Privéles hond zuid Limburg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Privéles hond zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 07:02

Hallo bokkers,

Na een flinke tijd op Google gezocht te hebben, heb ik toch maar besloten om deze vraag op bokt te stellen.

Ik zoek voor twee van mijn honden iemand die mij privéles wilt geven. Het gaat om een jonge akita en een jonge straathond.

Met de akita wil ik bereiken dat ze steeds meer ' huishoudelijke klusjes' van mij kan gaan overnemen. Denk aan dingen als sokken uittrekken, deuren sluiten, licht aan en uit, kleding oprapen en aangeven. Ze hoeft niet los te lopen van mij en ik heb mijn eigen aanpak met haar, iets wat trainen bij bepaalde personen wat moeilijker maakt.

De straathond wil ik wel focussen op loslopen, maar ook zijn angst voor mensen en voornamelijk kinderen aanpakken. Met deze hond wordt buiten het loslopen om altijd met een tuig en flexlijn gewerkt. Dit laatste zeg ik erbij omdat veel hondenscholen in hun huisregels hebben staan dat er met een gewone halsband en geen flexlijn gewerkt moet worden.

Wie weet er in de omgeving van Maastricht iemand die kundig is en niet overdreven veel vraagt per uur? Groepstraining is geen optie.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:40

Pb Joyce83 eens