Röntgenfoto van drachtige hond, hoeveel pups?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

idylle

Röntgenfoto van drachtige hond, hoeveel pups?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:20

Hallo allemaal,

Vanmiddag een foto laten maken van ons drachtige teefje omdat ze wel erg dik wordt vergeleken met hoe lang ze draagt.
Gelukkig zit ze op dag 44 volgens de dierenarts van de foto uitgaande, maar voor het mooie eigenlijk net wat te vroeg om een exact aantal te kunnen zien.
Nu is mijn vraag of er hier mensen zijn die ervoor hebben geleerd of die nu een studie volgen om foto's af te kunnen lezen en wie er een gokje wil wagen. Dus hoeveel puppy's denk jij te zien?

Afbeelding

Afbeelding

Wilawander

Re: Röntgenfoto van drachtige hond, hoeveel pups?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:26

Dat is niet te beoordelen. Er zit nauwelijks contrast in de foto en is nog veel te vroeg. Vanaf dag 50 kan je röntgenen.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:26

Als ik eerlijk ben zie ik er geen 1. Foto is veel ste vroeg genomen en zonde van je geld. Je had beter kunnen wachten.

Normaal word er ook zo vroeg geen röntgen foto genomen om pups te tellen.

Ik wacht zelf altijd zo lang mogelijk, zodat de skeletten goed zichtbaar zijn. Ook probeer ik dat de darmen niet overvol zitten, want dat zie je tegenwoordig veel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:28

Hier is inderdaad vrijwel niets op te zien. Instellingen van de foto zijn niet goed. Heb je hiervoor betaald? Want dan zou ik een betere foto gaan vragen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:36

Deze foto is erg onderbeligd en dus niet te beoordelen hoeveel pups er op zouden zitten. Ik zou een nieuwe laten maken (in overleg met de dierenarts want aan deze foto heb je helemaal niks)..

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:38

Pas vanaf dag 50 kan je de individuele pups zien, dan pas kan je verschil in structuur zien van botjes en zacht weefsel

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:43

Zou gewoon een blinde gok zijn als je hier een aantal zou noemen...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:46

Dacht dat mijn dierenarts belabberde foto's maakte vroeger maar dit is nog erger.....

Idd te vroeg ik zou hier niet met kunnen gokken.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:47

Ik wist dat het aan de vroege kant zou zijn en dit wilde ik zelf. In m'n op heb ik uitgelegd waarom. Voor mij is het nu de geruststelling dat ze iig niet al eerder door onze eigen hond gedekt is.

Onze dierenarts zag er iig 3 en ze dacht nog een 4e. Iemand anders zag er 3 in.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:53

Ik vraag me af hoe een dierenarts in godsnaam een getal durft uit te spreken op basis van deze foto.. Ze zijn echt slecht! (of het moet komen door dat je met he telefoon een foto van het scherm hebt gemaakt..)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:54

Excuus, geen uitleg in de op zie ik :o
Bij deze alsnog. We kregen van veel mensen te horen dat ze wel erg dik was in vergelijk hoe lang ze drachtig zou zijn.
Ik had de afspraak staan op 22 augustus, maar toen ook de fokker zei dat ze wel erg dik was, wilde ik het toch vervroegen. Nadat ik de afspraak gemaakt heb, belde de dierenarts zelfs nog terug om me ervan te overtuigen dat ze geen uitspraken kon doen. Maar wij hadden net toen ze loops werd een nog intacte reu lopen die erg veel intresse in haar had en zij daagde hem ook steeds uit. We hebben er bovenop gezeten en waren ervan overtuigd dat hij haar niet gedekt had, maar omdat iedereen zegt dat ze zo dik was en dat ze dit niet nig 3 weken volhoud, toch de foto laten maken nu on uit te sluiten dat onze reu erop gezeten heeft.
Nu heb ik iig zekerheid dat onze reu in de week ervoor er niet op gezeten heeft. Vandaar dat ik toch vandaag de foto wilde, want als ze door onze gekozen reu gedekt zou zijn, zou het krap aan te zien kunnen zijn en als ze daarvoor door onze eigen reu gedekt zou zijn zou het al beter zichtbaar zijn.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:55

Op het scherm was idd meer contrast en op m'n telefoon was het contrast minder idd

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:56

Vind ik knap want op een foto zie je niks voor de 50e dag.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 23:05

Ze heeft echt heel duidelijk gezegd dat ik haar er niet op vast moest pinnen. Het is niet 'de schuld' van de dierenarts, want ze heeft me meermalen gezegd dat de kans groot was dat ze niks kon zien. Ze was ook erg voorzichtig met een uitspraak te doen en zei nogmaals dat het echt nog niet duidelijk te zien was en dat we beter hadden kunnen wachten.... Maar mij ging het erom dat ze niet gedekt was door onze hond en dus niet het exacte aantal. Maar nu ik er foto's van heb zou ik het leuk vinden als iemand toch een gokje durft te wagen. Maar wat niet lukt, dat lukt niet natuurlijk.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:23

Waarom dan geen echo? Daar kan je in dit stadium meer mee zien dan met rx.
Anyhow, zoals de rest zegt, deze foto's zijn niet te beoordelen. Slecht contrast (kan ook aan foto van de foto liggen), te vroeg en de hond had eigenlijk op haar rug moeten liggen en niet op haar zij om te kunnen tellen.
En dan nog, zelfs op het juiste tijdstip, met de juiste techniek etc kan je nog soms mis tellen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:26

We hebben nog nooit een hond op de rug gelegd voor een röntgenfoto

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:30

Zelf denk ik dat er meer dan 3 of 4 pups in zitten want jou teef is echt zwaar voor het aantal dagen dag ze draagt.

Maar 1 ding is zeker . Over 2,5 a 3 weken weet je het

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:30

Wilawander schreef:

Hier ook niet. Altijd op de zijkant. Soms moeten er 2 foto's gemaakt worden omdat de hond te groot is

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:35

ik zeg 4 in elk geval

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:35

Bij een goede contrast foto zie je dit:

Afbeelding

Dit is ook met een mobiel gemaakt van de originele RoFo.
Wel bij een kat met 7 weken dracht, maar dat hoeft niet zoveel te verschillen van een hond.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:43

Citaat:

Apart. Het kan wel op de zijde, maar op de rug geeft net iets duidelijker beeld, ook bvb voor een dwarsligger indien de bevalling niet vordert.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 23:46

Waarom geen echo weet ik niet. Wel wist ik dat als ze van ons gekozen reutje drachtig was je net wel of net niks zou zien bij een rx en als ze van ons eigen reutje zouden zijn dat ze dan goed te zien moesten zijn. Daarom denk ik ook niet over een echo nagedacht.
We zien straks vanzelf hoeveel eruit komen en dan weten we het zeker ;)

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:58

Terwijl een rontgen ook niet zonder risico s is. Ik had eerst nog voor een echo gekozen. Dit was echt zonde van je geld, onnodig stress en straling. Nu ga je gewoon rustig aftellen totaan de bevalling? Of nog weer foto s doen?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 00:01

Wat voor hond heb je? Aan de hand vd dikte hoeft niet perse een mega groot nest te worden. Het verschilt ook per teef. Hier zijn ze wel eens drachtig geweest van 2 a 4 en toch nog een flinke buik terwijl ik ook teven ken die niet dik waren en er toch 11 kregen etc.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 00:03

Ik wacht nu rustig af. Goed gesprek met de dierenarts gehad en mocht er wat zijn mogen we dag en nacht bellen en dan komen ze gewoon aan huis als dat nodig is. Volgens haar hoefde ik me geen zorgen te maken en als ik dat wel deed even bellen

Afbeelding
Deze foto (de dikste) is van een dag of 5 geleden.
Haar vader is een dwergpincher en d'r moeder half chihuahua en half dwergpincher