Ik zat even met een 'dilemma.' Binnenkort ga ik verhuizen en neem ik één van de katten mee. Een siamees kruising van nu 11 jaar, vrouwtje. Een klein, actief (lees: ondeugend) dametje dat goed in haar vel zit. Ze weegt nu 3.3 kg.
Op dit moment voeren mijn ouders de katten Purina One Bifensis, onbeperkt. Daarnaast elke kat 2x een half zakje natvoer (huismerk). Vooral het natvoer ben ik geen fan van, dit is zo'n beetje meer water dan vlees. Dus eigenlijk wil ik ander voer geven..
Alleen, is dit wel verstandig als een kat al 11 jaar hetzelfde is gewend? Binnenkort ook een andere omgeving. Wil niet dat ze minder lekker in haar vel gaat zitten, maar wil eigenlijk wel zoveel mogelijk graanvrij voer en zelf bepalen hoeveel ze eet en niet onbeperkt.
Als het wel kan, wat is dan handig als overgang? Het is wel eentje die uren kan zeuren dat ze dat natvoer wil. (Nou ben ik daar niet heel gevoelig voor) En qua brok, wat is een goed merk en hoe stap je dan over van merk A naar merk B?
Heb me er eigenlijk nooit echt in verdiept dus qua voer ben ik een leek. Weet alleen dat er in veel brok veel graan zit en dat je dat dus eigenlijk niet wil hebben. Ik heb ook geen idee in hoeverre Purina One slecht is. Staat '17% zalm' op.
Hopelijk kunnen jullie even meedenken

De kieskeurige dame: