Voor het bijten heb ik hem niet gestraft, hij was aan het flippen en ik wist op dat moment niet waar ik goed aan deed negeren of juist niet. Uiteindelijk heb ik hem genegeerd en in een mandje geparkeerd. Daar werd hij weer kalm. Maar ik kan echt niks met hem. Hij komt niet als ik roep, commando's zoals zit en af kan hij sowieso niet. Uitlaten snapte hij ook niet, een rondje doen om je behoefte te doen die link snapte hij echt niet. In de tuin en in huis plast en poept hij wel. Hij zit de hele dag of verstopt of aan mij vast geplakt bibberend.
Heeft iemand misschien een tip hoe ik dit kan doorbreken. Ik vind het zoooo zielig, hij kan echt nergens rust vinden. Ik pak hem al expres niet op. Negeer hem als hij bang is. Zodra hij enkele seconden rustig is aai ik hem even. Maar jeeeeeetje wat is dit lastig zeg. Ik ben hele extraverte vrolijke honden gewend. Trainen ging altijd vanzelf met de clicker. Maar aangezien dit hondje geen enkel voer aan neemt. Zelfs geen worst of kaas weet ik niet hoe ik kan beginnen.
Ik zit erover te dubben dit hondje ook in huis te nemen. Vandaar ook dat ik het graag wil doorbreken. Misschien leuke oefeningen of spelletjes om hem zekerder te maken? Ik sleep hem overal mee naartoe en gooi hem soms gewoon in het diepe. Ik weet het anders ook niet? Ik houd niet van gemuts met dieren.
Dus tips.......iemand die ervaring heeft met angsthaasjes. Graaaaaag