Ik ben nu al 2 jaar de trotse bezitter van een Am Staff genaamd Rocky, en man wat heeft die hond mij veranderd , in de goede zin natuurlijk

hiervoor hebben wij veel trainingen gevolgd , met resultaat want meneer loopt nu vol zelfvertrouwen op straat en negeert andere honden compleet , dat was ook mijn doel .
Rocky heeft mij ook heel erg veranderd , ik was door mijn stotteren erg onzeker en ik vond het ook erg lastig om een gesprek te beginnen op straat , Rocky heeft mij hierin enorm geholpen, want ik kon niet onzeker zijn als ik met hem aan het wandelen was, want dat pikte hij feilloos op . Dus nu lopen zowel hond als baas relaxed op straat zonder zorgen, ik durf nu een praatje te maken en Rocky loopt relaxed achter mij aan.
Met name door mijn boost zelfvertrouwen heb ik een nieuwe baan en heel wat nieuwe mensen leren kennen, er is letterlijk een wereld voor mij open gegaan.
Voordat ik begon met het trainen van Rocky ( en indirect ook mijzelf) was ik ongelooflijk onzeker, ik ben als kind ongelooflijk veel gepest met mijn stotteren , zelfs door mijn leraren

2 jaar later nam mijn vader ineens contact met mij op ( hij stuurde mij een verjaardagskaart

Als kind ging het nooit echt makkelijk thuis, mijn moeder heeft MS hierdoor is ze altijd er moe , daardoor kwam de druk van het huishouden op mijn schouders , dit neem ik haar niet kwalijk want hierdoor leerde ik om snel volwassen te worden , en ik leerde dat geld niet aan bomen groeide

6 jaar later heb ik Rocky gekocht , en van af toen ging mijn leven alleen nog maar bergopwaarts

dus ik ben behoorlijk trots op mijzelf , en Rocky natuurlijk

( respect als je alles hebt gelezen, het werd wat langer dan gedacht

oohja en dit is de knappert in kwestie

hij vind het heerlijk om het hondje van mijn moeder te pesten

gelukkig snapt hij heel goed wanneer hij moet stoppen

ze kunnen ook wel lief zijn hoor ( het kleintje dan

Bij de aanschaf was ik mij bewust van de aard van het ras.( wat er niet uit te trainen valt )