Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maximuss schreef:@ 269_ life: en dat kun je eigenlijk totaal niet toeschrijven aan "sadisme", dit past onder het riedeltje "omnivoor en voedsel"...
Sadisme is simpel gezegd: plezier en bevrediging verkrijgen uit het lijden van anderen.
elenaMM77 schreef:verbaasd mij niets deze wending.. ik tem bij voorbaat alvast want het 'geen vlees eten bommetje' is weer gedropt.. algemeen bekend hoe het topic dan gaat verlopen, dus hopelijk willen de moderators er dicht op zitten om het on topic te houden.. sadisme.. en niet wellus nietus vlees eten.
elenaMM77 schreef:verbaasd mij niets deze wending.. ik tem bij voorbaat alvast want het 'geen vlees eten bommetje' is weer gedropt.. algemeen bekend hoe het topic dan gaat verlopen, dus hopelijk willen de moderators er dicht op zitten om het on topic te houden.. sadisme.. en niet wellus nietus vlees eten.
maximuss schreef:Tot nu toe niet want er is nog niemand in geslaagd te meten of er bij dergelijke acties endorfines vrijkomen in het brein van de haai en hij/zij er dus plezier aan beleeft. Maar de kwestie is hangende(leuk idee voor Shark week trouwens
).
Voor de geïnteresseerden: het Stanford prison experiment en het milgram experiment behandelen in grote lijnen deze materie.
269_life schreef:Ik deel je verontwaardiging en ik heb er nog een:
Er was eens een koe/varken/kip, die werd doodgemaakt puur omdat wij onze smaakpapillen willen plezieren.