Vanavond kwamen mijn katten binnen, niets aan de hand. 1 van de 2 zat eind van de avond boven, doettie wel eens vaker maar meestal is hij toch best snel terug beneden. Riep hem al een paar keer maar geen reactie, uiteindelijk maar blikvoer gaan geven en daar kwam hij. Enorm hinkend en met een dikke poot.
Ik weet zeker dat hij zo niet binnenkwam, en heb hem niet horen gillen boven.
Nu is het zo dat ik afgelopen weken al 3 keer een enorm heftige reactie heb gehad op waarschijnlijk een insectenbeet, elke keer opgelopen hier in huis. Zo erge zwelling dat ik mijn schoen niet eens meer aankon, terwijl ik normaal praktisch nergens op reageer.
Zou het kunnen dat Faith ook een insectenbeet heeft? Zn ondervoetje is enorm gezwollen, voetkussen ook. Het is vrij warm maar niet extreem gevoelig als ik het aanraak. Hij leunt er een heel klein beetje op, ontlast hem wel heel erg maar springt wel vrijwillig op en af de bank waarbij hij op zijn gevoelige poot terecht komt. Loopt vrijwillig trap op en af, eet, drinkt, spint. Is wel wat matjes, kon hem zo de trap op tillen en normaal sputtert hij flink tegen.
Faith heeft een half jaar in Kos op straat gelopen, en hoewel het een voorbeeldig huisdier is geworden kan ik hem met dingen als dit gewoon echt niet vastpakken en onderzoeken, hij doet alles om los te komen en grijpt je in pure paniek.
Maargoed wat nu? tot morgenochtend aankijken of het een insectenbeet is? Of is de kans op een breuk zo groot dat ik nu moet bellen? Ik durf sowieso echt niet te gaan slapen nu.