hoe een hond je leven veranderd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aidenn

hoe een hond je leven veranderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 21:38

Hierbij open ik een topic waarvan ik nooit had gedacht hem te openen

Ik ben nu al 2 jaar de trotse bezitter van een Am Staff genaamd Rocky, en man wat heeft die hond mij veranderd , in de goede zin natuurlijk ;) het is een ongelooflijk gevoelige hond met een enorme '' will to please'' en een ongelooflijk groot hart, helaas is/was het ook een ongelooflijke held op sokken . alles was eng ( qua mensen en dieren ), van andere honden tot aan de buurvrouw. Rocky had erg veel moeite met het focussen op mij, meneer kroop namelijk liever in zijn eigen wereldje en vergat daardoor iedereen om zich heen, wat zich vaak uitte in een hond die compleet over de zeik was van angst.

hiervoor hebben wij veel trainingen gevolgd , met resultaat want meneer loopt nu vol zelfvertrouwen op straat en negeert andere honden compleet , dat was ook mijn doel .

Rocky heeft mij ook heel erg veranderd , ik was door mijn stotteren erg onzeker en ik vond het ook erg lastig om een gesprek te beginnen op straat , Rocky heeft mij hierin enorm geholpen, want ik kon niet onzeker zijn als ik met hem aan het wandelen was, want dat pikte hij feilloos op . Dus nu lopen zowel hond als baas relaxed op straat zonder zorgen, ik durf nu een praatje te maken en Rocky loopt relaxed achter mij aan.

Met name door mijn boost zelfvertrouwen heb ik een nieuwe baan en heel wat nieuwe mensen leren kennen, er is letterlijk een wereld voor mij open gegaan.

Voordat ik begon met het trainen van Rocky ( en indirect ook mijzelf) was ik ongelooflijk onzeker, ik ben als kind ongelooflijk veel gepest met mijn stotteren , zelfs door mijn leraren :(:) , hierdoor raakte ik een enorme depressie ( ik was toen 16/17 ) meerdere malen heb ik zelfmoord geprobeerd te plegen , al deze pogingen faalde ( gelukkig ) hiervoor ben ik in therapie geweest, dit hielp gedeeltelijk .

2 jaar later nam mijn vader ineens contact met mij op ( hij stuurde mij een verjaardagskaart :+ ), ik had nog nooit met hem gesproken ( toen ik 2 was zette hij mijn moeder en ik op straat, hierna is hij naar het buitenland gegaan en nooit meer iets van zich laten horen ) om mij vervolgens te laten weten dat hij graag wilde dat ik uit zijn leven bleef , en dat op mijn verjaardag :Y)

Als kind ging het nooit echt makkelijk thuis, mijn moeder heeft MS hierdoor is ze altijd er moe , daardoor kwam de druk van het huishouden op mijn schouders , dit neem ik haar niet kwalijk want hierdoor leerde ik om snel volwassen te worden , en ik leerde dat geld niet aan bomen groeide :Y) mijn moeder heeft nooit kunnen werken door haar MS en daardoor heeft ze een uitkering, dus een vakantie zat er niet in voor ons :')

6 jaar later heb ik Rocky gekocht , en van af toen ging mijn leven alleen nog maar bergopwaarts :D paar maanden terug mijn eigen huisje gekocht op een leuke plek met fanatische buren ( godzijdank :Y) ) en als kers op de taart ben ik voor het eerst op vakantie geweest ( met de hond natuurlijk :7 )

dus ik ben behoorlijk trots op mijzelf , en Rocky natuurlijk :)

( respect als je alles hebt gelezen, het werd wat langer dan gedacht :') )

oohja en dit is de knappert in kwestie :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hij vind het heerlijk om het hondje van mijn moeder te pesten }:)

Afbeelding
gelukkig snapt hij heel goed wanneer hij moet stoppen :+

Afbeelding
ze kunnen ook wel lief zijn hoor ( het kleintje dan ;) )

Bij de aanschaf was ik mij bewust van de aard van het ras.( wat er niet uit te trainen valt )

testebeest

Re: hoe een hond je leven veranderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:44

Mooi verhaal. (Jep alles gelezen)
Super goed van je hoe je je hebt teruggevochten.
En rocky is een prachtige gouden hond ook al zo 1 uit duizenden.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:47

Mooi verhaal.
Enorm fijn dat jij en je vriendje nu vol vertrouwen de straat op durven.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:49

Wat fijn zeg dat jij hebt kunnen groeien voor en door je hond! :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:00

wat een verhaal, amai wat heb jij al meegemaakt. _/-\o_
Blij dat je nu de rust hebt gevonden in je leven en samen met Rocky een mooie veelbelovende toekomst tegemoet gaat.

Knappe jongen :j

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:02

Wat geweldig dat je hond je zo heeft kunnen helpen. Klinkt als een superhond!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:52

Zo zie je maar dat niet alleen getrainde poedels labradors en golden retrievers hulphonden kunnen zijn ;)

Respect hoe je toch zoveel heb kunnen en willen overwinnen!! Ga zo door ;)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 22:56

Heftig verhaal, maar met een mooi vervolg gelukkig :) Dieren zijn geweldig!
Die foto van dat boze hondje :')

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:11

Respect _/-\o_ wat een verhaal

Mijn staffordkruising is mijn therapie-/hulphond. Ze weet precies wanneer ze wat moet doen om mij te steunen of aan het lachen te maken <3

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:28

Sommige vriendschappen zijn van onschatbare waarde! Wat fijn dat jullie elkaar gevonden hebben.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 23:43

Heerlijke foto's. Honden zijn geweldige vrienden, beter dan de meeste mensen ooit kunnen zijn!
Wees maar trots op hem en op jezelf.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 12:29

Wat een mooi topic om te lezen!
Echt super fijn voor je dat het nu zo goed met je gaat, en dat Rocky daarbij heeft geholpen. :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 22:27

Geweldig mooi verhaal en heerlijke foto's! Mijn hond heeft me op de been geholpen toen ik het allemaal niet meer zag zitten en nog steeds laat hij me de waarde van het leven inzien door zijn eeuwige optimisme... :j