Ik wil geen discussie trouwens , gewoon een heldere blik op zaken en ervaring of mensen die net als mij wat zitten

Heb 8 huisdieren , konijn Nynke van 5 jaar (papkonijn , met 2 weken oud met fles grootgebracht) . Katten Rambo van 11 , Lola van 5 en Boris van 1 . En dan 4 hamsters , Oli 1,5 a 2 , Lilly 2 a 2,5 , Charlie (geboren dit jaar , rasechte Rus) en recent Meneer Pluis 1 (enige Syr , de rest dwerg)
Boris is vorig jaar hier gekomen als kitten , met blik op werk vond ik dit verantwoord en wel kunnen. Rambo is poes met wat trauma;s en wat ouder en Lola tsja de sul van het stel.
Begon dit jaar met de gebruikelijke ballen afhak dag voor Boris , gelijk hem en Lola laten chippen en registreren . Toen kreeg Oli de hamster olifantstanden , kreeg Rambo melkkliertumoren in haar buik . Boris een ontstoken poot , Boris een niet goed getrokken teek in zijn nek . Overleed het maatje van konijn Nynke door oa madenziekte
Klinkt zo weinig , maar de kosten liegen er niet om helaas . Rond de 500 a 600 ben ik lichter ondertussen , verwacht eerder rond de 700 euro al.
Nu heb ik een uitkering , ben recent werk weer kwijtgeraakt (was 'maar' 180 euro per maand maar ik kon veel beter rondkomen) en zit nu met 'weer' een ontsteking , nu heeft 1 van de hamsters zijn oog ontstoken . Uiteraard blijf ik stug naar de DA gaan , geld heb ik wel maar gaat allemaal van mijn gespaarde geld af en zeker nu ik werkloos ben komt er ook niks extras in .
Maar dan vraag ik mij af , is het dierenbestand niet teveel nu .. Stel Rambo krijgt weer wat ivm haar leeftijd en haar operatie dit jaar , of Boris stuntelt weer en word bijvoorbeeld aangereden of gaat weer vechten en ligt open? . Of misschien Nynke? , Nynke moet nog een maatje erbij dan is het weer een dier extra . Aan Oli de hamster heb ik maandelijks kosten ivm zijn tanden , maar dit is maar 5 euro per keer.
Wat is wijsheid en verstandig?
Wat als je in dit schuitje zat? , wat is eerlijk en werkt voor beide partijen? (Dus dier en mens)