Sinds ruim 3 weken ben ik de trotse eigenaar van 2 leuke kittens. Nu echter het volgende probleem.
Afgelopen winter vroegen mijn moeder en stiefvader of zoontje en ik zin hadden om met hun een weekje naar Spanje te gaan. Daar zeggen we natuurlijk geen nee tegen.
Helaas, door een financiële tegenvaller (meerdere ziekenhuisopnames van mijn moeder) is dit een jaartje uitgesteld. Geen probleem, echter kregen we wel toestemming om eerder een kitten te nemen (dit was normaal gezien pas de bedoeling na de vakantie).
Daarjuist belde mijn stiefvader om te laten weten dat de vakantie toch door kan gaan, reeds betaald is en daarna pas dacht aan de katten.
Enige optie was dus mijn vriendin, maar die heeft 2 kleine kinderen die niet zo diervriendelijk zijn en haar oudere kinderen vinden dat katten ten alle tijden op schoot moeten liggen en behandeld moeten worden als poppen. Deze optie valt voor mij dus ook af.
Nu is mijn vraag dus, hoe vind je een geschikt iemand die de katten 9 dagen kan opvangen? Waar begin je met zoeken of kunnen jullie iemand aanraden (liefst niet te ver van het Waasland?)
geen ervaringen mee maar al vaak zien passeren. Er is ook nog een site waarop mensen zich persoonlijk aanbieden, ben de naam vergeten maar ga eens kijken of ik het nog terug vind.
Mijn stiefvader heeft liever niet dat er vreemde binnen komen als we zelf niet thuis zijn. Zowel mijn moeder als ik zelf zie er eigenlijk alleen maar voordelen in.
Ik ga je links in elk geval allemaal rustig bekijken. Heel erg bedankt voor het meedenken.
De buren eten en drinken laten geven? Zo doe ik het altijd.
tesseke
Geplaatst: 11-08-16 14:54
Ik laat mijn katten thuis en zorg dat er minstens 2 x per dag iemand langs komt om te voeren. (Meestal een vriendin of familielid, doe dit niet met vreemde mensen.) Baardagamen moeten ten slotte ook eten hebben
Degene die komt voeren, moet ook dagelijks wat knuffelen en spelen met de katten zodat ze toch nog hun aandacht krijgen.
Kentaro
Geplaatst: 11-08-16 14:56
Het gaat om kittens, dan zou ik 1 of 2x per dag iemand die langs komt geen optie vinden..
tesseke
Geplaatst: 11-08-16 14:59
Kentaro schreef:
Het gaat om kittens, dan zou ik 1 of 2x per dag iemand die langs komt geen optie vinden..
Oeps, overgelezen. Dan zou ik het inderdaad ook niet doen.
Kan je niet een berichtje op facebook plaatsen zodat ze eventueel naar een bekend iemand kunnen voor deze periode? En anders inderdaad zoeken op internet. Naast Pawshake heb je ook nog andere sites, volgens mij moet dit ook wel mogelijk zijn voor katten.
De kleine jongen is moeten blijven. We waren er naar toe gegaan omdat wd dachten dat hij een gebroken pootje had. Hij liep mank en verstopte zich, trilde, zeer hoge hartslag en niet willen eten en drinken. Hij ligt nu aan een infuus voor extra vocht want hij was uitgedroogd. Pootje is waarschijnlijk 'gewoon' verdraaid, niet kapot gelukkig. Hoe lang hij moet blijven weten we nog niet.