Onze Klaaz heeft ontstoken anaalklieren waarvoor we vrijdag naar de da zijn geweest. Hiervoor hebben we ab meegekregen. Vanmorgen ineens zag ik dat Klaaz diarree had. Kont goed schoon gemaakt met vochtige doekjes,en weer door. Helaas nog geen 20 min laten kwam er ineens heel veel uit, terwijl hij bij mij zat. Gelukkig werd ik niet vies, maar man wat een lucht. Aangezien zijn hele billen vies waren, even onder de douche gezet.
Helaas was het vlak erna alweer raak en blijven we nu achter hem aan lopen om zijn billen schoon te houden.
Uiteraard vind Klaaz het steeds minder leuk, en ik probeer hem zo min mogelijk te plagen hiermee. De eennalaastste keer zag ik dat hij zich aan het wassen was, waarna er een soort blaasje op zn anus zat. Waarschijnlijk geirriteerd door het likken. Net had ie weer een 'uitbarsting' en werd ie helmaal wild toen ik eraan zat. Inmiddels is het rond zijn anus wat rood en blijft hij maar poetsen.
Wat moet ik hiermee doen? Da bellen? Aankijken? Schoonhouden? Ik twijfelde al of ik de babydoekjes wel moet blijven gebruiken, misschien irriteert dat wel? Kan ik er nog iets op smeren? Bepanthen?
Niet met babydoekjes poetsen, kat vind dat dat weer van hem af moet en gaat dan nog meer poetsen. Als je al iets doet, gewoon water. Diarree kan heel goed van de antibiotica komen, wel in de gaten houden of je kat verder wel fit blijft en goed blijft eten en drinken.
Als hij ontstoken anaal klieren heeft zal dat ook irriterend zijn en reden om te likken, heb je pijnstillers/ontstekings remmers meegehad? Want als hij minder last heeft van zijn achterste zal hij ook minder likken.
Je kan hem ook heel gemeen afleiden door blikvoer saus of zo over zijn voorpoten te smeren, is hij even afgeleid en gaat dan elders likken.
Ah dat is wel een goede, dan zal ik t gewoon met water schoonmaken. Net de da gesproken, zolang hij niet ziek oogt en gewoon eet en drinkt kunnen we het beter even aankijken. Vaseline smeren kan helpen, maar ik gok dat ie dat er dan net zo hard weer af likt, dus dat werkt dan alleen maar tegendraads.
De blaas wat je ziet kan een ontstoken anaalklier zijn en dat maak je het liefst open. mocht die het zelf open maken zul je zien dat het heel veel oplucht
Anoniem
Geplaatst: 21-08-16 20:42
dancertje schreef:
De blaas wat je ziet kan een ontstoken anaalklier zijn en dat maak je het liefst open. mocht die het zelf open maken zul je zien dat het heel veel oplucht
T was niet de anaalklier, want deze zat recht boven de anus, anaalklier weet ik inmiddels waar die zit T is ook weer weggetrokken maar t is nu onwijs rood. Net zat ie bij me en begon ie ineens onwijs te brommen en boos te mauwen, t doet m gewoon onwijs zeer
Maar hè, misschien sla je de spijker op zijn kop! Ik heb geen idee wat aambeizalf inhoudt, maar er is wel zinkzalf (voor baby's, bij Kruidvat) wat ik gebruik bij katten met een rode, geïrriteerde anus door diarree.
franka75
Geplaatst: 24-08-16 01:30
oh dat is ff wat minder. ja die kap is dan toch noodzaak en alleen afspoelen onder de douche en op een handdoek zetten. niet afdrogen, en opppassen voor uitdrogen dat is ook belangrijk
Haha, ik had er bepanthen op gesmeerd, maar daar begon ie alleen nog maar meer van te poetsen. Gelukkig bleef ie er maandag al vanaf, en kwamen er korsten op. Vanmorgen heft ie ze eraf gelikt, want dat jeukt natuurlijk, maar nu is t weer iets meer geirriteerd MAar goed, hij heeft geen diarree meer, dus dat is al een hele opluchting. Wel is zn stoelgang nog een beetje van slag, hij had maandag helemaal niet gepoept. gisteren pas weer.