Ypozane; extra 'hitsig'??!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DominiqueDG

Ypozane; extra 'hitsig'??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 19:52

Dag allemaal,

Onze Berner Bink heeft net een kuur Ypozane afgerond in verband met een vergroot prostaat. Nu werd hij gedurende deze kuur al een nog grotere knuffel dan het al was, maar dit slaat alles. Sinds gisteren bespringt hij mij wanneer hij maar kan en hij wil alleen maar op mij 'rijden'.
Ik heb hem buiten of in een andere kamer liggen, want zodra hij mij ziet komt zijn pielemans eruit en wil hij mij bespringen. Ik weet het aan de volle maan, maar denk toch eerder dat het aan de kuur ligt. Bij mijn vriend doet hij het niet. Ik heb geen last van mijn maandelijkse ongemak en ben ook niet zwanger...je gaat je van alles in je hoofd halen waar dit nu opeens vandaan komt :D :o

Dit gedrag staat ook niet vermeld op de bijsluiter en nergens op internet zijn verhalen te vinden over het gebruik van Ypozane en extreem hitsige honden ;-).

Ook de DA heeft het nooit gehoord. Nu staat er wel in de bijsluiter dat 'socialer' gedrag kan voorkomen en Bink vindt mij nu eenmaal erg lief....maar dit is dan wel extreem sociaal gedrag.

Ik hoop op herkenningsverhalen en jullie ervaring dat dit heel normaal is en vanzelf na een paar dagen stopt....

Groetjes,
Dominique

DominiqueDG

Re: Ypozane; extra 'hitsig'??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 20:25

Hmmm ik geef er nu totaal geen aandacht aan (dus ook geen 'nee') en loop gewoon door als hij probeert te springen en rijden, zojuist gaf hij het op.

Misschien even volhouden ;-)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:16

Geen idee, klinkt heel vervelend.
Maar zou het in ieder geval echt niet accepteren! Vind het knap dat je het kan negeren, ik zou echt not amused (understatement) zijn als mijn hond dit zou proberen :=

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 23:50

Hier bij een vd reuen juist wat kalmer gedrag..en met name meer gefocust op vreten door Ypozane en dikker worden

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 07:15

Simbaa schreef:
Geen idee, klinkt heel vervelend.
Maar zou het in ieder geval echt niet accepteren! Vind het knap dat je het kan negeren, ik zou echt not amused (understatement) zijn als mijn hond dit zou proberen :=

Ik natuurlijk ook niet, maar ik vind het ergens heel sneu. Het is geen dominant gedrag en je ziet dat hij gewoon niet weet wat hij ermee aan moet. Het gekke is dat er s'ochtends en s'middags niets aan de hand is. Maar zodra de avond valt...de pillen krijgt hij s'ochtends, misschien duurt het even voor de piek bereikt is.

Bedankt in ieder geval! ;-)

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 07:17

dalmarieke schreef:
Hier bij een vd reuen juist wat kalmer gedrag..en met name meer gefocust op vreten door Ypozane en dikker worden

Bink is altijd een hele kalme, maar aanhankelijke hond geweest. Dit gedrag is hem zo vreemd.

Edit: ik vond zojuist een Engelse bijsluiter van Ypozane...en jawel hoor 'hypersexual' komt voor bij 8,9 % van de gebruiker. Op een Nederlandse bijsluiter staat dit dus niet vermeld..

Ik hoop echt dat het tijdelijk is en niet dat dit nog 5 maanden doorgaat...