Op dagen dat ze de hele tijd binnen zitten, merk ik dat ze meer eten. Ik heb voor hen de voedertoren van Catit gekocht zodat ze hier langer over zouden doen en moeten 'werken' voor hun eten. Het gaat om deze toren:

Aangezien deze te weinig uitdagend werd voor hen, hebben we enkele gaten dicht geplakt. Maar nu deze eigenlijk aan vervanging is, ben ik op zoek naar een andere manier/ander attribuut om de katten eten te geven. Het is belangrijk voor mij dat ze er wat langer mee bezig zijn dan gewoon brokjes uit een kommetje eten.
Deze heb ik ook gekocht: http://www.zooplus.nl/shop/katten/voerbak/intelligentie/298524 Maar dit was geen groot succes. De balletjes lagen na 10 minuten verspreid door het huis en het is iets te gemakkelijk voor mijn katten. Staat nu in de garage stof te verzamelen.
Weet iemand wat wel leuk zou zijn en uitdagend voor mijn katten? Eventueel kan ik op termijn wel terug afwisselen met de voertoren of het bord hierboven uit de link, maar op deze twee zijn ze momenteel even uitgekeken.