet, Kben ook geen expert... <<)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:04

Volgens mij ben je niet zo goed in het schatten van grootte :P

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:04

Aan de foto's te zien is dat echt geen kleine meer, misschien een springer, maar daar voor is tie ook al best groot voor... Zelf zou ik het muisje de vrijheid geven, maar dat is mijn mening hoor!

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 16:06

nanne02 schreef:
Als het een wild muisje is zou ik d'r in het gras land zetten, als dat mogelijk is, dat diertje is waarschijnlijk al gewend aan de natuur. Ik had er pas eentje, nou mij poes dan, ik hoorde het piepen en vond het zo sneu dat ik het heb weten te pakken en in een bak heb gezet. ( poes helemaal van slag :o ) voer in het hokje erbij en water, maar ik dacht dit is ook geen leven voor dat beestje, ze sleepte wel met d'r pootje, maar ik heb d'r wel terug gebracht naar d'r vrijheid toen ik een poosje later keek was ze weg.
Maar als het echt nog heel klein is weet ik het niet, Kben ook geen expert... <<)

het muisje ruikt nu echt al naar ons en kan dus niet meer bij de rest, plus we hadden een keer een mol van de honden af gepakt, geholpen en gecontroleerd, terug gezet en de volgende dag was hij dood (honden) we hadden in totaal een stuk op 18 kippen.... een kip heeft het overleefd! (de rest is vermoord door de honden...)
onze honden houden van moorden....

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:07

Aha, daar heb ik over heen gelezen, excuses!
Wat hebben jullie voor honden?! :+
Laatst bijgewerkt door nanne02 op 25-08-16 16:09, in het totaal 2 keer bewerkt

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:07

Vind het niet op een muis lijken.. Is het geen gerbil of iets?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:08

croyslover schreef:
nanne02 schreef:

het muisje ruikt nu echt al naar ons en kan dus niet meer bij de rest, plus we hadden een keer een mol van de honden af gepakt, geholpen en gecontroleerd, terug gezet en de volgende dag was hij dood (honden) we hadden in totaal een stuk op 18 kippen.... een kip heeft het overleefd! (de rest is vermoord door de honden...)
onze honden houden van moorden....

Je kan hem gerust terug loslaten, en dan ver weg van je honden (niet op je eigen grond dan)

"ruiken naar mensen" maakt niet zoveel uit, aangezien dit geen baby is.

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:09

meisje_ schreef:

Voor een gerbil heeft het een te dunnen staart, en kijk maar naar de oortjes, ik vind het meer muis maar het heeft wel een apart koppie

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:12

Gewoon weer terug in de natuur zetten, dit is geen kleintje meer. Maakt verder niet uit als die naar mensen ruikt, is ie zo weer vanaf.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 16:13

Aha, daar heb ik over heen gelezen, excuses! Als het muisje goed eet en drinkt kan je het inderdaad houden
[/quote]
duitse herders

[/quote]
nee lijkt het niet eens op

nanne02 schreef:

onze honden houden van moorden....[/quote]

Je kan hem gerust terug loslaten, en dan ver weg van je honden (niet op je eigen grond dan)

"ruiken naar mensen" maakt niet zoveel uit, aangezien dit geen baby is.[/quote]
overal rond het terrein zijn honden en katten...welkom in hongarije....

Kimbers schreef:

jawel, hij lijkt op de foto's groot.
hij is ca zo groot als 1,5 a 2 cm niet groter.... hij lijkt hier heel groot, plus dat hij op dat rolletje zat, mijn telefoon maakte een foto toen hij bewoog, dus dan maakt hij stom genoeg een foto van beide plekken en wordt hij "uitgerekt" :')

Pebblea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:15

croyslover schreef:
Aha, daar heb ik over heen gelezen, excuses! Als het muisje goed eet en drinkt kan je het inderdaad houden

duitse herders

[/quote]
nee lijkt het niet eens op

nanne02 schreef:

onze honden houden van moorden....[/quote]

"ruiken naar mensen" maakt niet zoveel uit, aangezien dit geen baby is.[/quote]
overal rond het terrein zijn honden en katten...welkom in hongarije....

Kimbers schreef:

jawel, hij lijkt op de foto's groot.
hij is ca zo groot als 1,5 a 2 cm niet groter.... hij lijkt hier heel groot, plus dat hij op dat rolletje zat, mijn telefoon maakte een foto toen hij bewoog, dus dan maakt hij stom genoeg een foto van beide plekken en wordt hij "uitgerekt" :')[/quote]

Als het echt een kleintje is dan zou de mama er nog wel zijn, anders had ie allang niet meer geleefd voordat jullie 'm vonden. Beestje hoort in de natuur thuis vind ik..

nanne02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:18

Als het echt een kleintje is dan zou de mama er nog wel zijn, anders had ie allang niet meer geleefd voordat jullie 'm vonden. Beestje hoort in de natuur thuis vind ik..[/quote]

:j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:20

Foto's zijn wat onduidelijk maar aangezien je zegt dat hij echt zo klein is, is het geen Europese dwergmuis? Al lijken de oren wel wat groot.
Het is iig geen kleintje meer wat afhankelijk is van zijn moeder.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:24

Lijkt wel een woelmuisje. Woelmuisjes hebben de volgende afmetingen en lijkt mij dat dit gewoon een volwassen dier is.

Afmetingen
Lengte kop-romp: 75-110 mm
Lengte staart: 23-39 mm
Gewicht: 11-24 g

Dit diertje weer de natuur in doen doe je hem een grote plezier mee dan hem ineens in een vissenkom van 2 liter houden..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:29

Sanne9489 schreef:
Lijkt wel een woelmuisje. Woelmuisjes hebben de volgende afmetingen en lijkt mij dat dit gewoon een volwassen dier is.

Afmetingen
Lengte kop-romp: 75-110 mm
Lengte staart: 23-39 mm
Gewicht: 11-24 g

Dit diertje weer de natuur in doen doe je hem een grote plezier mee dan hem ineens in een vissenkom van 2 liter houden..

Alleen hebben die vrij kleine oortjes en het muisje van TS niet. Denk dan eerder aan een jonge veldmuis bijv.

Beestje is buiten sowieso beter af dan in een vissenkom idd...

Geryon

Re: babymuisje gevonden <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 16:32

Kom op zeg het is een wild dier. Zelfs met het risico dat hij vermoord wordt, is hij buiten beter af. Dan kan ie gewoon z'n ding doen en is ie een stuk gelukkiger.

croyslover

Re: babymuisje gevonden <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-16 16:41

Dan zal ik hem (als ie uitgerust is) weer vrij laten, beestje was erg hongerig en moe :)