Mijn 10-jarige boxerkruising is op dit moment bij een osteopaat in behandeling. Naast de gevolgen van een kruisbandoperatie kampt hij al langer met artrose, HD en spondylose.
Xerox ligt eigenlijk altijd op de bank waardoor ik nooit veel aandacht heb besteed aan zijn ligkussen, maar op advies testen we nu een Bia Bed en daar ligt hij veel en graag in.
Op zoek dus naar een orthopedisch hondenkussen, maar welke? Bia Bed lijkt het meest voor de hand liggend, maar ik lees dat die gevuld zijn met polyether, terwijl andere merken traagschuim bevatten.
Ik ben erg blij met de back on track. Dit helpt zo ontzettend goed! Er loopt zelfs een topic over meen ik...
Wijslander
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-16 00:03
Willemina_L schreef:
Ik ben erg blij met de back on track. Dit helpt zo ontzettend goed! Er loopt zelfs een topic over meen ik...
Voor een Back on track jas en matje ga ik inderdaad ook nog kijken, op dit moment heb ik jasjes van Hurtta. Het matje komt dan op het hondenkussen te liggen, had ik bedacht!
Ik heb zelf een orthopedisch kussen van de zooplus, de antique leder look divan met daarop een rugwarmer van back on track voor een paard. Goedkoopste oplossing, super hygiënisch en ligt fantastisch voor onze oude teef met artrose. Ik geef haar trouwens ook 4 cyte korrels en acproh dynam poeder over het eten. Ze gaat geweldig met deze totale combinatie zonder pijnstillers! Kan weer gerust 10 km wandelen, had ik nooit durven hopen.
Wij hebben hier de scruffs traagschuim kussens.ze liggen er fantastisch op maar of het zoveel meerwaarde heeft? De 2 honden hier met gewricht problemen liggen toch het liefst op het stevige vlakke matras wat wij hebben. Zeg maar goede kwaliteit matras voor kinderen ledikant. Ook nog een groot stevig gewoon bed matras voor de honden en daar zijn ze ook gek op.
Echter net zo makkelijk liggen ze op de grote zitzakken die ik 2de hands op marktplaats voor hun aan schaf. Ze liggen wel graag ergens op en zoeken zelf wel de voor hun op dat moment goede houding
Jennyj01
Geplaatst: 13-08-16 15:20
TS bij jou in Arnhem zit www.hodes.eu. Die hebben orthopedische honden kussens. En nog veel meer handige dingen voor je hond. Maar je kan daar even kijken of hij het fijn vind en welke maat handig is.